Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا-فرماندار شیراز ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات کارگری و صنفی از مجاری قانونی،گفت: پیگیری لازم برای پرداخت مطالبات پاکبانان صدرا و داریون در حال انجام است و با جدیت نیز دنبال می‌شود.

محمدرضا امیری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساله تعویق در پرداخت مطالبات پاکبانان صدرا که تجمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز در محل نمازجمعه شهر صدرا را نیز در پی داشت در حال بررسی از سوی فرمانداری شهرستان شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در پی تجمع تعدادی از دانشجویان در محل نمازجمعه صدرا و پیگیری هایی که از سوی فرمانداری انجام شده،شهردار صدرا اعلام کرد که این ارگان هیچگونه بدهی به پاکبان‌ها و همچنین هیچ شخص حقوقی و حقیقی دیگری ندارد و همه مطالبات کارگران و کارکنان شهرداری صدرا پرداخت شده است.
فرماندار شیراز گفت: اینگونه که از بررسی‌های اولیه برمی آید این است که شرکت خدماتی که با شهرداری صدرا قرارداد بسته به پاکبانان بدهی دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بررسی‌ها در خصوص پرداخت تعهدات شهرداری صدرا به شرکت پیمانکار طرف قرارداد این ارگان و صحت و سقم ادعاهای مطرح شده در این باره در حال انجام است.
ظهر جمعه 17 اسفندماه جاری خبری مبنی بر دستگیری تعدادی از دانشجویان عضو تشکل های دانشجوئی در محل نمازجمعه شهر جدید صدرا در فضای مجازی منتشر شد.
گویا این دانشجویان که خود را از اعضای بسیج دانشجویی و تشکل آرمان عدالت‌خواه دانشگاه شیرازمعرفی کرده بودند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری صدرا در محل نماز جمعه این شهر تجمع کرده بودند.
اخبار و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از این مساله است که این دانشجویان در مقابل محل برگزاری نماز جمعه صدرا با پلاکاردهایی در دست ایستاده بودند و این اقدام خود را نیز در حمایت از حقوق پاکبانان صدرا عنوان کردند.
در این میان یکی از کارکنان شهرداری صدرا شعار مرگ بر منافق را سر می دهد که این شعار با واکنش منفی دانشجویان و متشنج شدن فضا می انجامد که گویا در پی آن تعدادی از این افراد نیز دستگیر می شوند.
فرماندار شیراز در ادامه گفت و گو خود با ایرنا با اشاره به حاشیه هایی که 17 اسفند در محل نمازجمعه شهر صدرا ایجاد شده گفت: در پی وقوع این ماجرا جزئیات را از نیروی انتظامی پیگیری کردم که ماموران پلیس حاضر در این محل اعلام کردند که در پی جدال لفظی ایجاد شده بین دانشجویان و کارکنان شهرداری صدرا و برای جلوگیری از وخیم تر شدن ماجرا آنها مجبور شدند طرفین را به کلانتری محل منتقل کنند.
وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه صدرا نیز شاکی این ماجرا بوده که این افراد جو نماز جمعه این شهر را متشنج کرده اند،اظهار داشت: در پی انتقال طرفین به کلانتری محل،این افراد با یکدیگر توافق کرده و با رضایت طرفین موضوع خاتمه پیدا می کند و بنا به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی بازداشت طولانی مدتی برای این افراد در کار نبوده است.
وی اشاره کرد: قطعا نیت طرفین این ماجرا در جهت خیر بوده اما ورود افراد غیرمسئول به مسائل اینچنینی در شرایط کنونی به صلاح جامعه نیست و بهتر است در شرایط کنونی جامعه که دشمن های قسم خورده این مردم بصورت پیوسته در حال تلاش برای ضربه زدن به کشور هستند مسائل و مطالبات صنفی و کارگری از مجاری قانونی پیگیری شود.

**شرکت پیمانکار از شهرداری داریون طلب دارد
امیری در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مطالبات پاکبان‌ها و کارکنان شهرداری داریون نیز گفت: در پی بررسی های انجام شده در این باره مشخص شده است که شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از شهرداری داریون مطالباتی را دارند که در پی این مسئله پیمانکار نیز نتوانسته مطالبات کارگران و پاکبان‌ها را به موقع پرداخت کند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها،افزود: به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش درآمدها ،اغلب شهرداری‌های شهرهای کوچک با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند و شهرداری داریون نیز مطالبات بعضی از شرکت های طرف قرارداد را پرداخت نکرده و در پی آن بدهی پاکبان ها نیز پرداخت نشده است.
امیری ادامه داد: شهرداری داریون برای تسویه مطالبات بعضی از شرکت های طرف قرارداد املاکی را معرفی کرده که شرکت های طرف قرارداد از پذیرش این املاک خودداری کرده‌اند که هم اکنون در حال رایزنی هستیم که این مشکل به نحوی حل و مطالبات کارکنان و پاکبان ها نیز پرداخت شود.
9873/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري مطالبات كارگري فرمانداري شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به طرح جامع شهر اصفهان گفت: محدوده شهر، ارتفاعات و کاربری‌ها، از جمله موضوعات اساسی و کالبدی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

سعید صادقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرایندهای اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای در ۱۴۰۳ اظهار کرد: تمام این فرایندها در راستای تسریع و تسهیل پاسخگویی به متقاضیان و اربابان رجوع است، همچنین سیاست‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، بتواند به فرایند پاسخگویی کمک کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل سعی دارد در چند حوزه ورود پیدا کند، افزود: اولین موضوع این است که بتوانیم کارشناسان مناطق را به لحاظ سطح علمی و فنی به‌روز نگه داریم تا بتوانند به‌درستی و بر اساس ضوابط، پاسخ متقاضیان را در کمترین زمان بدهند؛ در این راستا کلاس‌های آموزشی پیش‌بینی شده است تا بتوانیم این کار را انجام دهد.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌هایی که بتواند طرح تفصیلی و توسعه شهری را غنی از اطلاعات کند و موجب شود تا کاربر منطقه و شهروند از طریق سامانه شهرسازی الکترونیک به حداکثر اطلاعات مدنظر دستیابی پیدا کند و از برداشت‌های سلیقه‌ای و کندی روندی پاسخگویی جلوگیری کند، گفت: طرح جامع برای آینده شهر اهمیت زیادی دارد، با توجه به قرارداد اخیر اداره کل راه و شهرسازی با مشاور طرح جامع، شهرداری نیز به‌عنوان مصرف‌کننده می‌تواند در این طرح اثرگذار باشد.

صادقانی ادامه داد: شهرداری اصفهان به این حوزه ورود کرد و کمیته‌های تخصصی در معاونت شهرسازی تشکیل شد، همچنین پیگیری می‌شود تا موارد مدنظر شهرداری توسط اداره کل راه و شهرسازی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه محدوده شهر، ارتفاعات و کاربری‌ها، از جمله موضوعات اساسی و کالبدی است که در این طرح پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در زمان مقرر و بر اساس قول‌های مشاور، خروجی‌های این طرح را داشته باشیم.

کد خبر 749160

دیگر خبرها

  • تلاش پاکبانان تبریز برای رفع آبگرفتگی معابر و حجم تاسف بار زباله
  • انتقال سند سهام آلومینیوم جنوب برای مطالبات بازنشستگان
  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • مطالبات ۸۹۵ مالباخته «رضایت خودروی طراوت نوین» پرداخت شد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس