Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک - ایرنا - روزنامه نگار و منتقد آمریکایی معتقد است، 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا از تاکتیک 'تله سرخ' یعنی بزرگنمایی خطر 'سوسیالیسم' و 'کمونیسم'، برای ایجاد ترس و تفرقه در میان آمریکایی ها استفاده می کند.

'جف کوهن' این مطلب را روز دوشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه دلیل ادعای چندباره ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا سوسیالیسم نخواهد شد، چیست، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نفوذ فزاینده رادیکال های جوان در کنگره و 'برنی سندرز' را عامل نگرانی جناح سرمایه داری از دو حزب این کشور دانست و گفت: به همین دلیل ترامپ ادعا می کند که ایالات متحده مورد تهدید سوسیالیسم است.
کوهن با بیان اینکه هدف ترامپ، پاسخ به سندرز است، افزود: برنی سندرز که یکی از محبوب ترین سیاستمداران در کشور است و همچنین ' الکساندرا اوکازیو کورتز' چهره جوان و جدید کنگره که یک چهره رسانه ای است و طرفداران زیادی در فضای مجازی دارد، خود را سوسیالیست یا سوسیال دمکرات می خواند.
استاد کالج ایتاکا در نیویورک تاکید کرد: این دو شخص دارای محبوبیت زیادی بوده و بویژه در میان رای دهندگان جوان محبوب هستند. در مقابل، نخبگان قدیمی دمکرات و ترامپ به شدت از نفوذ آنها هراس دارند
کوهن یادآور شد: اگر به گذشته بنگریم، در طول تاریخ ایالات متحده، جنبش هایی که کشور ما را تعالی بخشیده اند (مانند جنبش حقوق مدنی و جنبش حقوق کارگری) توسط عناصر قدرتمند، برچسب 'سوسیالیست' یا 'کمونیست' خورده یا متهم به 'تاثیر گرفتن از خارج' شده اند.
وی ادامه داد: رای دهندگان غیرجوان و رای دهندگانی که کمتر آموزش دانشگاهی دارند، اساسا با ترس از 'سوسیالیست' یا 'کمونیست' بزرگ شده و به آنها گفته شده که مورد حمله این ایده ها قرار می گیرند و باید با آن مقابله کنند. ترامپ از این تاکتیک قدیمی برای ایجاد ترس و تفرقه افکنی استفاده می کند. ما در آمریکا به این تاکتیک 'تله سرخ' (red-baiting) می گوییم.
این روزنامه نگار آمریکایی اضافه کرد: زمانی که ایالات متحده در سال 1332 در ایران دخالت کرد و با مداخله امپریالیستی خود روند اصلاحات، دمکراسی و حاکمیت ایران را بر هم زد، از بهانه مبارزه «کمونیسم» برای توجیه اقدام خود استفاده کرد.

** اتفاق نظر دمکرات ها بر ضدیت با ترامپ
کوهن که بنیانگذار نهاد عدالت و دقت در گزارش (FAIR)، یک گروه مراقبتی رسانه ای در آمریکاست، ادامه داد: شکافی در داخل حزب دمکرات، بین دمکرات های مترقی و طرفدار صلح و جناح حامی شرکت های سرمایه داری به وجود آمده است. این شکافی است میان جوانان و پیرهای حزب اما امیدوارم که این جریان جوان بتواند وضع حزب دمکرات را بهبود ببخشد.
وی اضافه کرد: جنبش های اجتماعی دمکراتیک که از این جریان پشتیبانی می کند، تاثیرگذار خواهد بود. بسیاری از فعالان جوان در حزب دموکرات اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و سکولار می خواهند وضعیت داخلی کشور ما عادلانه تر شده و مساوات برقرار شود. آنها خواستار سیاست های صلح جویانه و کاهش نظامی گری در سیاست خارجی هستند.
این روزنامه نگار آمریکایی، رویارویی با ترامپ را به دلیل اینکه سیاستمداری مکار است، دشوار دانست و اظهار کرد: او یک رهبر سیاسی است که از ابزار نفرت پراکنی، ارعاب و نژادپرستی به خوبی بهره می برد هرچند که بسیاری از سیاستمداران جهان هم انجام می دهند.
کوهن گفت: با وجود این، به اعتقاد دمکرات ها، ترامپ یک رئیس جمهوری خطرناک و تهدیدی برای ارزش های بشردوستانه است. برای همین من فکر می کنم که در نهایت، دمکرات ها بر سر حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری اجماع خواهند کرد تا در برابر ترامپ متحد به کارزار وارد شوند.
وی افزود: آمریکا دارای سنت افتخار آمیزی از اصلاحات و همین طور پذیرش تکثر نژادی و مذهبی است. ترامپ به بعضی از این سنت ها حمله کرده که نمونه آن ممنوع کردن ورود مهاجران از کشورهای مسلمان به خاک آمریکاست.

** مشکل درون حزبی سندرز
بنیانگذار نهاد عدالت و دقت در گزارش با بیان اینکه برنی سندرز در میان بسیاری از دمکرات ها و مستقل ها محبوب است، ادامه داد: او همیشه برای عدالت اقتصادی در ایالات متحده و برای صلح و دیپلماسی در خارج از کشور مبارزه کرده است.
کوهن اضافه کرد: اما بخش عمده ای از رهبری حزب دمکرات، متحد با شرکت های قدرتمند اقتصادی و سیاسی است و آنها از طرح های مورد نظر سندرز برای تقسیم عادلانه ثروت و درآمد در کشور ناراضی هستند. رهبران اصلی دمکرات ها بی تردید هر نامزد دیگر دمکراتی را بر سندرز ترجیح می دهد.
وی با تاکید بر اینکه سندرز توان این را دارد که بخش مهمی از آرای پایگاه اجتماعی ترامپ را جذب کند، گفت: اخیرا یک فیلم مستند ساخته ام به اسم 'کودتای شرکت ها'. در قالب این اثر، تیم خبری ما به ایالت اوهایو رفت و با افراد سفید پوست بیکار در اوهایو که به ترامپ رای داده بودند مصاحبه کرد. دریافتیم که تعدادی از کسانی که به ترامپ رای داده بودند، دیدگاه بسیار مثبتی به سندرز دارند.
این فعال رسانه ای آمریکا اضافه کرد: از دیگر یافته های جالب ما این بود که تعدادی از کسانی که در سال های 2008 و 2012 به 'باراک اوباما' رای دادند، در انتخابات اولیه دمکرات های اوهایو (درون حزبی) به سندرز رای دادند و هیلاری کلینتون را انتخاب نکردند.
کوهن یادآور شد: سپس در ماه نوامبر سال 2016 رای همان افراد به ترامپ تبدیل شده بود. معتقدم بسیاری از این رای دهندگان در سال 2020 سندرز را به ترامپ ترجیح خواهند داد.
اروپام ** م.ع ** 1429 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ سوسياليسم انتخابات 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089164

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا