Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه در سال جاری شامگاه یکشنبه با محوریت بررسی وضعیت مدارس تخریبی و فاقد سیستم گرمایشی در کنار برگزاری جشنواره ریاضیات و دست سازه و اعلام خبر ترک تحصیل دختران برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه به جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و اظهار داشت: در فروردین ماه ۹۸ این جشنواره برگزار می‌شود و در سال جاری هم خیرین مبلغ ۳۷۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان کمک کردند که در کنار کمک فرهنگیان به صورت ماهانه اثربخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «جعفر عبدالملکی» از مجموع ۱۹۰ فضای آموزشی در شهرستان قروه ۵۸ مدرسه سال ساختی زیر ۷۲ دارند و ۴۰ مدرسه هم در روستاها فاقد دیوار و حیاط هستند.

او به مدارسی که سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند اشاره کرد و افزود: ۱۱ فضای آموزشی فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند که برنامه‌هایی برای تجهیز این مدارس توسط سازمان نوسازی تدوین شده است.

«عبدالملکی» همچنین به پوشش ۸۰ درصدی مدارس ناامن اشاره و بر کمک خیرین مدرسه ساز برای تجهیز و مقام سازی مدارس تأکید کرد.

او در ادامه به درخواست خبرنگار مهر از معضل ترک تحصیل دختران گفت و بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ دانش‌آموز دختر ترک تحصیل کرده در شهرستان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۵ نفر آنان به دلیل ازدواج زودهنگام ترک تحصیل کرده‌اند.

مطابق اظهارات «عبدالملکی» تعدادی از این دختران علاقه به ادامه تحصیل دارند اما خانواده به آنان اجازه نمی‌دهند این در حالی است که تأکید شده آموزش و پرورش امکانات رفت و آمد را برای آنان فراهم می‌کند.

برگزاری جشنواره ریاضی

در ادامه این نشست رئیس انجمن ریاضی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی ریاضیات و دست سازه در شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف یادگیری مفاهیم به صورت شهودی، درک مفاهیم و افزایش یادگیری، افزایش مهارت دست ورزی در فراگیران، کاربردی کردن دانش و … اجرا خواهد شد.

«مریم عبدالملکی» محورهای جشنواره را شامل دست سازه ریاضی بر اساس کتب درسی، انشا نویسی ریاضی، کاریکاتور ریاضیات و انیمیشن و نرم افزار ریاضیات دانست و مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ فروردین ۹۸ عنوان کرد.

او با بیان اینکه در این جشنواره دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم استعدادهای درخشان کردستان و تمامی مدارس متوسطه دوره اول و دوم شهرستان قروه می‌توانند شرکت کنند از اختتامیه جشنواره در اردیبهشت ۹۸ گفت.

به گفته «عبدالملکی» شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به نشانی «شهرستان قروه، خیابان پروین اعتصامی، جنب اورژانس سابق، دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی ۱، دبیرخانه جشنواره» و یا آثار مرتبط را به آدرس الکترونیکی «reyazyatvadastsazeh۲@gmail.com» ارسال کنند.

همچنین دانش آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۸۷۳۵۲۲۳۳۲۰- ۰۹۱۸۸۷۳۵۲۳۸- ۰۹۱۸۳۷۰۸۳۳۷ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 4564673

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه آموزش و پرورش كردستان دانش آموزان گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است

به گزارش همشهری آنلاین، محمد طالبی چاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدوم شدن ۳ دختر دانش‌آموز شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از وقوع سانحه، راننده از صحنه متواری شده بود که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با اشاره به معرفی ۳ مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل تاکید کرد: ۳ دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضارب پرونده با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی، قرار وثیقه صادر و به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

طالبی یادآور شد: خودرو توقیف شده جهت عبرت‌آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

کد خبر 846834 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران خبر مهم دانش آموز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است