Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@18:16:06 GMT

آمریکا هند را تهدید کرد نفت از ونزوئلا نخرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۶۴۹۸

آمریکا هند را تهدید کرد نفت از ونزوئلا نخرد

پول‌نیوز - آمریکا هند را تحت فشار گذاشته تا خرید نفت از دولت ونزوئلا را متوقف کند. دولت ترامپ در هفته جاری تهدید کرد تحریم‌های بیشتری وارد میکند تا شاهراه های مالی مادورو قطع شوند .

الیوت آبرامز، فرستاده ارشد آمریکا در ونزوئلا گفت:« ما می‌گوییم شما نباید به این رژیم کمک کنید. شما باید طرف مردم ونزوئلا باشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دولت ترامپ همین پیام را به سایر دولت ها هم داده است و بانکها و شرکتهای معامله کننده با مادورو را تهدید کرده است .

آبرامز رویکرد آمریکا را «مجادله آمیز، متقاعدکننده و مصرانه» دانست .

این گفتگو با هند در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و متحدانش در منطقه که پشتیبان خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا هستند تهدید کرده اند تحریم‌های بیشتری را وضع می کنند تا جلوی جریان درآمد دولت مادورو را بگیرند و او را مجبور به برکناری کنند .

واشنگتن گوایدو را رهبر قانونی ونزوئلا می داند و تحریم هایی بر بخش نفت این کشور وضع کرده و اعلام کرده که سرمایه‌های مقامات بلندپایه دولت ونزوئلا مصادره می‌شوند و ممنوعیت ویزا برایشان در نظر گرفته می شود .

بازار هند برای اقتصاد ونزوئلا حساس است چون این کشور از نظر تاریخی دومین مشتری بزرگ نفت ونزوئلا است که پول نقد پرداخت می‌کند. قبل از هند آمریکا قرار دارد که از طریق تحریم ها کنترل بیشتر درآمد نفتی ونزوئلا را به گوایدو داده است .

واشنگتن از هند می‌خواهد همین کار را انجام دهد .

محموله های نفتی به سمت چین، یک واردکننده بزرگ دیگر نفت ونزوئلا، پولی به همراه ندارد چون باید میلیاردها دلار وامی را که کاراکاس از پکن گرفته پرداخت کنند .

گفت و گو با هند بر سر ونزوئلا در شرایطی انجام می‌شود که تنش های تجاری بین واشنگتن و دهلی‌نو بالا گرفته و آمریکا به هند فشار می آورد خرید نفت از ایران را هم متوقف کند .

آمریکا قصد دارد به امتیازات ویژه تجاری هند خاتمه دهد. طبق این امتیازات هند اجازه دارد تا 5.6 میلیارد دلار بدون عوارض به آمریکا صادرات داشته باشد .

مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا در اواسط فوریه در کنفرانسی در دهلی نو شرکت کرد تا صادرات نفت خام کشورش را به هند دو برابر کند و واردات محصولات پالایش شده هند را هم افزایش دهد. وی همچنین گفت که برای مبادلات پایاپای هم آماده است .

ولی صادرات ونزوئلا به هند از زمان تحریم های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور ، ثابت مانده یعنی محموله های صادراتی به هند برای جبران کاهش خرید آمریکا کافی نیستند .

ونزوئلا مستقیماً 297 هزار بشکه در روز نفت خام در فوریه به هند صادر کرد که شامل بشکه های فرستاده شده به سایر بنادر مثل سنگاپور یا روتردام نمی‌شود. هند 342 هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را در ژانویه وارد کرد. مقدار واردات این کشور از ونزوئلا در سال گذشته 340 هزار بشکه در روز بود .

این مقدار از 400 هزار بشکه در روزی که هند قبلا وارد می کرد کمتر بود و جبران کاهش واردات آمریکا را نمی کرد. آمریکا در فوریه 104800 بشکه در روز واردات از ونزوئلا داشت که کمتر از 500 هزار بشکه در روز قبل از اعمال تحریم‌ها بود .

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ونزوئلا خرید نفت هند پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد