Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا می‌گوید این کشور سامانه نظارتی هوایی را بر فراز خطوط انتقال برق مستقر کرده است تا از سیستم انرژی کشور محافظت کرده و از بروز حوادثی مانند حوادث اخیر جلوگیری شود.

لوپز در گفتگو با شبکه محلی «VTV» در این باره تصریح کرد: «نیروهای مسلح ملی ونزوئلا روز یکشنبه سامانه نظارتی هوایی بر فراز خطوط برق قرار دادند و از روز گذشته به منظور محافظت فیزیکی در همه سطوح و برقراری ثبات در سیستم انتقال انرژی و جلوگیری از حملات احتمالی در آینده، در تمام تأسیسات راهبردی مستقر شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه برق کاراکاس و بیشتر مناطق دیگر ونزوئلا قطع شده بود. شرکت ملی برق علت قطعی را یک حادثه در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار اعلام کرد. مادورو آمریکا را عامل بروز این مشکل معرفی کرد. این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرد.

اقـدام دولت ونزوئلا پس از آن صورت گرفت که برای دومین روز پیاپی، کاراکاس و شمار دیگری از شهرهای بزرگ ونزوئلا با قطعی برق مواجه شدند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره دلیل این حادثه گفت مخالفان دولت با خرابکاری در نیروگاه آبی برق این کشور باعث این مسئله شدند. این نیروگاه آبی، مهمترین تأمین‌کننده برق ونزوئلاست.

همچنین خورخه رودریگر، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا اعلام کرد آمریکا حمله‌ای سایبری به سیستم کنترل خودکار این نیروگاه برق داشته و ونزوئلا به زودی شکایتی در این رابطه به کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ارائه خواهد داد.

دولت ونزوئلا اخیراً به علت کودتای سیاسی مخالفان تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی با مشکلات فراوانی روبه‌روست. خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکای لاتین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است

رحمت الله  اکرمی رئیس سازمان خزانه داری کل کشور در مراسم آیین رونمایی از برات الکترونیکی  با  بیان اینکه  ادر تامین سرمایه در گردش  و در تخصیص کارآمد و کارهای تامین وتولید  باید درست عمل کنیم تا شاهد رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی در کشور باشیم گفت : راه اندازی  برات الکترونیکی   توجه به مدیریت ریسک است چراکه دائما در حال رصد بوده و زمینه ساز حذف  نقش های  واسط  می شود و تماس حلقه های ریسک را کاهش می دهد.

 اکرمی بیان کرد: در روش سنتی بنگاه های  اقتصادی خود جداگانه اقدام به  تسهیلات می کردند اما در روش جدید تمامی بانک ها  یکپارچه  و در قالب روش سنتی و روش جدید فعالیت می‌کنند.

رئیس خزانه داری کل کشور افزود: زمانی که یک خزانه داری برات توزیع می‌کند به معنای  آن است هیچ ریسکی وجودندارد. و در  بهمن ماه سال  ۱۴۰۰ که بحث سفته وبرات را رونمایی کرده بودیم هدف ما با بانک مرکزی  آن است که بتوانیم کارآمد در بحث تولید باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟