Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:50:11 GMT

چرای دام در قروه چهار برابر ظرفیت مراتع آن است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۸۲۷۸

چرای دام در قروه چهار برابر ظرفیت مراتع آن است

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شریفی پور روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی با انتقاد از چرای بی رویه دام ها در مراتع اظهار داشت: دام های مهاجر باعث شده اند تا ظرفیت چرا در این مراتع، بیش از چهار برابر ظرفیت آن باشد.
وی تاکید کرد: بهترین روش برای حفظ مراتع جلوگیری از ورود این دام های مهاجر و جلوگیری از چرای بی رویه دام ها در مراتع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار قروه نیز در این شورا با ابراز رضایت از فعالیت دستگاه های اجرایی در خصوص مقابله با تخلفات و تصرف اراضی ملی گفت: مماشات با متخلفان و متصرفان در حفاظت از اراضی قابل قبول نیست و دهیاران طبق قانون در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی مکلف هستند.
موحد امان اللهی آموزش نکات و مفاد قانون در خصوص حفاظت از اراضی ملی را برای مسئولان و کارشناسان دستگاه های متولی ضروری دانست و یادآور شد: کارگاه آموزشی و توجیهی با حضور یکی از قضات دادگستری برای کارشناسان و مسئولان ادارت عضو شورای حفاظت و همچنین بخشداران و دهیاران برگزار شود.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قروه هم به روند بررسی و پیگیری پرونده تخلفات در این حوزه اشاره کرد و گفت: تاکنون 61 پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
فرهاد سیف پناهی افزود: از این تعداد برای هشت پرونده حکم صادر شده است که حکم 6 پرونده به اجرا درآمده و یک باب خانه باغ هم قلع و قمع شد.
رئیس اداره منابع آب منطقه ای نیز از رفع تداخل نیم هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: 40 مورد پرونده تخلف حفاری چاه غیر مجاز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که حکم 12 مورد به اجرا درآمده است.
عباد بشیری افزود: با دستور مقام قضایی 22 حلقه چاه غیر مجاز و تعمیر غیر مجاز چاه شناسایی و پلمپ و در همین راستا سه دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است.
وی تعداد چاه های دارای مجوز را یک هزار و 790 حلقه عنوان کرد و افزود: 285 حلقه چاه غیر مجاز که قبل از سال 85حفاری شده اند در شهرستان وجود دارد که منتظر تعیین تکلیف آنها هستیم.
عبدالرضا ابراهیمی فرد رئیس اداره راه و شهرسازی قروه نیز در این جلسه با اشاره به 35 مورد اقدام به تصرف در سطح شهرستان گفت: از این تعداد 9 مورد با حکم قانونی، هفت مورد به صورت توافقی با مالک رفع تصرف شده و 19 پرونده نیز در دست بررسی مراجع قضایی است.
دادستان شهرستان قروه در این جلسه گفت: اکیپ های مشترک که برای بررسی مراجعه می کنند نسبت به قوانین مربوطه آگاهی کامل و اِشرافیت داشته باشند.
جلال حاجی نصیری با بیان اینکه نمایندگان حقوقی ادارت متولی فعال تر عمل کرده و ارتباط با دستگاه قضایی را بیشتر کنند، یادآور شد: نمایندگان حقوقی باید آگاهی قانونی داشته باشند تا بتوانند مدافع حقوق دستگاه متبوع خود باشند.
وی پیشنهاد داد که ادارات در حوزه کاری خود فرصت ها، آسیب ها و تهدیدات را بررسی و به دادستانی و سایر دستگاه های عضو شورای حفاظت از اراضی ملی اعلام کنند که تعامل و همفکری در این خصوص بیشتر شود.
شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
9937 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره راه و شهرسازی استان کردستان حفاظت از محیط زیست حقوق دستگاه های اجرایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد