Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامان احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره در 2 بخش آواز و نوازندگی و گروه نوازی برگزار می شود، اظهار داشت: بخش آواز و نوازندگی به طور رقابتی و گروه نوازی هم به صورت جانبی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: 18 اثر در بخش گروه نوازی و 75 اثر در بخش تک نوازی از استان های کُردنشین کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره موسیقی کُردی در کردستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 6 نفر در رده سنی الف، 2 نفر رده سنی ب، پنج نفر در رده سنی ج در بخش تکنوازی هفتمین جشنواره موسیقی کردی شمشال، نرمه نای، سرنا، دهل، دایره، دو تار، کمانچه، آواز پذیرفته شدند.
احمدی با اشاره به اینکه در بخش ساز تنبور هم در رده سنی الف 9 نفر، رده سنی ب 3 نفر، رده سنی ج هفت نفر به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند اظهار داشت: راه یافتگان بخش ساز تنبک هم متشکل از هشت نفر در رده سنی الف ، سه نفر در رده سنی ب و یک نفر هم رده سنی ج است.
سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در بخش ساز دیوان هم در رده سنی الف 9 نفر، رده سنی ب چهار نفر به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.
احمدی با بیان اینکه کوباک نخستین شهر هوشمند منحصر بفرد خاورمیانه،حامی اصلی این دوره از جشنواره است، گفت: در طول روزهای برگزاری جشنواره هر شب دو گروه موسیقی منتخب برنامه به یاد یکی از بزرگان موسیقی کُردی برنامه اجرا می کنند.
وی اظهار داشت: انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان، در اختتامیه این دوره از جشنواره با مساعدت و نگاه وسیع مدیرکل ارشاد، دبیر جشنواره هشتم را معرفی می کند.
سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: دبیرکل یونسکو در ایران؛ مهمان جشنواره موسیقی کُردی در راستای استقرار دفتر این رویداد در مقر اصلی این تشکل بین المللی فرهنگی-آموزشی است.
رده سنی 'الف' افراد ١٤ تا ١٧ سال، رده سنی 'ب' افراد ١٨ تا ٢٢ سال و رده سنی 'ج' افراد ٢٣ تا ٢٨ سال را شامل می شود و متقاضیانی که سن آنها کمتر از ١٤ سال است در صورت آمادگی و توانایی می توانند در رده سنی 'الف' با ارسال مدارک شرکت کنند.
هفتمین جشنواره موسیقی کُردی پس از هفت سال وقفه 6 تا 8 فروردین ماه1398 در سنندج به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حمایت معاونت امور هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شرکت کوباک به عنوان نخستین حامی بخش خصوصی جشنواره و انجمن موسیقی ایران شعبه استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
9936 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش خصوصی موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یونسکو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند