Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حاتمی کارگردان نمایش «یک مهمانی خون آلود» در خصوص این نمایش در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نمایش « یک مهمانی خون آلود» در واقع از دل یکی از نمایشنامه های وودی آلن متولد شده است . من علاقه بسیاری به فضاهای فانتزی دارم و این متن را با توجه به افکار و سلایق خود ، جامعه امروز و سلیقه مخاطب ایرانی طراحی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این دومین اجرای عموم من به عنوان کارگردان در یک سال گذشته است , قبل از این کار، نمایش « موسیو آنجل »که آن نیز دارای فضایی فانتزی بود را  به اجرا آوردم اما نمایشنامه «یک مهمانی خون آلود» قبل از نمایشنامه « موسیو آنجل »  نوشته و حالا فرصت به صحنه آوردن آن فراهم شده است .

حاتمی در خصوص پیام نمایش «یک مهمانی خون آلود» گفت: در واقع این نمایش اشاره ای به خود ما ، یعنی انسان ها دارد.  جاه طلبی ها و قدرت طلبی های ما که در نهایت انسان های دیگر را نیز  قربانی می ‌کند. در این کار ما شاهد جنگی بین دو طرف قدرتمند نمایش  هستیم که در نهایت این جنگ منجر به قربانی شدن اقشار ضعیف جامعه می شود.

کارگردان نمایش « یک مهمانی خون آلود» درخصوص انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: دوسالی است که با گروه خود کار می‌کنم ,گروهی که شامل یک تهیه کننده درجه یک ، بازیگران جوان و پر انرژی و عوامل دوست داشتنی و پرتلاش است . اما خصوصیات هر یک از شخصیت ها من را به عنوان نویسنده نمایشنامه هدایت می‌کند تا ببینم کدام یک از اعضا برای کاراکتر نمایش مناسب هستند. این خصوصیات شامل  افکار ,  خصوصیات رفتاری , فیزیک آن شخصیت و استایل آن ها است.اما مهم تر از همه این است که دغدغه و افکار شخصیت نمایش  تا حدودی به بازیگر نزدیک باشد تا بازیگر به صورت روزنامه وار دیالوگ ها را تکرار نکند  بلکه با کاراکتر نمایش هم ذات پنداری  و حس  شخصیت نمایش را  به مخاطبان ارائه کند.

حاتمی با اشاره به اینکه استقبال تماشاگران از نمایش «یک مهمانی خون آلود» بسیار خوب بوده است , گفت: در  فصلی که نزدیک عید نوروز هستیم چنین استقبالی از نمایش  واقعا کم سابقه بوده است ، البته روزهایی داشتیم که مخاطبان نمایش کم بوده اما به لطف و تلاش تیم  رسانه ای و روابط عمومی روزهای خوبی رقم خورده است  و خدا را شاکرم که مخاطبان، نمایش را پسندیده اند.  البته تماشاگرانی هم بودند که از کار راضی نبوده  و به حق انتقادات به‌جا و درستی  نسبت به کار ما داشتند . ما باید بپذیریم که روی خطی حرکت می‌کنیم که هنوز در تئاتر کشور جا نیفتاده و کارهای فانتزی در مواردی  نیز بد قضاوت می‌شوند ، اما من این سبک از کار را دوست دارم و آن را ادامه می دهم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات همیشه وجود دارد, بیان کرد:  متاسفانه از تئاتر مستقل حمایت نمی شود و کارها بسیار سخت به اجرا می رسند.  البته بزرگ‌ترین مشکل نمایش ها این است که تئاترهایی که با چهره های جوان و با استعداد کار می کنند همواره دچار کمبود مخاطب هستند. مخاطبان ما تمایل به تماشای کارهایی دارند که چهره های  سینمایی در آن اجرا می کنند و از طرفی نیز کارگردان های شناخته شده تئاتر تمایلی به همکاری با جوان های خلاق ندارند . پس جای جوان ها در عرصه تئاتر کجاست ؟ 

حاتمی گفت: باید از گروه های تئاتری مستقل حمایت شود زیرا به حمایت نیاز دارند و این شرایط حق آن ها نیست. مخاطبان بسیاری برای خرید بلیت های تئاترهای چهره های سینمایی  در سالن های عظیم هزینه می کنند در حالی که با کم‌ترین هزینه می توانند از تئاتر جوان های خلاق حمایت کنند .البته باید از چند هنرمند نام آشنا که از گروه های جوان حمایت می کنند, تشکر کنم  و تهیه کننده نمایش « یک مهمانی خون آلود» که لحظه ای گروه نمایش را ترک نکردند.

انتهای پیام/

گلایه آقای کارگردان از بی توجهی به تئاترهای مستقل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟