Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از آخرین مدل به روز شده حساب در اختیار یا حساب وکالتی و افزایش قابلیت مدیریت وجوه نقد برای مشتریان را از دستاوردهای مهم سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی در بخش انرژی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علی فهیمی در مراسم بهره برداری از سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی بیان کرد: استفاده از آخرین مدل به روز شده حساب در اختیار یا حساب وکالتی و افزایش قابلیت مدیریت وجوه نقد برای مشتریان را از دستاوردهای مهم سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی در بخش انرژی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود : اجرای پروژه با یک فاز صفر تحلیل و مطالعات طراحی به مدت ۴ ماه از پاییز سال گذشته شروع و در ادامه، فرآیند تولید و پیاده سازی طی ۱۲ ماه انجام شد .

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی عنوان کرد: مراحل تولید نرم افزار نیز با بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت کار کارشناسی و با برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه کاری در شرکت سپرده گذاری مرکزی با محوریت معاونت عملیات ، مدیریت فناوری اطلاعات و همچنین شرکت سمات سامانه به عنوان بازوی فناوری این شرکت و با همکاری تیم های نوآور و شرکت های دانش بنیان کشور انجام شده است .

به گفته فهیمی، طراحی ماژولار نرم افزاری و سخت افزاری و معماری سرویس گرای سامانه موجب انعطاف پذیری و توسعه پذیری بسیار بالای آن شده است ؛ به طوری که به آسانی می توان بخش های جدید مطابق با نیازهای روز بازار را به آن اضافه کرد .به این ترتیب، این سامانه قابلیت پشتیبانی از حجم بالای معاملات و اتصال کاربران متعدد را به صورت همزمان دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این سامانه استفاده از آخرین مدل به روز شده حساب در اختیار یا حساب وکالتی و افزایش قابلیت مدیریت وجوه نقد برای مشتریان است و اولین بار به واسطه آن در بورس انرژی ایران قابل بهره برداری شد ، ادامه داد: قبل تر استفاده از وجوه پیش پرداخت صرفا برای تایید یک سفارش انجام می شد و امکان عودت وجه تا پایان روز جاری وجود نداشت .

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار کرد: تاخیر در محاسبه مبالغ تسویه واریز شده ، پراکندگی سامانه های مورد استفاده و ریسک عملیاتی بسیار بالای وضعیت قبلی از جمله مشکلات موجود در عملیات تسویه بود که با کمک این سامانه امکان تسویه معاملات بلافاصله پس از تایید ناظر بازار و همچنین پرداخت وجوه تسویه به صورت مستقیم در شبکه بانکی را خواهیم داشت .

فهیمی یکی دیگر از مزایای توسعه نرم افزار جدید را امکان رصد و کنترل تحویل کالا به خریدار و ارائه خدمات هرچه بهتر در حوزه پس از معاملات دانست و تاکید کرد: همچنین یکپارچه سازی فرایندها، ارائه داشبورد گزارش های مدیریتی بسیار پویا در سطوح مختلف، کاهش ریسک عملیاتی ، حذف فرآیندهای دستی، کنترل و تایید سیستمی و بهبود مدیریت ریسک اعتباری مشتریان از دیگر دستاوردهای این سامانه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص ذینفعان بیرونی نیز با برگزاری جلسات متعدد با ایشان کانال های ارتباطی خوبی طراحی شده است . امکان برقراری ارتباط الکترونیکی با بانک های عامل از طریق درگاه بانکی سمات از یکسو و ارکان دیگر بازار سرمایه از سوی دیگر ، شرکت های کارگزاری و نهادهای نظارتی از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه انبارها از طریق وب سرویس طراحی و در مرحله بهره برداری است .

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسویه معاملات سرمایه گذاران نرم افزار مشتریان سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید