Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@10:32:04 GMT

عصبانی ها کم حافظه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۴۵۵۰

عصبانی ها کم حافظه می شوند

رکنا: مطالعات دانشمندان نشان دهنده این مطلب است که فشار های عصبی ، عصبانیت بیش از حد و پرخاشگری در سنین جوانی منجر به ضعف حافظه در کهنسالی شده و توصیه می شود که اگر می خواهید دچار زوال عقل و فراموشی نشوید ، از استرس و فشارهای عصبی دوری کنید.

 در این تحقیقات با بررسی رفتارهای جوانان پرخاشگر و عصبی مشخص شد که به طور خاص در دهه های بعدی زندگی این افراد مشکلات نظیر فراموشکاری نمود پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تاثیر پرخاشگری بر زوال حافظه به بررسی رفتار در افراد گوناگون و نگرش خصمانه در آن ها پرداخته و در نتیجه مشخص شد که مهارت های فکری و حافظه در افراد پرخاشگر در بازه زمانی حدود 25 سال بسیار پایین تر از افراد آرامتر است.

دکتر لنور از آکادمی نورولوژی آمریکا در این خصوص اظهار داشت : ویژگی های شخصیتی در هر انسان متفاوت از دیگری است، اما چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که پرخاشگری ، تند خویی و به طور کلی فشار های عصبی ، پیری زود رس عقلی و ناتوانی مغز در به خاطر سپردن موارد گوناگون را به همراه دارد.

درراستای تحقیقات فوق الذکر ، تیمی از محققین به بررسی و آزمایش روی 3 هزار و 126 نفر پرداختند. تجزیه وتحلیل رفتار های عاطفی این افراد که همگی زیر 25 سال سن داشتند به وسیله این گروه با در نظر گرفتن سطح استرس ، حافظه و توانایی تفکرو در چهار گروه با سطح فشار و استرس گوناگون آغاز شد.

در این پژوهش فرآیند عقلانی این افراد طی 25 سال مورد بررسی قرار گرفته و در حدود 50 سالگی توانایی های شناختی آنان مجددا ارزیابی شد.

محققین برای فهم بهتر شخصیت افراد سوالاتی در خصوص عکس العمل های آنان به رفتار های تحریک آمیز ، عدم اعتماد به دیگران و احساسات منفی در روابط اجتماعی را مطرح کردند ودر پایان از این افراد خواسته شد که لیستی از کلمات که شامل 15 کلمه بود را به خاطر بسپارند.

در پایان این تیم پژوهشی عنوان کردند که تفاوت چشمگیری در توانایی به خاطر سپردن این مجموعه کلمات توسط چها گروه یاد شده وجود دارد و نگرش خصمانه اثری مستقیم بر کاهش حافظه و اختلال در تفکر را به همراه دارد.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در مجله آنلاین نورولوژی به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

منبع: سیناپرس

منبع: رکنا

کلیدواژه: استرس عصبی عصبانیت دوری پرخاشگری عکس جوان سرقت فیلم پلیس پسر مرد دختر زن زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عروس دریایی نامیرا (Immortal Jellyfish) یک موجود دریایی خارق‌العاده است که دانشمندان و دوستداران طبیعت را مجذوب خود می‌کند. چیزی که این عروس دریایی را بسیار قابل توجه می‌کند توانایی منحصر به فرد آن برای بازگشت به مرحله جوانی است! در میان تمام حیوانات مختلف که در سیاره ما زندگی می‌کنند، این عروس دریایی به دلیل قدرت باورنکردنی‌اش در معکوس کردن روند پیری متمایز است. تصور کنید پیر می‌شوید، فقط مثل یک مسافر زمان دوباره جوان شوید! این پدیده که به «تغییر متمایز» (transdifferentiation) معروف است، به عروس دریایی اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه برای همیشه زندگی کند! گویی راز جوانی ابدی را در اعماق اقیانوس کشف کرده است.

هنگامی که عروس دریایی نامیرا  به پایان چرخه زندگی خود می‌رسد، به جای اینکه مانند بقیه موجودات زنده بمیرد، دچار دگرگونی قابل توجهی می‌شود. این جاندار شروع به تنظیم مجدد سلول‌های خود می‌کند و سلول‌های بالغ خود را به سلول‌های نابالغ تبدیل می‌کند! این فرآیند عروس دریایی را قادر می‌سازد تا دوباره به مرحله پولیپ (polyp) بازگردد و بار دیگر شبیه خودِ جوان‌ترش شود. دانشمندان هنوز در حال مطالعه و تلاش برای کشف رازهای پشت این توانایی شگفت انگیز برای بازسازی و اساساً فریب مرگ هستند. عروس دریایی نامیرا  مانند یک ابرقهرمان واقعی با قدرت بازسازی است!

این ویژگی منحصر به فرد عروس دریایی نامیرا  توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و ما را در حیرت از شگفتی‌های دنیای طبیعی قرار می‌دهد. ایده موجودی که می‌تواند به طور مداوم ساعت بیولوژیکی خود را تنظیم مجدد کند، پرده از ظرفیت بی حد و حصر حیات برمی‌دارد. شاید روزی انسان‌ها با الهام از توانایی‌های باورنکردنی این عروس دریایی کوچک و در عین حال خارق العاده، اسرار جوانی ابدی را کشف کنند. تصور کنید بتوانیم زمان را به عقب برگردانیم و هر زمان که خواستیم از نو شروع کنیم!  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!