Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@03:27:21 GMT

تزریق ماهانه داروهای HIV اثربخش است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۶۳۳۶

تزریق ماهانه داروهای HIV اثربخش است

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در دو مطالعه بین‌المللی دریافتند که تزریق ماهانه داروهای HIV به اندازه مصرف روزانه قرص می‌تواند در کنترل ویروس عامل بیماری ایدز موثر باشد.

درصورتیکه قانونگذاران در آمریکا و اروپا نتایج بدست آمده در این دو مطالعه را مورد تایید قرار دهند، تزریق ماهانه داروی HIV می‌تواند گزینه جدیدی برای افراد آلوده به این ویروس باشد و به درمان برخی از بیماران نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با تزریق ماهانه دارو که توسط پزشک یا پرستار انجام می‌شود دیگر لازم نیست بیمار مصرف روزانه قرص را به یاد داشته باشد. همچنین تزریق دارو موجب می‌شود بیماران بیشتر پیگیر روند درمانِ خود باشند.

به علاوه از دیگر فوائد تزریق ماهانه داروی HIV این است که بیمار نیاز نیست برای مراجعه حضوری به داروخانه و با وجود نگاه منفی اطرافیان نسبت به خرید دارو، اقدام کند. البته از موضوعات مهمی که باید در رابطه با داروی تزریقی مورد بحث و توجه قرار گیرد مساله هزینه داروست و باید این اطمینان حاصل شود که به لحاظ قیمت برای همه قابل دسترسی و تهیه است. همچنین در آزمایش‌های بعدی میزان اثرگذاری داروی تزریقی در جلوگیری از انتقال ویروس به افراد دیگر باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در یکی از دو مطالعه انجام گرفته ۶۱۶ بیمار حضور داشتند که به دلیل عفونت HIV قرص مصرف می‌کردند. با شروع مطالعه نیمی از شرکت‌کنندگان از مصرف قرص منع شده و دارو را به صورت تزریقی دریافت کردند. پس از گذشت یک سال در نمونه خون یک تا دو درصد از افرادِ هر دو گروه، نشانه‌هایی از ویروس HIV وجود داشت چه افرادی که قرص مصرف کرده‌ بودند و چه آنهایی که تزریق دارو را انجام دادند.

به گزارش تایم، متخصصان تاکید دارند که یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که تزریق ماهانه دارو همچون مصرف روزانه قرص HIV در کنترل این عفونت اثربخش است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات ماهانه طلافروش‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور