Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیل سپورگفت:در زیارت جامعه کبیره فصیح‌ترین کلام و کامل‌ترین معنا درباره شان امام وجود دارد که از نظر سند حدیث نیز صحیح‌ترین زیارات است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین سیل سپور» به مناسبت شهادت امام هادی(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: امامت از جمله مسائل اعتقادی شیعه است که توسط او آنچه مورد نظر الهی است به شیعیان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به نقل علمای بزرگ اهل سنت و شیعه؛ عنوان کرد: هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد  به مرگ جاهلیت خواهد مرد. یکی از عوارض عدم شناخت نسبت به امام این است که هر گاه دشمنان دروغ یا شبهاتی را مطرح کنند شیعه جاهل از آنها تبعیت کرده و نسبت به اهل‌بیت(ع) دچار بغض شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیل سپور با اشاره به مثالی از نتیجه عدم شناخت امام؛ افزود: در صحرای کربلا زمانی که امام حسین(ع) از مردمی که مقابل او ایستاده بودند سوال کرد به چه دلیل مرا می‌کشید گفتند برای بغضی که نسبت به پدر شما امیرمومنان امام علی(ع) داریم. آنان امام را نمی‌شناختند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از جمله راه‌های شناخت امام تعلیم از طریق کتاب و در محضر استاد بودن ست، ابراز کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) نمونه متنی است که از امام معصوم(ع) به ما رسیده و درباره شان و مقام امام مطالب بسیار پرباری دارد.

وی با استناد به فرمایشی از علامه مجلسی درباره زیارت جامعه کبیره، گفت: در زیارت جامعه کبیره فصیح‌ترین کلام و کامل‌ترین معنا درباره شان امام وجود دارد که از نظر سند حدیث نیز صحیح‌ترین زیارات است.

حجت الاسلام والمسلمین سیل سپور با تاکید به ارزش و اهیمت زیارت جامعه کبیره؛ عنوان کرد: اگر زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) وجود نداشت شناخت شان و مقام امام برای ما بسیار سخت می‌شد زیرا زیارت جامعه کبیره از ناحیه خداوند به امام داده شده است و ما با علم نامحدود خود نمی‌توانیم علم نامحدود امامانی را که به خداوند وصل هستند بشناسیم.

استاد حوزه علمیه گفت: در فرازی از دعای جامعه کبیره آمده است که مردم با وجود امام درباره حق و باطل امتحان می‌شوند آنان که تابع امام حق شوند نجات خواهند یافت اما کسانی که دشمن امام حق شوند جهنمی خواهند شد.

وی درباره وظیفه شیعیان در مقابل امام اظهار کرد: شیعه واقعی باید همواره نسبت به امام خود معرفت و شناخت کسب کند امروز ما در عصر غیبت تا چه میزان امام خود را می‌شناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیل‌سپور افزود: زمانی که انسان نسبت به امام خود شناخت و معرفت کامل کسب کند مطیع محض او خواهد شد و برای انجام هر کاری چون و چرا نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان هنگام شناخت اصول دین می‌تواند چون و چرا کرده و جواب سوالات خود را بگیرد، گفت: زمانی که شخص دین و مسائل اعتقادی خود را به خوبی فرا گرفته و پاسخ همه چراهای خود را گرفت آن زمان دیگر مطیع محض قرآن و ائمه معصومین(ع) خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسلمان و شیعه حقیقی عامل به شریعت اسلام است؛ عنوان کرد: هر کس امام را به خوبی بشناسد در همه شرایط سختی و آسانی زندگی مطیع او خواهد بود. اینگونه نیست که همه مواهب الهی برای او فراهم باشد سپس در پیروی از امام بندگی الهی را به جا آورد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان خبرگزاری کانون مساجد گام دوم انقلاب خیمه های معرفت معرفت معرفت شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)