Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف از اجرای ششمین دوره طرح «دستهای مهربانی» در آستانه سال جدید خبر داد و گفت: این طرح از چهاردهم اسفندماه هم‌زمان با روز احسان و نیکوکاری و با هدف کمک به ایتام، مستمندان، و زنان سرپرست خانوار آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «رضا معممی مقدم» گفت: بیش از ۷۱۰۰ هزار موقوفه دارای درآمد و ۲۵ هزار و ۶۳۰ نیت مرتبط با طرح دستهای مهربانی در خصوص کمک به نیازمندان، امور معاش ایتام، خانواده‌های بی‌سرپرست و هزینه‌های دارالایتام تحت پوشش موقوفات، در کشور وجود دارد که عواید آن صرف ایتام، خانواده های بی سرپرست، نیازمندان و محرومان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی، تعداد موقوفات کمی در این موضوع دارند، بیان کرد: خیرین می‌توانند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان به این چهار استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 

معممی مقدم، درباره افرادی که تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، گفت: با عنایت به مصارف مقرر در وقف نامه و دستورالعمل های ابلاغی، نیازمندان، مستمندان، زنان سرپرست، ایتام، بستگان و ارحام واقف(طبق نیت واقف) و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل؛ سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) از اولویت‌های مشمول طرح محسوب می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف، با اشاره به اینکه امداد کریمانه و محترمانه از اولویت‌های این طرح است، تأکید کرد: در امداد کریمانه واقف و موقوف علیهم همدیگر را نمی‌بینند. البته ممکن است خیلی از واقفان در قید حیات نباشند اما آثار و برکات خیری که به‌جای گذاشته‌اند به دست نیازمندان می‌رسد.
وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۲۷ هزار و ۳۳۶ خانوار از محل اجرای نیات واقفان، مشارکت خیرین و موقوفات غیرمتصرفی از این طرح بهره‌مند شدند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری کانون مساجد شبستان طرح دست های مهربانی احسان و نیکوکاری سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به در پیش بودن ایام ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین‌بندی‌های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری گفت: ضعف روابط عمومی‌ها در مباحث اطلاع‌رسانی در ویژه برنامه‌ها، مراسم‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم است، تصریح کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری جشنواره‌ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری تمامی پل‌های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآور شد: برخی از پل‌های شهر مزین به نام‌های مقدس همچون پل مادر و پل خاتم الانبیا (ص) و … بوده و تزئینات و فضاسازی پل‌ها تا حدودی متناسب با نام آن‌ها انجام شده و در سایر پل‌های سطح شهر هم باید اقداماتی نظیر آن‌ها انجام شود.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره‌برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می‌تواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان، در آن استفاده شود.

کد خبر 751211

دیگر خبرها

  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا