Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@21:14:05 GMT

◄ کتاب چهل سال تجربه دریایی کشور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۷۲۲۸

◄ کتاب چهل سال تجربه دریایی کشور منتشر شد

تین‌نیوز | 

ستاد توسعه و فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ریاست جمهوری اعلام کرد از انتشار کتاب چهل سال تجربه دریایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، تجـارت بین‌المللی و حمل‌ونقل دریایـی جایـگاه ویژه‌ای در اقتصـاد جهـان دارد، به‌طوری‌که در حـال حاضـر حـدود 90 درصـد حمل‌ونقل بین‌المللی کالا  و حامل‌های انـرژی از طریـق دریـا انجـام می‌شود و بـه همیـن دلیـل صنایـع مرتبـط بـا حـوزه دریـا و هم‌چنیـن خودکفایـی کشـورها در ایـن حـوزه، یکـی از موضوعـات مهـم بـرای کشـورهای هم‌جوار بـا دریاهاسـت و در واقـع صنایـع دریایـی یکـی از صنایـع مهـم و اسـتراتژیک بـرای کشورهای دریایی محسـوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایـران، اگرچـه دریـا و صنایـع مرتبـط بـا آن همـواره موردتوجه بـوده اسـت امـا تـا پیـش از انقلاب اسلامی، بخـش اعظـم صنایـع دریایـی کشـور از سـاخت و تولیـد شـناور و انـواع کشـتی گرفتـه تـا انـواع خدمـات از طریـق شرکت‌های خارجـی انجـام می‌شده اسـت. بعـد از انقلاب اسلامی و دسـتیابی بـه اسـتقلال کامـل سیاسـی، فرصـت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تـوان داخلـی در حـوزه صنایـع دریایـی نیـز همچـون بسـیاری از صنایـع دیگـر بـرای کشـور فراهـم شـد و باوجود همـه مشکلات و محدودیت‌های داخلـی و خارجـی متخصصـان کشـور توانسـتند بـا همـت و تـلاش خـود دسـتاوردهای بی‌نظیری در ایـن بخـش بـه دسـت آورند. امـروزه نه‌تنها بسـیاری از نیازهـا بـا تکیه‌بر تـوان متخصصـان داخلـی برطـرف شـده اسـت، بلکـه خدمـات و تولیـدات ایـن صنعـت قابل‌ارائه بـه دیگـر کشـورها نیـز بـوده و همیـن امـر نقـش و جایـگاه اسـتراتژیک ایـران را در منطقـه دوچنـدان کـرده اسـت. در ایـن راسـتا و بـا توجـه بـه اهمیـت ایـن حـوزه استراتژیک بررسـی تجربیـات و دسـتاوردهای ایـن صنعـت به‌خصوص در دوران پـس از انقـلاب اسلامی ضـروری و مفیـد به نظر می‌رسد.

در همین رابطه ستاد توسعه و فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ریاست جمهوری اعلام کرد بـر همین اسـاس سـعی شـده تجربیـات و دانـش متخصصیـن و خبـرگان کشـور در بخش‌های مختلـف دریایـی به‌صورت مناسـبی جمع‌بندی و مسـتند شـود. لذا تماس‌های متعـددی بـا صاحب‌نظران و پیشکسـوتان گرفته شد و نهایتـاً بـا توجـه بـه محدودیـت زمانـی مصاحبـه بـا 40 نفـر فراهـم شـد کـه بـه مناسـبت چهلمیـن سـال پیـروزی انقـلاب تدویـن و منتشرشده است.

مطالـب ارائه شـده در ایـن کتـاب مسـیر توسـعه و پیشـرفت کشـور طـی چهـل سـال سـپری شـده از انقـلاب اسلامی را به‌خوبی نمایـش داده و بتوانـد مـورد بهره‌برداری واقـع شـود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران ریاست جمهوری فناوری فناوری فضایی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد