Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازیار بیژنی کارتونیست گفت: با شیوه تبلیغات بد، جریان اصلاح طلب و آقای روحانی رای آوردند؛ اگر بخواهیم بد برداشت کنیم، هر طنزی که می نویسیم باید زیر آن یک توضیح هم بنویسیم که این مطلب طنز است؛ نوع طنز و مطلب نشان دهنده است که چه چیزی را می خواهد برساند.

مازیار بیژنی، کارتونیست در مورد فعالیت های اخیر خود در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: توییت‌های زیادی دارم که برخی از آن ها مقداری جدی تر و برخی دیگر جنبه طنز دارند؛ بیشتر توییت های من جنبه طنز دارند و فضای طنز هم در توییت خیلی زیاد است، می خواهم به تبلیغات بدی که نسبت به انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضایی شده است اشاره کنم که با همین شیوه تبلیغات جریان اصلاح طلب و آقای روحانی رای آوردند؛ اگر بخواهیم این گونه برداشت کنیم، هر طنزی که می نویسیم باید زیر آن یک توضیح هم بنویسیم که این مطلب طنز است؛ نوع طنز و مطلب نشان دهنده است که چه چیزی را می خواهد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیژنی اظهار داشت: با توجه سابقه آیت الله رئیسی در مدیریت اجرایی و عملکردشان در گذشته، نظر مثبتی به ذهن می رسد، اما این که بخواهیم از همین الان او را مورد قضاوت قرار بدهیم معنی ندارد؛ باید یک مدت صبر کنیم تا عملکرد آقای رئیسی را ببنیم.

 

وی بیان داشت: در فضای مجازی چیزی به نام اخلاق دیگر باقی نمانده است، اگر به اینستاگرام رجوع کنید می بینید که دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی وجود ندارد، در توییتر هم که به دلیل فضای سیاسی، شدت فحاشی ها و هتاکی ها، چیزی به نام خط قرمز وجود ندارد، نه اخلاق و نه حیا و ادبی وجود ندارد؛ اگر ما بخواهیم در فضای کاریکاتور و طنز تنگ نظر باشیم باید رسما جمع کنیم و برویم.

 

با کاریکاتور راحت‌تر می توانیم به سیاست انتقاد کنیم

این کارتونیست اذعان داشت: فضای هنرهای مختلف با هم فرق دارند، در کاریکاتور که فضای صریح و انتقادی دارد بیشتر می توان در انتقاد به سیاست مانور داد، در ادبیات کمتر می توان این شکل از نقد سیاسی را اجرا کرد، هیچ چیز نمی تواند جای کاریکاتور را در این فضای سیاسی بگیرد؛ حدود 80 درصد از کاریکاتورهای انتقادی از سوی جبهه انقلابی تعطیل شده است و چیزی به نام کاریکاتور مطبوعاتی تقریبا باقی نمانده است.

 

بیژنی خاطر نشان کرد: هدفم از انتقاد کردن به آقای مومنی رئیس حوزه هنری حاشیه سازی نیست، اگر انتقادی می کنم و به کسی اشاره می کنم خودش متوجه می شود، موارد دیگری هم بوده که در روزنامه ای انتقادی کرده ام، خود آن شخص مورد انتقاد من آمده است و جوابش را داده ام؛ معمولا در فضای توییتری، خود اشخاص هستند و اگر گله یا انتقادی داشته باشند مستقیم به آدم می گویند و ما هم جواب می دهیم.

 

وی در پایان گفت: پیام خاصی ندارم فقط منتظریم ببینیم آقایان که شعارهایی داده اند و سابقا عملکردهای خوبی داشته اند، در این مسئولیت سنگینی که به عهده دارند چگونه عمل می کنند، اگر عملکردشان درست باشد ما هم از آن ها حمایت می کنیم، اگر هم درست نباشد طبق معمول انتقاد می کنیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح انتقادات در محافل سیاسی از حمله مذکور افزایش یافته است.

در همین راستا اسرائیل زیو رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ورود به رفح منجر به تحقق پیروزی نخواهد شد. ترس من این است که این حمله به سلسله شکست‌های دیگری بیانجامد.

از سوی دیگر عیران عتسیون معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ورود به رفح از لحاظ راهبردی هیچ اهمیتی ندارد. این عملیات موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز گذشته رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش این رژیم مجدداً به بخش‌های مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ موسوم به ناحال شوند.

رسانه‌های عبری در روزهای اخیر گفته‌اند که تیپ ناحال همان تیپی است که در حال آمادگی برای حمله به رفح است.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی منطقه‌های غزه از جمله خان یونس خارج شده بودند.

کد خبر 6088722

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»