Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:05:47 GMT

نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجو در مهرماه 98 اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۵۶۹۴

نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجو در مهرماه 98 اعلام شد

تهران – ایرنا – شرایط جدید پذیرش بدون آزمون دانشجو برای مهرماه 98 از سوی سازمان سنجش آمورش کشور اعلام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی داوطلبان در پذیرش بدون آزمون مهرماه 98 اعلام شد.
فرآیند پذیرش بدون آزمون از امروز (دوشنبه 20 اسفند) آغاز می شود و تا شش شهریورماه 98 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره از پذیرش بدون آزمون، دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا 31 مردادماه 98، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا 31 شهریورماه 98 یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و مدرک کاردانی با تاریخ 31 شهریورماه 98 برای تمام داوطلبان الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت می گیرد، متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی 3-3-6 ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.
در صورت مغایرت معدل کل و معدل کتبی واقعی با معدل کل و معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می شود.
داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 پس از ثبت نام در این مرحله از پذیرش لازم است، پس از دریافت مدرک دیپلم حداکثر تا 31 مردادماه 98 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به درج معدل کتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.
داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.
هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
**9492** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پذيرش بدون آزمون سازمان سنجش شرايط ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی دختران  بودند..

 ابوطالب شفقت  افزود: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال باهم   رقابت  کردند..

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود ۳ هزار نفر پذیرفته می‌شوند افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان با استعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد