Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:09:32 GMT

وی ای آر ٣ ‌ هزار دلاری در خودروی سیار!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۵۰۵۳

وی ای آر ٣  ‌ هزار دلاری در خودروی سیار!

مذاکرات با یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی سیستم VAR که قابل استفاده در تمام ورزشگاه‌های ایران باشد، به نتایج مثبتی رسیده و اگر آزمایش این سیستم در داربی پیش رو پایتخت با موفقیت همراه شود، قرارداد نهایی احتمالاً امضا خواهد شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، روزنامه شهروند نوشت: «هفته بیست‌ویکم لیگ برتر هم به پایان رسید و اعتراض‌های شدید تیم‌ها به عملکرد داوران هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هم تصمیمات داوری روی نتایج مسابقات تأثیر می‌گذارد و فدراسیون فوتبال هم نتوانسته به وعده خود پیرامون راه‌اندازی سیستم VAR در فوتبال ایران عمل کند. حالا اما با خبر شدیم که مذاکرات با یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی سیستم VAR که قابل استفاده در تمام ورزشگاه‌های ایران باشد، به نتایج مثبتی رسیده و اگر آزمایش این سیستم در داربی پیش رو پایتخت با موفقیت همراه شود، قرارداد نهایی احتمالاً امضا خواهد شد، اما جزئیات این اتفاق بسیار مهم چیست؟

دوربین فیلمبرداری با کیفیت 4k مجهز به اسلوموشن

پس از فراخوان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، در اولین مرحله چندین شرکت طرح پیشنهادی خود برای راه‌اندازی سیستم VAR را به مدیران فوتبال ارائه دادند و حتی در چندین نوبت امکانات و تجهیزات آنها همزمان با برگزاری مسابقات فوتبال مورد آزمایش قرار گرفت. یکی از این شرکت‌ها همان تیمی است که سیستم ویدیوچک را در والیبال در سال‌های اخیر پیاده کرده که در نهایت عملکرد آنها فاصله بسیار زیادی با استانداردهای مد نظر فیفا داشت. به دنبال این اتفاق، مذاکره با چند شرکت جدید که برای همکاری با فدراسیون و سازمان لیگ پیش‌قدم شدند، شروع شد و در نهایت یک شرکت توانسته بهترین تجهیزات و لوازم مورد نیاز را که نزدیک به استانداردهای بین‌المللی است، آماده کند. این شرکت خصوصی در جریان مذاکرات خود با مدیران فوتبال اعلام کرده می‌تواند ١٢ دوربین فیلمبرداری با کیفیت ٤K (با این تعداد دوربین انواع و اقسام تصویربرداری از مسابقات را می‌توان انجام داد)، دوربین ٣٦ درجه، اتاق مانیتورینگ و سایر تجهیزات مورد نیاز برای یک واحد سیار VAR که قابل استفاده در تمام استادیوم‌های فوتبال ایران باشد را در اختیار فوتبال ایران قرار بدهد. دستگاه دیجیتال اسلوموشن، اپراتور دستگاه اسلوموشن، سیستم مهندسی فنی اسلوموشن به اضافه تجهیزات اختصاصی و فنی مورد نیاز دیگر هم بخشی دیگر از امکاناتی است که این شرکت اعلام آمادگی کرده در این سیستم VAR از آن استفاده خواهد کرد و در واقع یک نمونه کامل و بومی در این زمینه خواهد بود.

جای ثابت در تونل آزادی

بد نیست بدانید از آنجایی که پیشنهاد عوامل این شرکت و طرحی که ارائه دادند، بسیار نزدیک با استانداردهای بین‌المللی بود، در نهایت تصمیم گرفته شد که اتاق مانیتورینگی در ورزشگاه آزادی تعبیه شود و سیستم VAR برای اولین بار در ورزشگاه آزادی در حاشیه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توسط علیرضا فغانی تست شد و البته انتظارات را هم برآورده کرد. علیرضا فغانی و مسئولان کمیته داوران البته در حاشیه این آزمایش برخی نواقص مهم را برای رفع شدن در یک لیست به شرکتی که اعلام آمادگی کرده، VAR را در فوتبال ایران پیاده کند، ارائه دادند. در نهایت با توافقات صورت‌گرفته قرار شد با برطرف شدن این نواقص و اضافه‌شدن تجهیزات دیگر، جای ثابتی در تونل ورزشگاه آزادی برای مستقر شدن واحد مانیتورینگ در نظر گفته شود تا در داربی بزرگ تهران که ١ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، به صورت رسمی و به شکلی جدی‌تر سیستم VAR مورد آزمایش نهایی قرار بگیرد.

پیشنهاد ٣ ‌هزار دلاری!

نکته بسیار مهم اینجاست که مدیران فوتبال ایران اگر بخواهند تکنولوژی VAR مد نظر فیفا را به فوتبال ایران با همان امکانات و لوازم و تجهیزات بیاورند، برای هر ورزشگاه حداقل چیزی حدود ٤ ‌هزار یورو هزینه باید صورت بگیرد. از طرف دیگر، به خاطر شرایط تحریمی امکان خریداری تعدادی از دوربین‌ها و لوازم و سیستم‌های فنی وجود ندارد. به این ترتیب فدراسیون فوتبال هیچ چاره‌ای ندارد جز این که سیستم VAR را در ایران بومی کند و آن قدر این کار را درست انجام بدهد که منطبق با استانداردهای فیفا باشد و فدراسیون جهانی فوتبال هم آن را تأیید کند. شنیده می‌شود پیشنهاد ارایه‌شده به مدیران فدراسیون فوتبال برای سیستم VAR سیار ایرانی که نزدیک به استانداردهای فیفا باشد، حداقل ٣ ‌هزار دلار است.

VARدر یک خودروی سیار!

با مذاکرات صورت گرفته تصمیم گرفته شده تا فعلاً اگر آزمایش نهایی این سیستم در داربی با موفقیت همراه بود، یک سیستم سیار برای استفاده در تمام ورزشگاه‌ها خریداری و آماده استفاده شود. به این ترتیب شرکت مورد نظر اعلام آمادگی کرده که توانایی اجاره یا خریداری یک خودرو برای انتقال سیستم به شهرهای مختلف را هم داراست و به نظر می‌رسد اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، توافقات نهایی هم انجام خواهد شد.

رفعتی: این سیستم قدرت اجرایی بالایی دارد

داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اما در گفت‌وگو با روزنامه شهروند اعلام کرد: «شرایط این شرکت با توجه به امکانات و قدرت اجرایی که دارند، از نظر ما قابل قبول بود و فکر می‌کنیم سیستم آنها نزدیک به استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران است. البته این تاییدیه فنی سیستم است و در صورت توافق نهایی کیفیت کار بهتر هم خواهد شد. منتهی توافق و تصمیم نهایی و انعقاد قرارداد در اختیار ما نیست و مدیران فدراسیون باید آن را انجام بدهند.»

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات شرکت نکرده‌ام در رنکینگ المپیک دارم از سهمیه دور می‌شوم، اما با حضور در اولین مسابقه جبران خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسین رسولی در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در مورد حضورش در المپیک پاریس بیان کرد: با توجه به اینکه من در مسابقات شرکت نکرده‌ام، کم کم در رنکینگ المپیک دارم از کسب سهمیه المپیک دور می‌شوم. در اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم رنکینگم تغییر می‌کند و بالا می‌آیم. در پرتاب دیسک مسابقات را در مکان‌های برگزار می‌کنند که باد وجود دارد و باد تاثیر زیادی در پرتاب دیسک دارد از این رو خیلی‌ها سهمیه مستقیم گرفتند. خیلی‌ها وارد رنکینگ شدن از این رو رنکینگ من پایین آمده و فکر می‌کنم در حدود ۳۰ هستم. 

او ادامه داد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم صددرصد رنکینگم بالا می‌آید و جزء ۳۱ نفر قرار بگیرم و به المپیک راه پیدا می‌کنم. 

وی تاکید کرد: اوضاع بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است اما من ترجیح می‌دهم راجع به این مسائل صحبت نکنم و خودم همه تلاشم را می‌کنم همه چیز را فراهم کنم. امیدوارم مانند بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی حاصل شود. با وجود اینکه فدراسیون دوومیدانی دارد و دست سرپرست می‌چرخد امیدوارم آن نتیجه‌ای که خودم مدنظر دارم را بتوانم بگیرم. هدف اول من گرفتن سهمیه المپیک و سپس صعود به فینال المپیک است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز گفت: من شخص خاصی را مد نظر ندارم، اما امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون سر و سامان بگیرد چون با این شرایط تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای بقیه ورزشکاران دو میدانی هم سخت است. وقتی فدراسیون سرپرست دارد، نمی‌داند کدام ورزشکار در سطح یک قرار دارد و کدام ورزشکار در سطح یک نیست بنابراین به حرف اطرافیان خیلی گوش می‌دهد و و کسی به درستی در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود بداند که باید چه کسی را حمایت کند و چگونه در میادین بزرگ باید نتیجه گرفت. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)