Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به بی عدالتی در فضای سیاسی جامعه دامن می‌زند و حق انتخاب مردم شهر‌های کوچک و مناطق محروم را محدودتر می‌کند.

علی محمدخان، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس یا این طرح را به درستی بررسی نکرده اند یا نسبت به آسیب‌های آن بی اعتنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدخان با اشاره به اینکه این طرح با مردم سالاری منافات دارد، افزود: استانی شدن انتخابات مجلس به بی عدالتی در جامعه دامن می‌زند و قطعا حق انتخاب مردم شهر‌های کوچک و مناطق محروم محدودتر و از قدرت آنان کاسته می‌شود و این در حالی است که مردم این مناطق قشر درصد بالایی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز افزود: توجیه پشتیبانان این طرح این است که با اجرا شدن آن افراد شاخص و سرشناس به مجلس راه پیدا می‌کنند؛ اما دوره‌های قبلی انتخابات به خصوص در تهران ثابت کرده که با این نوع نگاه گاهی افرادی به مجلس راه پیدا می‌کنند که به جز ارتباط با یک حزب خاص، هیچ ویژگی یا توانایی خاصی ندارند.

وی با تأکید براینکه استانی شدن انتخابات مجلس باعث می‌شوند احزاب بر انتخابات مسلط شوند، افزود: شاید اگر زیرساخت‌های لازم برای این طرح را داشتیم، اجرا شدن آن نتایج بهتری داشت، اما اکنون جامعه سیاسی ما در دو حزب و یک حزبی که نه اصلاح طلب است و نه اصولگرای انقلابی است، خلاصه شده، به نتایج مطلوب نمی‌رسیم.

محمدخان ادامه داد: اکنون نماینده‌های مجلس در بحث عمران و آبادانی در برخی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود ورود می‌کنند، اما در استان تهران اصلا پیگیری امور عمرانی استان توسط نمایندگان مجلس صورت نمی‌گیرد و شاید حتی نماینده‌های استان ندانند که فرماندار پردیس یا شهر ری چه کسی است چه برسد به اینکه مطالبه مردم را بخواهند پیگیری کنند.

وی بیان کرد: این شرایط به دلیل انتخابات حزبی صورت گرفته و اگر ادامه پیدا کند همین مقدار کم ارتباط نمایندگان با مردم قطع می‌شود؛ چرا که کسی که وارد مجلس می‌شود خود را کاملا متکی به حزب می‌داند و نه رأی مردم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان دیگر نماینده مردم نیستند؛ بلکه به نمایندگی از حزب وارد مجلس شده اند، افزود: وقتی فرد با حمایت مردم وارد مجلس می‌شود، وظیفه اصلی خود را پاسخگویی به مردم می‌داند و درصورت استانی شدن انتخابات، مسلما نماینده خود را در برابر مردم دیگر پاسخگو نمی‌بیند.

وی گفت: یکی دیگر از پیامد‌های استانی شدن انتخابات این است که فساد مالی در انتخابات صورت می‌گیرد؛ مثلا در همین دوره پیشین انتخابات مجلس دیدیم که یک نماینده برای حضور در یک لیست چند صد میلیون تومان هزینه می‌کند که با تغییر سازوکار انتخابات و استانی شدن آن، این هزینه‌ها چندبرابر خواهد شد و در این شرایط تنها کسانی که بتوانند این هزینه‌ها را تأمین کنند، توانایی حضور در مجلس را دارند و در نهایت اقشار کم برخوردار مردم دیگر نماینده‌ای در مجلس ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استانی شدن انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

 مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی ادعای تماس نماینده مردم نجف‌آباد با او برای ریاست مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، احسان محمدحسینی مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات جناب آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: جناب آقای متکی هیچگونه تماس تلفنی با ایشان نداشته است.

 منوچهر متکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص نظرش در مورد نامزدی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام داشت که در تاریخ ۷ خرداد در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، علی نیکزاد و مجتبی ذوالنور در تماس با وی گفته‌اند که خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کنند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد متکی: فتنه گران پشه‌ای بیشتر نبودند

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد