Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن قندی در گفت و گو با خبرنگار مهر، از ایجاد نخستین پارک علمی، ترویجی و فضایی در نیاسر کاشان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالقوه در منطقه نیاسر کاشان و با بررسی‌های صورت گرفته، این منطقه یکی از مناطقی است که دارای آسمان شب بسیار خوبی است و از آنجایی که نیاسر کاشان دارای گردشگران فصلی است، می‌توان از ظرفیت بالقوه آسمان منطقه در راستای توسعه گردشگری و تبدیل آن به منطقه‌ای برای جذب گردشگر در تمام فصول سال استفاده نمود و زیرساخت‌های علمی، فرهنگی و تفریحی متناسب با آن ایجاد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به مطالعات صورت گرفته توسط تیم مشاور و حضور مقام عالی وزارت ارتباطات در منطقه نیاسر کاشان افزود: در تلاش هستیم تا سرمایه گذاران خصوصی در این پروژه را تا فازهای اقتصادی مطلوب از نظر بازگشت سرمایه در اولویت اجرا قرار دهیم که این امر موجب خواهد شد نخستین پارک نجوم کشور در نیاسر کاشان در بازه زمانی کوتاهی به بهره برداری برسد.

دستیار رئیس سازمان فضایی در توسعه زیرساخت‌های ترویجی فضایی ضمن اشاره به بخش‌های این پارک نجوم ابراز داشت: نخستین بخش پارک نجوم رصد اجرام آسمانی است و شبیه سازی سیارات منظومه شمسی نیز از دیگر بخش‌های این پارک به حساب می‌آید. سومین بخش پارک نیز می‌توان به تالارهای علمی ترویجی در حوزه نجوم و اکتشافات فضایی اشاره کرد.

وی از وجود مراکز خدمات رسان در پارک نجوم نیاسر کاشان و ارائه خدمات به گردشگران عبوری از این شهر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته این پارک نجوم طی پنج فاز به بهره برداری کامل می‌رسد و سرمایه گذاری آن نیز توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و وظیفه ما در این پارک نظارت بر اجرا و عملکرد سرمایه‌گذاری برای پارک نجوم نیاسر کاشان خواهد بود.

قندی با بیان اینکه طرح کلان این پارک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، اظهار داشت: در این پارک سعی می‌شود تا از مفاهیم ارزشی استفاده شود و بر همین اساس سعی شده تا پارک نجوم نیاسر کاشان دارای بخش‌هایی مبتنی بر مفاهیم عظیم آسمان در آیات و روایات و تبدیل این مفاهیم به فرم باشد، برخی از شبیه سازها نیز در این پارک تعبیه شده که با توجه به عملکرد پارک در آخرین فاز به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 4564403

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری فضای مجازی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج