Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی غضنفری، استاد حوزه علمیه قم، 19 اسفندماه در مراسم عزاداری امام هادی(ع) که در جمع کارکنان مؤسسه دارالعرفان برگزار شد، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره از جمله افتخارات شیعه و از معجزات علمی بزرگ امام دهم محسوب می‌شود؛ چراکه تمام اسرار الهی از نظر فلسفه، عرفان و قرآن و روایات در این زیارت نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از رسالت‌های بسیار مهم هر امامی این بوده که معرفت امت خودش را بالا ببرد و در ارتقا و تعالی معرفت امت تلاش کند.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم امام هادی(ع) تألیف و تعلیم زیارت جامعه کبیره است که باعث شد تا مردم جایگاه واقعی امامان را بشناسند و در واقع صحیفه امام‌شناسی شیعه و یکی از بهترین سندهایی است که یک انسان توسط آن امام خودش را می‌شناسد.
این استاد حوزه با بیان اینکه امام هادی(ع) با توجه به شرایط سخت زمانه تمام سعی‌شان را کردند که فرهنگ شیعه را به گونه‌ای ترویج کنند که مکتب شیعه حفظ شود، افزود: یکی از اقدامات امام(ع) این بود که شیوه رفتاری صحیح نسبت به خانواده و جامعه را به مردم آموزش دهند و در این راه تلاش زیادی کردند.
حجت‌الاسلام غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود به تببین زیارت غدیریه امام هادی(ع) پرداخت و گفت: اهمیت و فضیلت بی‌نظیر زیارت معصومان بر کسی پوشیده نیست. اصولاً زیارت اهل بیت(ع) از افضل اعمال است. برای هر امامی در گردن موالیانشان حقی است که از جمله وفای به حق، زیارت قبر آن امام(ع) است.
وی افزود: احادیث فراوان در فضیلت زیارت و ثواب‌های بسیار آن وارد شده است؛ همانند احادیثی که در کتاب شریف کامل الزیارات آمده است. پیشوایان دین، ما را با این حقیقت آشنا کرده‌اند که برخی زیارت‌های شریف از ده‌ها، بلکه صدها حج بالاترست؛ برای نمونه می‌توانید به کتاب کامل الزیارات و کتاب مزار بحارالانوار مراجعه کنید.
عضو شورای علمی مؤسسه علمی ــ فرهنگی دارالعرفان ادامه داد: اگر زمانی توانایی زیارت حضوری را نداریم، به زیارت از راه دور سفارش شده‌ایم، تا از همان ثواب برخوردار شویم. یکی از بهترین این زیارت‌ها، زیارت غدیریه حضرت امام هادی(ع) است.
وی اظهار کرد: زمانی که معتصم ملعون، حضرت امام هادی(ع) را به تبعید می‌برد، حضرت در عید غدیر به نجف اشرف رسیدند و با این زیارت، جد بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین(ع) را زیارت فرمودند.
حجت‌الاسلام غضنفری بیان کرد: در میان اعمال روز غدیر، نماز عید غدیر و زیارت غدیریه سفارش خاصی دارد؛ البته این دو عمل، اختصاصی به این روز ندارند و در روایت آمده که در روزهای دیگر هم انجام می‌گیرد.
وی یادآور شد: علمای مکتب اهل بیت(ع) هم بر این زیارت تأکید دارند به‌طوری که مرحوم شیخ عباس قمی(ره) در مفاتیح‌الجنان در مورد این زیارت نوشته است «روایت شده به خواندن آن زیارت، در هر وقت و هر کجا که شخص باشد…؛ ما در کتاب هدیه الزائرین به سند این زیارت اشاره کردیم و این که زیارت را هر روز از نزدیک و دور می‌شود خواند و این فایده جلیله‌ای است که البته راغبان در عبادت و شآئقان زیارت حضرت شاه ولایت آن را غنیمت خواهند شمرد».
استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم شیخ عباس قمی(ره)، کتاب دیگری به نام «هدیه الزائرین» دارد. وی در این کتاب در زمینه اتقان سند و استحکام صدور این زیارت می‌نویسد که شیخ جلیل محمد بن المشهدى یکى از بزرگان علما است. وی در مزار کبیر براى این زیارت شریف، سند بسیار معتبرى ذکر کرده که کمتر خبرى به قوت سند او می‌رسد… .
در پایان این مراسم، محمدهادی صالحی از مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت شهادت امام هادی(ع) پرداخت. اکبر پوستچیان انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شهادت امام هادی عزاداری جامعه کبیره زیارت غدیریه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)