Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاموشی‌های پی‌درپی برق مردم حسین‌آباد سنندج را به ستوه آورده و این موضوع زندگی روزمره آنها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، چند روزی است که قطعی و خاموشی‌های پی‌درپی برق نه تنها مردم حسین‌آباد این شهرستان را به ستوه آورده بلکه این موضوع زندگی روزمره مردم آنان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اعضای شورای شهر حسین‌آباد، مردمان این منطقه در طول شبانه‌روز با قطعی برق مداوم و طولانی مواجه هستند، خبرنگار تسنیم کردستان در راستای پیگیری مطالبات مردم این موضوع را دستور کار و از طریق مسئولان پیگیری کرد.

آوات کنعانی، عضو شورای شهر حسین‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره این قطعی مداوم برق اظهار داشت: سیستم برق‌رسانی شهر حسین‌آباد بسیار فرسوده و قدیمی است و بیشتر مواقع حتی در فصل تابستان با قطعی برق مواجه هستیم.

وی با فشار بار در فصل تابستان و شرایط نامناسب جوی در فصل زمستان شهر حسین‌آباد سنندج با مشکل قطعی برق مواجه می‌شود و مردم از خدمات مناسب محرومند.

عضو شورای شهرستان سنندج تصریح کرد: در فاصله چند روز اخیر 4 تا 5 ساعت قطعی برق داشته‌ایم و پس از پیگیری‌های لازم، مسئولان شرکت توزیع برق استان کردستان ادعا می‌کنند که مشکل سراسری است!

وی با بیان اینکه پاسخ‌های مسئولان شرکت توزیع برق استان کردستان برای مردم شهرحسین آباد قابل قبول نبوده و ما نسبت به این بی‌توجهی‌ها نگران و گله‌مندیم، گفت: سؤال اینجاست آیا برق کل استان یا شهرستان سنندج قطع بوده که این مسئولان چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند!

کنعانی افزود: به‌عنوان نماینده مردم شهر حسین‌آباد وظیفه داریم که مشکلات شهروندان را منعکس کنیم چراکه مطالبه مردم است و نمی‌توانیم در برابر بی‌توجهی‌های مسئولان شرکت توزیع برق کردستان سکوت کنیم؛ چرا باید مردم از این خدمات بی‌نصیب باشند؟!

وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان باید لیست قطعی برق شهر حسین‌آباد را به مردم و رسانه ها اعلام کند.

اراک| خسارات ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی به آنها پرداخت شودهیچ‌کدام از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دچار قطعی برق نیستخوزستان| ستاد بحران بندر ماهشهر به فکر آبگرفتگی معابر و قطعی برق پس از باران باشد

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج نیز درباره قطعی برق شهر حسین‌آباد در گفت‌و‌گو با تسنیم می‌گوید: با توجه به این که مسیر جاده سنندج تا حسین‌آباد از یک خط تغذیه می‌شود، در اثر مشکلاتی همچون تصادفات و برخورد خودرو با تیر برق ممکن است خاموشی‌های ناخواسته‌ای به‌وجود بیاید.

محدسعید سلطانی افزود: در خاموشی‌های ناخواسته خارج از بخش‌های مختلف شهرستان سنندج، معمولاً تا به شرکت توزیع نیروی برق اعلام می‌کنند و امکانات و نیروها اعزام شوند، ممکن است خاموشی برق مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد اما در سطح شهر با چنین مشکلی مواجه نیستیم چراکه می‌توان ازتوزیع خط‌های دیگر برق استفاده کرد.

وی اظهار کرد: در شرایط نامناسب جوی حتی در روزهای تعطیل نیز کل پرسنل شرکت توزیع برق استان فعالیت و در تلاشند که هیچ‌گونه خاموشی در سطح استان اتفاق نیفتد.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج با بیان اینکه از نظر ظرفیت بار شبکه مشکلی در استان و شهر حسین‌آباد وجود ندارد، گفت: در برخی از مواقع  قطعی در زمان‌ بارش برف سنگین و مسدود شدن محورهای استان، شاید قطعی و وصول مجدد چند ساعتی طول بکشد اما قطعی‌ها به دلیل کمبود برق یا عمدی نیست.

سلطانی با بیان اینکه کل خاموشی‌های استان ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال وضعیت خاموشی برق شهر حسین‌آباد نسبت به سال گذشته بهتر بوده و تنها در صورت حوادث غیرپیش‌بینی نشده همچون تبعات جاده‌ای، شکستن یک شبکه، پارگی سیم یا شرایط نامناسب جوی قطعی ممکن است قطعی برق طول کشیده باشد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟

تپه سیف که با گذشت زمان بار‌ها تغییر نام داده و امروز هیچ اثری از آن باقی نمانده به حد فاصل خیابان فرزانه فعلی تا میدان آزادی گفته می‌شد و آنطور که قدیمی‌ها نقل می‌کنند این اراضی وسیع را یک تپه پوشش داده بود. محمدباقر حسین‌مردی، یکی از قدیمی‌ترین اهالی طرشت که به طایفه حسین‌مردی‌ها تعلق دارد، می‌گوید: «وجود تپه سیف در منطقه درشت قدیم این خاصیت را داشت که وقتی سیل می‌آمد از دو طرف تپه جاری می‌شد و روستای طرشت را ویران نمی‌کرد. احتمالا به همین دلیل اسم تپه را سیف گذاشتند، چون همچون شمشیر جریان آب را می‌شکافت و به دو بخش تقسیم می‌کرد.»

به گزارش همشهری آنلاین، تپه مشهور محله طرشت تا اواخر دهه ۴۰ پابرجا بود، اما از ابتدای دهه ۵۰ که ساخت‌وساز‌ها در پایتخت سرعت گرفت جای خودش را به خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی داد و امروز هیچ نشانی از آن باقی نمانده است. تپه سیف برای اهالی طرشت و در مقیاسی بزرگ‌تر برای تهران‌نشین‌ها، اهمیت تاریخی هم دارد، چراکه در یک برهه تاریخی اقامتگاه موقت طغرل سلجوقی، بنیانگذار سلسله سلجوقیان، هم بوده است.

حسین‌مردی با نقل روایتی در این باره می‌گوید: «طبق روایتی که نسل به نسل منتقل شده و در کتاب «مشایخ فقه و حدیث در جماران، کلین و درشت»، تالیف عزیزالله عطاردی، به آن اشاره شده، طغرل با شرط ادامه پرداخت مالیات از طرف سرزمین‌های شرقی، دختر خلیفه بغداد را به عقد خودش درمی‌آورد. بعد از این ماجرا راهی ری می‌شود تا مقدمات مراسم ازدواج را مهیا کند و بین راه در منطقه درشت یا طرشت امروزی، به قول معروف اردو می‌زند. تپه سیف در آن روزگار موقعیت توچال امروزی را داشته و در بلندی بوده و طغرل در تپه سیف به ری احاطه داشته است. طغرل در انتظار رسیدن همسرش به درشت بود، اما همان شب به خواب ابدی رفت و همان جا درگذشت.»

درباره تپه سیف روایت‌های تاریخی مختلفی نقل می‌شود که برخی از آن‌ها شفاهی است و نسخه مکتوب ندارد. قدیمی‌های طرشت نقل می‌کنند که ناصرالدین شاه وقتی به ولیعهدی رسیده به طرشت آمده و از بالای تپه سیف به این قریه خوش و آب هوا نگاه کرده است. بعد هم نام این منطقه سرسبز را از همراهانش پرس‌وجو کرده و بعد از این ماجرا چند بار دیگر به روستای ییلاقی درشت رفته تا در باغ‌های وسیع این منطقه ییلاقی اتراق کند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام