Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:39:58 GMT

بیشتر تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۷۳۱۹

بنابر اظهارات رئیس پلیس راهور ناجا، بیشتر تصادفات در مرز ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد لذا برنامه‌های بسیار جدی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و شهرها در نظر گرفته شده است. آفتاب‌‌نیوز : سردار کمال هادیان‌فر صبح امروز در همایش سراسری همیاران پلیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش همیاران پلیس بیش از ۱۸ درصد در کاهش تصادفات مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در طول ۱۳ سال (از سال ۸۴ تاکنون) تعداد همیاران در جاده از بیش از ۴۰۰۰ نفر امروز به بیش از ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است اظهار کرد: این امر تأثیر بسزایی در کاهش ۱۸ درصدی تصادفات داشته به طوری که کاهش تصادفات با همکاری همیاران پلیس در کشور قابل رؤیت است.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروز در کشور بیش از ۱۰ میلیون همیار و ۸۰۰ هزار نفر پلیس‌یار راهور داریم که پلیس راهور ناجا را همراهی می‌کنند. امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی خوبی که در مدارس انجام شده است،به شکل نمادین طرح همیاران پلیس برگزار می‌شود.
سردار هادیانفر ادامه داد: در نوروز ۹۷، بیش از ۱۳۰۰ کشته بر اثر تصادفات جاده‌ای کشور داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته، تقریباً ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: عمده علت تصادفات، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان بوده است که در راستای کاهش تصادفاتی که عاملشان این عوامل است، ما مکرراً توصیه می‌کنیم به نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی دقت کنند.
سردار هادیانفر با بیان اینکه بیشتر تصادفات در مرز ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد گفت: طی جلساتی که با وزیر راه در ناجا برگزار شده، برنامه‌های بسیار جدی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و شهرها در نظر گرفته شده و امیدواریم تا قبل از شروع سال جدید، این نقاط به حداکثر ممکن برسد ولی ما معتقد هستیم که اصلی‌ترین عامل تصادف، عامل انسانی است یعنی اگر راننده از سرعت مطمئنه استفاده کند، شتاب در حرکت نداشته باشد، به روبرویش، توجه و قوانین را رعایت کند، تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تصادف تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در ۴ محور و جو آرام در تمامی جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده ‌ای کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده ینگی‌امام حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و پل حصارک نیمه سنگین است. در آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محورهای مسدود غیرشریانی ادامه داد: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه و گلشن – سراوان مسدود هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از حاکم بودن جو آرام در جاده‌های سراسر کشور است و در حال حاضر مشکلی از نظر بروز پدیده‌های جوی وجود ندارد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900088

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای