Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: «آمدنیوز» یک نشانه است، برای کسانی که می‌خواهند بدانند چگونه می‌توان اخبار جعلی فراوانی را در میان چند خبر «درست بی‌اهمیت» گنجاند و به مخاطب چنین القا کرد که همه آنچه از این پس گفته می‌شود درست است. این کانال در مدت کوتاهی، مخاطبانی برای خود دست و پا کرد. هرچند از واکنش‌ها و بازخورد‌های اخبار این کانال در فضای مجازی معلوم بود که بیشتر مخاطبان واکنشی تمسخر آمیز به اخبار جعلی آمد نیوز دارند، اما برخی‌ها هم در داخل به سبب قاعده «دروغ هر چه بزرگ‌تر، باور آن راحت‌تر» و نیز به سبب رواج باور‌های ساده‌انگارانه، به برخی اخبار آمدنیوز استناد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا در آغاز چله دوم، یکی از برکات انقلاب، به جان هم افتادن اپوزیسیون دروغ‌پرداز نظام جمهوری اسلامی و رسوایی ارتباط آن‌ها با اختلاسگران داخلی است، از یک طرف پول اختلاس شده در ایران به کمک سازمان‌ها و شخصیت‌های رسانه‌ای اپوزیسیون در خارج می‌رود، مانند قضیه مهدی خلجی و از طرفی دروغ‌پردازی به نام «اینترنشنال»، دروغ‌پرداز دیگری به نام آمدنیوز را به چالش می‌کشد که چرا این همه خبر جعلی به خورد مردم دادی.

بر پایه گزارش جوان، در روز‌های ابتدایی پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ»، زم ابتدا کوشید، آن را ساختگی و غیرواقعی جا بیندازد، اما اتقان و استحکام مستند، مانع از آن شده است که او کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد کند، چه آنکه زم هر مقدار بخواهد از این تور اطلاعاتی نجات یابد، بیشتر رسوا خواهد شد؛ بنابراین راهی جز اقرار به دروغگویی و فریب‌خوردگی برایش باقی نمانده است.

در این میان، اما برخی رسانه‌های نشان‌دار ضد‌انقلاب که بار‌ها از او به عنوان تحلیلگر مسائل ایران دعوت کرده و دیدگاه‌های ضد ایرانی خود را از زبان زم بیان می‌کرده‌اند، هم دچار نوعی رسوایی شده‌اند. از این رو برای القای استقلال خبری به زعم خود می‌خواهند زم را به چالش بکشند، حال آنکه با این رویکرد، بیش از زم خود را به چالش کشیده‌اند. مخاطبان این رسانه‌ها لابد از خود می‌پرسند، اکنون که زم به این رسوایی اعتراف کرده، از کجا معلوم که دیگر رویکرد‌های آن‌ها هم تکرار این رسوایی نباشد.

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که با پول آل‌سعود تأسیس شده در گفت‌وگویی با زم به او می‌گوید آیا برای نگه داشتن مخاطبان خود دروغ گفتی؟ که او پاسخ می‌دهد: «بله برای یک کار بزرگ‌تر مجبور شدم دروغ بگویم!» مجری می‌پرسد: «چرا به مردم توضیح ندادید، چرا در کانال تلگرامی خود ننوشتید» و او با کمی مکث ابتدا می‌گوید: «از مردم معذرت می‌خواهم» سپس تصریح می‌کند: «ما فکر نمی‌کردیم که جمهوری اسلامی چنین کاری بکند. (مستند را پخش کند). امیدوار بودم که کار به پخش مستند نرسد. اما من دارم اقرار می‌کنم یک سری جا‌ها ما فریب خوردیم. اولین بارم بود که چنین کاری می‌کردم و در چنین موقعیتی قرار می‌گرفتم.»

مجری با قطع سخنان زم تأکید می‌کند که «اولین بار نبود، چون مدام تأکید می‌کنید که به یک سری اطلاعات دسترسی دارید که در اختیار هیچ رسانه‌ای نیست. همین الان که داشتید با من صحبت می‌کردید، ادعا کردید که دومین کازینوی بزرگ جهان در اختیار لاریجانی‌هاست، از کجا معلوم که این خبر هم مشخص نشود که مثل کوروش ۲ و ۱۷ دی بوده است؟» زم فقط به این پاسخ بسنده می‌کند که «من در یک جایی مجبور بودم به‌خاطر اینکه این اطلاعات بولتنی می‌شود، اطلاعات اشتباه بدهم. مانند اینکه آقای پهلوی در خانه خود از ارتش سان می‌بیند؛ که این حرف خنده‌دار و جوک بود.» او در پایان اذعان می‌کند که دستگاه‌های اطلاعاتی قصد داشتند از طریق من به اپوزیسیون نفوذ بکنند.

اپوزیسیون تبدیل به دلقکستان شده
در همین باره گویانیوز همزمان با برخی رسوایی‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی نوشت: حکومت اسلامی، اپوزیسیون‌اش شده هخا! دنباله‌روهای هخا هم می‌شوند یک مشت بچه جغله، که امروز سایت‌های جدی خبری را که باز می‌کنید، نام و نشان و تصویرشان را هر روز در آنجا می‌بینید.

اگر باور نمی‌کنید، خبرهای روز اپوزیسیون را دنبال کنید ببینید در صدر اخبار چه کسانی نشسته‌اند. جوانکی برای خودش مجلس سنا درست کرده و خودش شده رئیس ‌آن! جوانکی دیگر شده منبع اخبار سری اپوزیسیون! فلان کَسَک شده سخنگوی زنان در رسانه‌های خارجی و رهبر جنبش زنان! بهمان کَسَک شده نماینده ‌مردم ایران در ملاقات با فلان مقام «رسمی» آمریکا!

آنها هم که در عالم سیاست، سابقه‌ای و گذشته‌ای دارند نشسته‌اند پای میکروفون رسانه‌ها، و بزرگوارانه خواهان میدان دادن به همین‌ها هستند چرا که جوان هستند! چرا که قدیمی‌ها احتمالا ‌اشتباه کرده‌اند و جدیدی‌ها احتمالا ‌اشتباه نخواهند کرد!
در روزگار جوانی ما، جمله‌ «دست فلان کس تا مرفق به خون آلوده است» مد روز بود.

این روزها جمله‌ «دست افراد ‌اشاره شده در بالا تا مرفق به افتضاح آلوده است» باید به جای آن جمله‌ قدیمی بنشیند. حکومت اسلامی، اپوزیسیون را مبتذل کرده است.

آقایان بزرگان، اگر زورشان به حکومت نمی‌رسد و توان مقابله با آن را ندارند، دست کم با هخاهای داخل اپوزیسیون مبارزه کنند پیش از اینکه اپوزیسیون تبدیل به «مضحکستان» و «دلقکستان» شود و مایه‌ خنده‌ مردم ایران.

دست بچه جغله‌ها، که اغلب تبدیل می‌شوند به بازیچه‌ حکومت، اگر باز بماند، محیط اپوزیسیون را تبدیل به کودکستان خواهند کرد؛ محیطی که باید دانشگاه باشد.

پادوها به جان هم افتادند
بیژن فرهودی از دیگر بوقچی‌های ضد انقلاب به تازگی و پس از پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» در برنامه‌ای، ارتباط تصویری با نیما زم برقرار کرده است. او که در ایستگاه پایانی دروغ مورد اهانت نیما زم قرار گرفته، در ابتدا می‌گوید: خود من که با روح‌الله زم بیش از 60 برنامه آخر هفته را ضبط کرده‌ام و در مستند ایستگاه پایانی هم مورد عنایت روح‌الله قرار گرفتم، طبیعتا از کار او یکه خوردم.

اشاره فرهودی به بخشی از مستند «ایستگاه پایانی دروغ» است که در آن عامل اطلاعاتی ایران به زم می‌گوید: فرهودی را باید در دست داشته باشیم، کار کنیم. زم پاسخ می‌دهد: او از خدایش است که با من باشد. او اصلا اسمش با من بلند شد. تنهایی چیزی نداشت. کل برنامه‌های فرهودی را در این 20، 30 سال ببین، یک برنامه‌اش هم تأثیر‌گذار نبوده است اینقدر که با من برنامه داشته. واسه این برنامه‌ها دارد التماس می‌کند. الان من یک ماه است دارم می‌گویم آقا تعطیل کنیم خسته شده‌ام. هفتگی من نباید جلوی دوربین بیایم، کاریزمای من دارد از بین می‌رود! دارد التماس می‌کند. می‌گویی آدم سالمی است، احمق هم هست.
زم اما در برنامه فرهودی با حرف‌هایی خنده‌دار مدعی شده که داشته عملیات اطلاعاتی ایران علیه خود را مدیریت می‌کرده! و به آنها اطلاعات ‌اشتباه می‌داده است. او می‌گوید: من می‌دانم که شما ناراحت هستید و می‌دانم که بالاخره حرف‌هایی زده شده که خیلی از آنها تعمدی! بوده است. شاید اگر من آنجا راجع به شما آنجور صحبت نمی‌کردم، یکی از کسانی که فشار می‌آوردند که به او زنگ بزنم، شما بودید. شاید باید مکالمات شما هم پخش می‌شد یا شاید راجع به آقای فخرآور آنجا که من فشار آوردم گفتم الآن می‌خواهد سه ساعت صحبت کند، به خاطر این بود که نمی‌خواستم ادامه صحبت‌های فخرآور در فیلم بیاید و داشتم اصرار می‌کردم که قطع کند! ببینید اینها پشت پرده‌هایی دارد!

البته این نافی این نیست که من از شما عذرخواهی نکنم و از تمام کسانی که اسمشان آمده در این مستند. اما خب من شاید یک روشی را می‌روم برای شناسایی یک چیزهای بزرگتر که دیگران نمی‌روند. شاید تفاوت من با دیگران همین باشد که خودشان را در مهلکه نمی‌اندازند!

فرهودی می‌گوید: تو که در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی وارد هستی، چطور رکب چنین شخصی را خوردی؟ زم اما مدعی می‌شود: رکب نخوردیم. ما خودمان در یکسال آخر عملیات فریب داشتیم روی این فرد. یعنی داشتیم از وی اطلاعات می‌گرفتیم... من روزانه با 30، 40، 50 نفر در ارتباطم! این منبع معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات بود. به من وصل شده. من این را باید بروم با کجا چک کنم؟

فرهودی می‌گوید: یعنی در حالیکه داشته به نفع جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرده، خبر درست هم به تو می‌داده است؟ زم اینجا می‌گوید: یک روایت دارم که از اول با اطلاعات ایران کار می‌کرده و یک روایت هم دارم که از وسط کار سوارش شده‌اند. فرهودی: کدام درست است؟ زم: خودم نمی‌دانم هنوز دارم بررسی می‌کنم.

فرهودی می‌پرسد: خبرهایی که مطمئن هستی درست نبوده و این آقا به تو رسانده را از کانال درآورده‌ای؟ زم می‌گوید: نه هست برای چه در بیاورم؟! فرهودی پاسخ می‌دهد: اگر می‌دانی که خبر قلابی و برای وزارت اطلاعات است، چرا باید در کانال بماند؟ زم می‌گوید: فعلا راجع به این فکر نکرده‌ایم که در بیاوریم یا بگذاریم! فرهودی ادامه می‌دهد: می‌دانی کدام خبرها قلابی است؟ زم می‌گوید: نه. همین یکی بود. کوروش 2 بود فقط!

فرهودی می‌گوید: تو یکجا گفتی که 90 درصد و جای دیگر گفتی که 98 درصد خبرهایش درست بوده است. زم اینجا شروع به طفره رفتن و مهمل‌گویی می‌کند؛ آره. درست بوده حالا بازی عددها را من نمی‌توانم همه را چیز کنم! اما اینها من را برده بودند، ببینید اینجا ما یک بحثی را داشتیم در یکی از برنامه‌های آخر هفته که گفتم ما اپوزیسیون‌نماهایی که با این افراد در ارتباطند را شناسایی کردیم!

فرهودی در ادامه به تخریب مهره‌های خارج‌نشین از سوی زم ‌اشاره می‌کند؛ خب در صحبت‌هایت با این شخص، انتقادات زیادی از چهره‌های اپوزیسیون کرده بودی و در رأسشان شاهزاده رضا پهلوی را به باد حمله گرفتی. اگر واقعا در عملیات فریب علیه دستگاه اطلاعاتی بودی و داشتی این عملیات را هدایت می‌کردی، روح‌الله چه نیازی به تخریب این افراد داشتی؟ زم پاسخ می‌دهد: راجع به آقای پهلوی یک جاهایی من اطلاعات دروغ دادم. قبول دارم. اینکه آقای پهلوی شب راه می‌رود ارتش سان می‌بیند. نمی‌دانند ارتش از آقای پهلوی سان نمی‌بیند. فرد باید از ارتش سان ببیند. اینها را یکجوری گفتم که آنها را به‌اشتباه بیندازم! چه کسی در خانه‌اش سان می‌بیند. راه می‌رود رژه ببیند؟ فیلم همه‌اش جابه‌جا است. یعنی از آن و این برداشتند جابه‌جا کردند چسباندند یک چیز نیم ساعته درآورد‌ه‌اند!

فرهودی اما می‌گوید: الان رویت می‌شود به کسانی که در این مستند به آنها اهانت شده زنگ بزنی؟ سلام و علیک کنی. فکر می‌کنی جواب سلامت را می‌دهند؟ زم می‌گوید: آره. چرا؟ نمی‌دانم! آن اختیار شخصی‌شان است اما من با هیچ کس تماس نمی‌گیرم! در ادامه این گفت‌وگو دعوای میان فرهودی و زم بالا می‌گیرد.

فرهودی می‌گوید: تو واقعا معتقدی که هیچ کس به‌اندازه تو زمین بازی جامعه اپوزیسیون خارج از کشور را نمی‌داند؟ زم پاسخ می‌دهد: زمین بازی جمهوری اسلامی را نه زمین بازی اپوزیسیون را. فرهودی می‌گوید خب همین ادعایی که کردی، چرا کسی که 4، 5 سال است خارج آمده همه چیز را آنقدر خوب یاد گرفته و از همه ما بهتر می‌داند؟ زم می‌گوید بله. شما چند سال است بیرون از کشور هستید؟ شفاف صحبت کنیم. فرهودی: چهل سال است. زم: در این40 سال ساختار قدرت ایران را چقدر شناخته‌اید؟ فرهودی اما می‌گوید: سؤال را با سؤال جواب نده. زم پاسخ می‌دهد: نه نه. خیلی از افرادی که سال‌ها است خارج از کشور هستند، فقط نشسته‌اند کارشان را انجام داده‌اند و قابل احترام و نقد هم هستند.

به همه‌شان احترام می‌گذارم. پیشکسوت هم هستند. اما واقعا خیلی‌هایشان ساختار قدرت در ایران را می‌شناسند؟ فرهودی هم می‌گوید: تو الان چه کار به آنها داری؟ من الان دارم راجع به خارج از کشور با تو حرف می‌زنم. زم: شما به من می‌گویی تو فکر می‌کنی 5 سال است آمده‌ای بیرون بیشتر از ما می‌فهمی. بله من 5 سال است آمده‌ام اطلاعاتم آپدیت‌تر از شما است.

فرهودی: در مورد خارج از کشور؟ زم: در مورد ساختار قدرت در ایران.

فرهودی باز می‌گوید: من دارم راجع به خارج از کشور حرف می‌زنم. زم اما‌گریزی بی‌ربط به مستند می‌زند: من راجع به خارج از کشور حرف نزدم. من می‌گویم همه اینها بریده بریده گذاشته‌اند کنار هم! تو داری من را اینجا بازجویی می‌کنی؟
فرهودی هم می‌گوید: خیلی خب، بسیار خب حالا ناراحت نشو!

زم: فرهودی نمی‌دانست پایگاه‌های بسیج در مساجد است!

در بخش دیگری از گفت‌وگوی این دو مزدبگیر شیطان بزرگ، فرهودی می‌گوید: غیر از زمانی که برنامه‌ریزی کردیم برای برنامه آخر هفته هیچ ارتباطی با شما نداشتم. زم با برآشفتگی می‌گوید: ما قبلش با هم ارتباط داشتیم.

فرهودی: ‌اشاره کردید به آگاهی من به ساختار سیاسی ایران. فکر می‌کنم به‌اندازه سن شما، در مورد ایران اطلاعات دارم.

زم: اطلاعات دارید اما از ساختار قدرت نه. فرهودی: در این 40 سال هر روز با خبرهای ایران پیش رفته‌ام و از اطلاعات داخل کشور آگاه بوده‌ام. زم پاسخ می‌دهد: خبر فرق می‌کند. زم اما می‌گوید: آقای فرهودی شما نمی‌دانستید که پایگاه بسیج در مسجد است! در یکی از این برنامه‌های آخر هفته. فرهودی می‌گوید: روح‌الله روح‌الله! دلیل ندارد که من همه چیز را بدانم. هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را بداند. زم: من هم دارم می‌گویم اطلاعات من از ساختار قدرت آپدیت‌تر از شما است. چرا به شماها بر می‌خورد؟!...

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید به امارات می‌رود

منابع خبری گزارش دادند که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سفری کوتاه به ابوظبی می‌رود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او امروز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

طبق گزارش روسیاالیوم، وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال 2021 در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

این سفر در چارچوب توافق ابراهیم انجام شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاپید به امارات می‌رود
  • لاپید به امارات سفر می‌کند
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس