Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا پایدارفر گفت: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد ازجمله جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی را برای ۴۰۰۰ سالمند اردکانی را اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست هم اندیشی روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان در راستای همگرایی و تحقق بخشیدن به اهداف مشترک بهزیستی و کمیته امداد در محل دفتر رئیس بهزیستی اردکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا پایدارفر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان  در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس و کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) در اداره بهزیستی،  گفت: اهداف نزدیکی بین بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره ) وجود دارد و هر دو نهاد جهت ایجاد شرایط بهتر برای جامعه هدف و ارتقاء خدمات رسانی به مددجویان و جلب مشارکتهای مردمی جهت توانمندسازی مددجویان تلاش می کنند و تعامل این دو نهاد می تواند سازنده و راه‌گشا باشد.

وی افزود: بهزیستی سازمان حمایتی و تخصصی است و خدمات ممتاز و شایانی را در جهت بهبود و ارتقا زندگی مددجویان ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ، اعتیاد ، مشاوره و معلولین و زنان  سرپرست خانوار و …ارائه می دهد.

 حمید رضا پایدارفر اظهار داشت: بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با ایجاد پایگاههای خدمات اجتماعی در محله های آسیب خیز و جذب مشارکت اهالی و معتمدین این محلات خدمات تاثیر گذاری در اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد در زمینه آسیب‌ها، انجام داده است.

وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز با راه اندازی خط ۱۲۳ فوریت‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی و آنی در زمان بروز بحران در محل اعلام شده و ارجاع به مراکز مربوطه و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰صدای مشاور در زمینه مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی فعالیت می نمایند.

پایدارفر افزود: در بحث سالمندان که بیش از ۹ درصد جمعیت شهرستان اردکان را تشکیل می دهند مرکز تحقیقات سالمندی اردکان طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد ازجمله جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی را برای ۴۰۰۰ سالمند اردکانی را اجرا می کند که سالمندان تحت حمایت بهزیستی و کمیته در اولویت این طرح  هستند تا آنطور که شایسته است به این قشر عزیز خدمات مطلوب و موثر ارائه شود.

محمدرضا  خلیلی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان نیز در این نشست، گفت: کمیته امداد و بهزیستی به دلیل ارائه خدمات مشترک می توانند تعاملات بیشتری با هم داشته باشند و در سایه ی همدلی و همفکری راهکارهای جدیدی را برای ارائه ی هرچه بهتر و بیشتر خدمات به محرومین پیش بینی کنند.

خلیلی مجموعه مردمی و مؤثر بهزیستی و کمیته امداد را  دو بال حمایتی نجات بخش و امداد رسان به جامعه محرومین و نیازمندان  دانست و افزود: ضرورت یک تبادل نظرهایی احساس می شود که بتوان بصورت مکمل با بهزیستی گام های خوبی در مسیر ارائه خدمات مطلوب تر به مددجویان برداشته شود و مشکلات آنان کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان  اظهار داشت: اینکه هرساله تعدادی افراد نیازمند را توانمند کنیم از افتخارات ما است و باید از افرادی که نیازمند واقعی هستند ، بهترین مددکاری به عمل آید تا فقر در جامعه ریشه‌کن شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت هنر در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه هدف ارتقای سریع مددجویان است به شکلی که از دایره مددجویی خارج شده و خودشان توانمند شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی تحقیقات سالمندی طرح غربالگری سلامت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد