Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:49:39 GMT

930 طرح اشتغال روستایی یزد وام دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۵۷۴۲

930 طرح اشتغال روستایی یزد وام دریافت کردند

محمدحسین ریاحی روز دوشنبه در حاشیه سفر به ابرکوه به ایرنا افزود: در این ارتباط هزار و 707 طرح اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی اظهار داشت: از مجموع این طرح‌ها، یک هزار و 278 مورد مربوط به بخش کشاورزی، 225 طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت، 176طرح مختص میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و 28 مورد مربوط به فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کارگروه و اشتغال استان یزد خاطرنشان کرد: در مرحله نخست از محل پرداخت‌ وام و پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها ، زمینه اشتغال 2 هزار و 42 نفر در بخش‌های صنعتی ، کشاورزی و خدمات فراهم‌شده است.
ریاحی مهمترین معضل استان را بیکاری بالای دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این در حالی است، یزد بیش از ظرفیت و انتظار، در سطح ملی برای کشور شغل ایجاد کرد و بیکاری این قشر، تأثیر فرهنگی نامطلوبی برای آینده دارد.
دبیر کارگروه و اشتغال استان اظهار داشت: کاهش 1.2درصد آمار تعداد بیکاران در پاییز امسال نسبت به تابستان 97 ، حاصل تحرک و فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است.
ریاحی تصریح کرد: واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی یکی از مهمترین برنامه‌های مورد تأکید دولت است، توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی کردن آن ضروری است.
مدیرکل تعاون یزد تأکید کرد: هم‌اکنون 309 طرح اشتغال پایدار روستایی برای دریافت 6 هزار و 777 میلیارد ریال تسهیلات در نوبت دریافت وام قرار دارند .
میانگین آمار بیکاران استان یزد 14درصد اعلام شد.
هم‌اکنون پنج هزار و 897 شرکت تعاونی و اتحادیه با 999 هزار و 291 نفر عضو و 50 هزار و 538 فرصت شغلی و با سرمایه چهار هزار و 683 میلیارد ریال در استان ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 15 درصد یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان در روستاها و بقیه در 21 شهر زندگی می‌کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اشتغال بخش کشاورزی سرمایه صنایع دستی و گردشگری یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق در روستایی دورافتاده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، دوربین چشم و چراغ این هفته روایت مشق عشق معلمی است که هر روز به عشق دانش آموزان از شهر به روستا می‌آید.
۶۰ کیلومتری از مرکز استان یزد دور می‌شویم، به روستای صادق آباد تفت می‌رویم تا روایتگر حضور معلمی باشیم که چند سالی است، مشق عشق می‌کند.
روستایی کوچک در دل کویر، اما با آب و هوایی کوهستانی که دبستانی کوچک دارد. دبستان شهید دستغیب با ۶ دانش آموز.
خانم رمضانی، اینجا ۳ پایه را تدریس می‌کند. پایه اول، سوم و پنجم ابتدایی. او سختی راه را به جان می‌خرد و نه تنها معلمی بلکه برای دانش آموزان مادری می‌کند.
نکته قابل توجه، روش تدریس این معلم توانمند است، او با آخرین شیوه‌های تدریس به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهد و معتقد است در هر شغل و هر لباسی که خدمت می‌کنیم اگر متعهد باشیم و عاشقانه کار کنیم، موفق خواهیم شد.
بیش از سه دهه از خدمت خانم رمضانی در کسوت معلمی می‌گذرد، اما چند ساعتی که در کنار او بودیم، با ذوق و شوق به دانش آموزانش آموخت. با آنها صمیمی شد و همچون مادر دل به دلشان داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده