Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ قیمت طلا متاثر از اتفاقات داخلی و بین المللی است، آنچه بر التهاب بازار طلا افزوده است سودجویی برخی از افراد و همچنین نگرانی خانواده‌ها از کاهش ارزش پول نقدشان است. به همین دلیل با وجود روند صعودی قیمت طلا، کماکان شاهد هستیم خرید طلا جریان دارد و حتی در برهه‌ای شدت یافته است.

براین اساس اگر دولت سیاست‌های اقتصادی کارآمدی در پیش نگیرد و اثرات تحریم‌ها بر دلار همچنان ادامه داشته باشد، باید انتظار افزایش قیمت طلا را نیز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن آنکه متولیان حوزه طلا از جمله روسای اتحادیه‌های طلا اعلام کرده‌اند پیش بینی قیمت دیگر امکان‌پذیر نیست.

بهای طلا بیشتر از آنکه براقتصاد تاثیرگذار باشد؛ تاثیر پذیر است. مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی کاملاً در بازار طلا موثر است. برخی کارشناسان معتقد به روند صعودی طلا در ماه‌های آینده هستند و برخی دیگر نزولی بودن آن را محتمل می‌دانند. با توجه به معادلات مطرح شده و پیش‌بینی کارشناسان از بازار جهانی طلا، به نظر می‌رسد شروع سال جدید و تورم انتظاری پایان سال و آغاز سال نو همگی خبر از صعودی بودن روند قیمت سکه دارد.

همچنین نتیجه چندین روش و مدل نیز موید این مطلب است که بهای سکه احتمالاً در اوایل سال روند صعودی خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بازار طلا و سکه، باید در کنار تمامی این معادلات، گوشه چشمی به تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در خصوص تعیین نرخ بهره نیز داشته باشند.

عباداله محمدولی عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ می‌گوید: طی ده روز گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده و هر مثقال طلای آب شده از ۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

او در خصوص وضعیت بازار طلا در سال جدید می‌گوید: نرخ طلا در سال ۹۸ به وقایع و اتفاقات پیش رو وابسته است و در صورتی که اونس جهانی افزایش پیدا کند، نرخ‌های داخلی نیز دستخوش تغییر خواهند شد.

محمدولی می‌گوید: جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا بهای اونس طلا را از ۱۳۴۰ به ۱۲۹۹ دلار رسانده است این در حالی است که در شرایط کنونی قیمت اونس جهانی طلا باید ۱۴۰۰ دلار باشد.

محمدولی در مورد التهابات قیمتی در پایان سال ادامه می‌دهد: این نوسان‌ها به دلیل عرضه و تقاضا در بازار و تسویه حساب شرکت‌هاست.

او قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در بازار را ۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۴۱۸ هزار تومان، هر یک عدد سکه تمام بهار آزادی را ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، هر سکه امامی ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر نیم سکه ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه را ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر یک عدد سکه گرمی ۸۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طلا سکه اونس طلا بازار نرخ جهانی نوسانات عرضه و تقاضا آخرین قیمت طلا قیمت طلا و ارز بازار سکه در سال 98 قیمت سکه سال آینده تغییر قیمت طلا و سکه بازار سکه و طلا قیمت به روز طلا قیمت به روز سکه قیمت لحظه ای سکه قیمت لحظه ای طلا افزایش قیمت طلا نوسان قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران