Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جمعی از پزشکان فرانسوی در نامه ای به «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، خواستار صدور دستور توقف قانونی استفاده از سلاح مرگبار 'فلش بال' (LBD40) از سوی پلیس در برخورد با معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به 'جلیقه زردها' شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این نامه که در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه انتشار یافته، پزشکان فرانسوی نگرانی خود را از شیوع یک 'اپیدمی' صدمات جدی چشم ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه که به امضای 35 متخصص چشم پزشکی از جمله پزشکان مشهور بیمارستانی رسیده، تاکید شده که 'تاکنون چنین اپیدمی آسیب های جدی چشم هرگز رخ نداده است.'
«بهرام بداقی» متخصص چشم پزشکی بیمارستان دانشگاهی 'پیتیه - سلپتریه'(Pitié-Salpétrière) که یکی از مشهورترین و برجسته‌ ترین بیمارستان ‌های دانشگاهی آموزش پزشکی در فرانسه محسوب می شود، گفت: وظیفه ما به عنوان چشم پزشک این است که هشدار دهیم. هیچگونه رنگ و بوی سیاسی وجود ندارد، این یک رویکرد بسیار انسانی است.
چشم پزشکان فرانسوی در این نامه تاکید کردند: آسیب های چشم در هفته های اخیر به خاطر شانس یا بی تجربگی نیست.
امضا کنندگان نامه معتقدند که نامه آنها بدون پاسخ باقی مانده است.
بر اساس اعلام انجمن چشم پزشکان فرانسه، تاکنون در جریان اعتراض های جنبش جلیقه زردها، دستکم 20 نفر یکی از چشم های خود را از دست داده است؛ آنچه که 'اگنس بوزن'(Agnès Buzyn ) وزیر بهداشت فرانسه در ماه فوریه نسبت به آن هشدار داده بود.
چشم پزشکان فرانسوی می گویند: تعداد زیادی از این گلوله ها با یک نیروی جنبشی از فاصله طولانی پرتاب شده اند که به علت نبود دقت در استفاده از این سلاح منجر به تعداد زیادی قطع عضو از جمله چشم شده است.
به گزارش ایرنا، «لوران نونه» معاون وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که شلیک بیش از 13 هزار گلوله فلش بال از ابتدای جنبش جلیقه زردها تاکنون ثبت شده و در این ارتباط 83 پرونده تحقیق در جریان است.
در همین ارتباط، گروه های مدافع حقوق بشر با اشاره به ادامه اعتراض جلیقه زردها در فرانسه و برخورد شدید نیروهای پلیس ضد شورش با آنها در هفته های گذشته، درباره خرید سلاح های جدید و مرگبار پلیس ابراز نگرانی کرده بودند.
گروه های مدافع حقوق بشری هشدار داده اند که وزارت کشور فرانسه برای رویارویی با مخالفان، یکهزار و 280 قبضه سلاح مرگبار 'فلش بال' خریداری کرده که در اختیار نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش قرار می گیرد.
خیابان‌های پاریس مدت هاست که صحنه درگیری خشونت ‌بار نیروهای پلیس با معترضان است.
از آغاز تظاهرات علیه دولت مکرون 17 نوامبر 2018 (26 آبان سال 1397) تاکنون دستکم 2 هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی شده اند.
چهارشنبه گذشته نیز، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق درباره استقاده پلیس فرانسه از سلاح های مرگبار در سرکوب جلیقه زرد ها شد.
به گفته «میشل باشله» گزارش هایی مبنی بر استفاده نیروهای پلیس فرانسه از سلاح های نامتعارف در اعتراض های جلیقه زردها به کمیسیون عالی حقوق بشر رسیده است؛ این کمیسیون خواستار آغاز تحقیقات جامع و گسترده در این باره است چرا که بارها مخالفت خود را با این اقدام دولت ها اعلام کرده است.
اروپام ** 6984 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه جليقه زردها فلش بال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو

عقربه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ دوم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌داد که ناگهان صدای هولناک تیراندازی در یک نمایشگاه خودرو در فشافویه سکوت شبانگاهی محله را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک جنایت هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

به گزارش ایسنا، طولی نکشید که ماجرای این جنایت در بی‌سیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید. تیم جنایی پس از اینکه پای در نمایشگاه خودرو گذاشتند با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر شلیک گلوله سلاح وینچستر به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد برادر مقتول در این سوء قصد مرگبار بوده و به شدت زخمی شده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته نمایشگاه خودرو شده بودند به بازبینی فیلم آن پرداختند و چهره مرد جنایتکار را شناسایی کردند که با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد او از اراذل و اوباش سطح یک تهران بوده و به جرم سرقت مسلحانه تحت تعقیب است.

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در پرند شناسایی کردند و متوجه شدند که احتمالا وی قصد دارد تا به صورت غیرقانونی کشور را ترک کند.

اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌ردنگ راهی مخفیگاه مورد نظر در محله پرند شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند. همچنین سلاح وینچستر در بازرسی‌ها کشف شد.

متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل مرد جوان با سلاح وینچستر در نمایشگاه ماشین در فشافویه اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اختلافات شخصی دست به این جنایت هولناک زده است.

مرد جنایتکار برای روشن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند