Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: علی شکوری راد، دبیرکل حزب اصلاح طلب اتحاد ملت در گفتگو با روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت گفته است: «آنچه مهم بود این بود که با استعفای ظریف به نظر می‌­رسید یک رویکرد دیپلماتیک مبنایی به بن‌بست رسیده است... استعفای ظریف را شاید بتوان در ابعاد داخلی با رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجی که آن اتفاق ایجاد کرد صرفاً مرتبط با شخص هاشمی نبود.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*وزیر امور خارجه ژاپن از همتای ایرانی‌اش خواست از استعفا صرف نظر کند و ابراز امیدواری کرد دست کم استعفای ظریف پذیرفته نشود. چنین واکنشی شاید درعرف بین‌الملل سابقه نداشته باشد… آنچه مهم بود این بود که با استعفای ظریف به نظر می‌­رسید یک رویکرد دیپلماتیک مبنایی به بن‌بست رسیده است. رویکردی که برای دنیا مهم بود وهست.
 
*استعفای ظریف را شاید بتوان در ابعاد داخلی با رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مقایسه کرد. موجی که آن اتفاق ایجاد کرد صرفاً مرتبط با شخص هاشمی نبود.

*هر کس مسئولیت شناس باشد خیلی راحت متوجه می‌شود که ما ناگزیر به الحاق به FATF هستیم چرا که تبعات عدم الحاق سنگین است و برای این منظور لازم است کنوانسیون‌های CFT و پالرمو را تصویب کنیم.

*ما هم که می‌گوییم باید به FATF ملحق شویم از اجبار به این الحاق خوشحال نیستیم. بلکه می‌گوییم برای مصالح کشور لازم است این کار انجام شود. مخالفان فکر می‌کنند ما دلمان می‌خواهد زیر بار تعهدات این الحاق برویم و این تعهدات را بسپریم؟

*نمی‌شود ما بدون هیچ تعهدی وارد عرصه بین‌الملل بشویم. کما اینکه وقتی وارد سازمان ملل شدیم تعهدات بسیاری را پذیرفتیم. تصویب FATF و CFT و... که از عار پذیرش حق وتوی پنج کشور عضو ثابت شورای امنیت بالاتر نیست.

*دولت دستاورد خود ما است و ما باید از آن حمایت کنیم. اما اینکه بگوییم دولت همه کارهایش را درست انجام می‌دهد، این طور نیست. چون یک سری کارهایش را بدرستی انجام نداده و ما انتقاد داریم. بنابر این حساب خودمان را از دولت جدا نکرده و نمی‌کنیم.

*تقریباً همه حرف‌ها زده و انذارها داده شده است و اگر کسی می‌خواست چیزی را بفهمد تا حالا فهمیده است. اگر هم نخواهد بفهمد اصرار و التماس فایده‌ای ندارد. مهم این است که در تعامل دولت با رهبری، رهبری به نتیجه رسیده باشند. ما که با رهبری عملاً تعاملی نداریم. بنابراین همین که آقای روحانی می‌گوید من چهاربار با رهبری صحبت کردم و ایشان می‌گویند من مخالفتی ندارم خب، این از صد بیانیه حزبی و تجمع مؤثرتر است. زیرا بیانیه و تجمع تأثیری نمی‌گذارد.

*اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند با آقای روحانی از نزدیک صحبت کنند دو بار اتفاق افتاد. یکبار اوایل دولت اول بود و یک بار هم در دولت اخیر. در این دیدارها صحبت‌هایی شد منتها کاراکتر آقای روحانی این طور نیست که بنشیند چند نفر حرف بزنند و حرف‌های آنها را گوش کند و مثلاً جلسه حول دستور بخصوصی نباشد و فقط تبادل نظر باشد. ظاهراً ایشان این کار را مفید نمی‌داند. من فکر می‌کنم اگر از ایشان بپرسیم بدترین خاطره زندگیت چیست شاید به آن جلسه دو ساعتی اشاره کند که با اصلاح‌طلبان برگزار کردند…به نظر من نزدیکان ایشان هم بر همین رویه و چه بسا بدترهستند. از این حیث راه تبادل نظر مسدود است...

بیشتر بخوانید:
اطلاعات سپاه مانع نزدیک شدن اصلاح‌‌طلبان به رهبری می‌شود!

*این مخالفان دولت می‌دانند که اگر امثال ظریف و زنگنه نباشند، کشور دچار مشکل می‌شود. آنها هم دچار مشکل می‌شوند اما وانمود می‌کنند که از این نقاط قوت دولت هم بیزارند.

*اینکه افرادی که تحت عنوان افراطیون شناخته می‌شوند نمی‌خواهند دولت روحانی ادامه پیدا کند، زیرا منافع‌شان را در خطر می‌بینند، یک واقعیت است. حالا ممکن است با تصمیمات دولت مشکل داشته باشند یا به لحاظ اعتقادی با آن مخالف باشند، من با انگیزه‌هایشان کاری ندارم. ولی اینها نمی‌خواهند دولت آقای روحانی ادامه پیدا کند. کسی که می‌خواهد دولت تداوم پیدا کند شخص رهبری است. به نظر من برای رهبری چنین دولتی مغتنم است.

*به گمان من رهبری نظرشان این است که دولت دوره‌اش را به پایان ببرد. اصلاح‌طلبان هم که علی‌رغم برخی نارضایتی‌ها از عملکرد دولت نظرشان این است که این دولت تداوم پیدا کند، منتها عملکردش بهتر شود. اصلاح‌طلبان هرگز خواهان پایان کار دولت نیستند بلکه خواهان بهبود عملکرد دولت هستند

*نگران تهدیدهایی هستم که در پلاکارد «استخرفرح در انتظارت» مطرح شد. من نمی‌گویم چه کسانی این تهدید را مطرح می‌کنند یا می‌توانند عملی کنند. همان طور که گمانه‌هایی در مورد چگونگی مرگ آقای هاشمی مطرح می‌شود، از جمله احتمال دخالت عوامل جاسوسی برخی کشورها تا برخی نیروهای خودسر و غیره.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

به گزارش خبرآنلاین در ادامه این پیام آمده است: 

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ‌ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه‌ خروج از اختیارات خود تحریم‌ کند! 

در سال ۲۰۲۱،  شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشورهای عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901256

دیگر خبرها

  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود