Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@17:51:28 GMT

جمعیت روستایی کشور به نصف تقلیل یافته است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۵۶۱۲

جمعیت روستایی کشور به نصف تقلیل یافته است

البرز- محمد امید با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم، گفت: جمعیت ۵۰ درصدی روستایی سال های اول انقلاب اکنون‌ به ۲۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد امید معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در بازدید از روستای حسنکدر در بخش آسارا با اشاره به اینکه حسنکدر از مناطق محروم کشور است، ‌گفت: امروز در جمع مدیران البرزی در این منطقه حضور یافتیم، هدف توجه به توانمندی و ظرفیت های البرز است تا در جهت رفع مشکلات مردم البرز گامی موثر برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام‌جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر اقداماتی موثر در حوزه روستایی و توسعه آن برداشته شده است.

 معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم، افزود: ‌این مناطق زیرساخت های مناسب توسعه ای جمله آب، برق، راه، آموزش و بهداشت‌ برخوردار شده اند.

وی ادامه داد:  برای امر گازرسانی به روستاهای کشور به ازای هر خانوار ۱۲ میلیون تومان هزینه می شود.

امید خاطرنشان کرد: جمعیت ۵۰ درصدی روستایی سال های اول انقلاب اکنون‌ به ۲۶ درصد رسیده است  ‌و در حال حاضر ۲۲  میلیون نفر جمعیت روستایی داریم.

 وی افزود: این نشان می دهد که نتوانستیم همتای رشد جمعیت اشتغال روستایی داشته باشیم.

امید با بیان اینکه  تسهیلات ویژه ای برای روستاییان در دولت تدبیر و امید داشته ایم، افزود: رقم این تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد تومان و با نرخ ۶ درصد است.

این مسئول به ظرفیت های  خوب استان البرز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های اشتغال بخش آسارا به ویژه محدوده حسنکدر استفاده خواهد شد.

معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه روستا خوابگاه و محل استراحت نیست بلکه محل کار، تولید، تلاش و زندگی است، تصریح کرد: برای برآورده کردن نیازهای روستائیان و بازکردن گره این مناطق از جمله مناطق محروم با همراهی دولت و مجلس محور فعالیت های روستایی به سمت اشتغال روستایی پیش می رود و اعتبار لازم برای آن منظور می شود.

‌امید در پایان با تاکید بر اینکه در البرز بدون محدودیت برای توسعه طرح های اشتغال زایی گام بر می داریم، گفت: اقداماتی به ویژه در اطراف روستای حسنکدر انجام خواهد شد، برای پروژه های عمرانی و گازرسانی به این منطقه نیز اقدامات لازم را پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز معاون رئیس جمهور مهاجرت از روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد