Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:00:24 GMT

2 نوع سوال برای کنکور 98 طراحی می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۴۵۲۷

2 نوع سوال برای کنکور 98 طراحی می شود

تهران - ایرنا - مشاور عالی سازمان سنجش آموزرش کشور، گفت: فرصت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری 98 تا چهارشنبه ادامه دارد و برای این آزمون دو نوع سوال طراحی می شود.

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، خاطرنشان کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال 98 برای پذیرش دانشجو در رشته ‌های با آزمون و دوره ‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌ های خودگردان دانشگاه ‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ ها و رشته ‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: داوطلبانی که موفق نشدند سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند تا روز چهارشنبه 22 اسفندماه جاری مهلت دارند با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، تا ساعت 9 صبح امروز 20 اسفند تعداد 6 هزار و 105 نفر و در مهلت پیشین ثبت نام، یک میلیون و 76 هزار و 657 نفر در این آزمون ثبت نام کردند.
توکلی در مورد شرایط ثبت نام داوطلبان نظام قدیم و جدید کنکور سراسری 98، یادآور شد: برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 6-3-3 (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی که دارنده پیش‌ دانشگاهی هستند همچنین نظام قدیم یک نوع سوال طراحی می شود.
یادآور می شود که آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنجشنبه و جمعه 13و 14 تیرماه 98 برگزار می شود.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری 98 را 760 هزار نفر اعلام کرد.
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان سنجش كنكور سراسري ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رییس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم امروز با شرکت ۱۵۶ شرکت کننده گیلانی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد که ۹۸ نفر از شرکت کنندگان زن و ۵۸ نفر مرد بودند.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی افزود: سوالات این آزمون در سطح ۱۰ جز، ۲۰ جز و ۳۰ جز برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون نیمه دوم تیرماه اعلام خواهد شد، افزود: به افرادی که امتیاز قبولی را در این آزمون کسب کنند، بر اساس رتبه بندی و حفظ جز‌ها، مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اعطا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان