Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@13:00:45 GMT

دوای سردردتان در حمام خانه است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۳۳۶۲

دوای سردردتان در حمام خانه است

رکنا: مشت و مال یا ماساژ امروزه می تواند در کاهش تنش های ذهنی و فکری کمک بزرگی کند. همچنین، استفاده از سنگ پا و ماساژ کف پا به کاهش سر درد و افزایش آرامش کمک می کند.

 یکی از دستورات مهم برای پاکسازی بدن از مواد زائد مساله کاهش غذا و روزه داری است. امروزه به علت دسترسی فراوان و ارتباطات گسترده و غذاهای متنوع بر سر سفره افراد نتیجه‎ای جز پُرخوری و پُر شدن معده, پُر شدن وریدها‎ و اندام‎ها ندارد و موجب ریزش مواد زائد به اندام‎های مختلف بدن می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن ناصری متخصص طب سنتی توصیه می‎کند که وزن خود را ثابت نگه دارید تا انرژی‎های شما افزایش پیدا کند و از روزه داری و کم خوردن برای پاک شدن محیط داخلی خود استفاده کنند.

پیامر اکرم (ص) می‎فرمایند:"معده خانه تمام دردها و پرهیز در راس همه درمان‎ها قرار دارد"

یکی دیگر از دستورات مهم برای پاکسازی بدن ورزش است. هنگام ورزش گردش خون افزایش پیدا می‎کند و تعریق اتفاق می‎افتد و بسیاری از مواد زائد از طریق پوست دفع می‎شود. همچنین، با ورزش و فعالیت‎های بدنی دفعات تنفس افزایش پیدا می‎کند و بسیاری از مواد زائد از طریق تنفس دفع می‎شود.

به طور کلی می‎توان گفت که همه مراکز پاکسازی با ورزش تحریک می‎شود که نتیجه آن پس از ورزش متعادل به صورت احساس سبکی و نشاط بروز پیدا می‎کند. ابن سینا معتقد است که کسی که ورزش معتدل رعایت شرایط آن انجام می‎دهد, دچار بیماری‎هایی که به علت تجمع مواد زائد روی می‎دهد, دچار نمی‎شوند.

مشت و مال یا ماساژ امروزه می‎تواند در کاهش تنش‎های ذهنی و فکری کمک بزرگی کند.

یکی دیگر از دستورات پاکسازی, حمام است که متاسفانه امروزه تبدیل به دوش گرفتن فوری شده است و دوش گرفتن سریع فرصت کافی برای باز شدن کامل منافذ دفع پوستی نمی‎شود.

در حمام، گردش خون محیطی افزایش پیدا می‎یابد و رنگ چهره باز می‎شود و مواد زائدی که روی پوست تجمع پیدا کرده است کاملاً تمیز می‎شود. همچنین، استفاده از سنگ پا و ماساژ کف پا با آن به کاهش سردرد و افزایش آرامش کمک می‎کند.

منبع: نمناک

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا طب سنتی ورزش غذا طب سنتی ورزش سنگ کاهش افزایش مشت حمام عکس جوان سرقت پلیس فیلم دختر پسر مرد زن زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد مقدس با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی گفت: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

بهرام نکاحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران خطوط ۳و ۴ قطار شهری مشهد مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از نقصان‌ها در حوزه‌های عمومی و تخصصی ناشی از آگاهی نداشتن از معایب و مزایا و مدل‌های جدید است.

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد گفت: علت روی آوردن به حمل‌ونقل شخصی در شهرها، سوءمدیریت، فرسودگی، تأخیرات اجرایی است و این موضوع یکی از علت‌های مهم آلودگی هوا شده است.

نکاحی گفت: امروزه ما با فرهنگ استفاده درست از ظرفیت‌ها و فرهنگ اولویت‌گذاری درست آشنا نیستیم.

وی با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

کد خبر 749927

دیگر خبرها

  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها