Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سال ۹۸ انتخابات را در پیش داریم که سازمان‌های مردم‌نهاد به لحاظ قانونی نمی‌توانند وارد این عرصه شوند و خدای ناکرده انجمن و تشکل خود را دراختیار افراد سیاسی نگذارید. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی با اشاره به صحبت تنها یک نماینده زن از سوی نهادهای مردم‌نهاد در نشست امروز اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور و نیمی از نهادهای مدنی را بانوان تشکیل می‌دهند اما در نشست امروز از بین 10 نماینده سمنی که صحبت کردند تنها یک نفر خانم بود، این یعنی اشکال، زیرا  جامعه متعادل جامعه‌ای است که همگان در اداره آن نقش داشته باشند و نهادهای مدنی نباید نگاه دولتی داشته باشند، این اشکال بررسی و اگر مربوط به برگزارکننده برنامه باشد برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای نام‌گذاری گروه‌های مردمی هنوز به کلمه واحد نرسیده‌ایم اما درمجموع نهادهای مدنی، سمن‌ها و تشکل‌ها که همه بیانگر گروه‌های مردمی هستند به منظور پرداختن به دغدغه‌های مردم و جامعه ایجاد شده‌اند و انتظار می‌رود که به طور حتم نگاهشان غیردولتی باشد چراکه این نهادها دلی کار می‌کنند و بدون انتظار هیچ‌گونه حقوق و پاداش، بدون هیچ اصرار و خواهش به صورت خودجوش و به واسطه اندیشه و با دل خود وارد این عرصه شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: به طور حتم کارهای این مجموعه‌ها منطبق بر اندیشه و تفکر آنها است، بنابراین در رفتار هم نماد و کار فعالان این نهادها باید دلی، هوشمندانه و متفکرانه باشد زیرا قرار است این سازمان‌ها کاری متفاوت از سازمان‌ها و نهادهای دولتی انجام دهند.

اکرمی بیان کرد: اگر قرار بود همانند دولتی‌ها کار کنند که نیاز به ایجاد آنها نبود، این سازمان‌ها باید مراقب باشند که رفتار، عملکرد و نگاه آنها غیردولتی باشد، غیردولتی تعریفی دارد که می‌توان همیشه آن را با خود تکرار کنند تا رفتارشان تبدیل به رفتار دولتی نشود، در نهاد مدنی و غیردولتی با یک ریال هزاران ریال خروجی حاصل می‌شود که اگر این نباشد مطمئن باشید نهاد غیردولتی نیستید.

وی ادامه داد: مطلبی که در اساسنامه همه نهادهای مردمی آمده مشارکت داوطلبانه است، مشارکت داوطلبانه نه با بخشنامه، نه با قانون و نه با دستورالعمل امکان‌پذیر است، دولت تسهیل‌گر تشکیل نهاد غیردولتی است اما مردم باید این احساس نیاز را در جامعه و خود احساس کنند و نسبت به ایجاد نهاد مربوطه اقدام کنند و مجوز فعالیت بگیرند.

تاکید استاندار مرکزی بر تعامل دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم‌نهادتعداد سازمان‌های مردم نهاد مقابله با مواد‌مخدر در استان خراسان شمالی کافی نیستایلام| سمن‌ها در افزایش مشارکت اجتماعی و توسعه جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: بنابراین از آنجا که کار این نهادها داوطلبانه و غیردولتی است، این سازمان‌ها نهاد غیرسیاسی هم هستند و بنده روی این موضوع تاکید می‌کنم و اگر تمایل به کار سیاسی دارید بروند و در احزاب سیاسی کار کنند، اما اگر انتخاب کرده‌اند که به عنوان یک نهاد مدنی و تشکل باشند دیگر حق کار سیاسی ندارید و نباید کار سیاسی داشته باشند، اینجا جای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سایر موارد این‌چنینی است.

اکرمی اضافه کرد: سال 98 انتخابات را در پیش داریم که سازمان‌های مردم‌نهاد به لحاظ قانونی نمی‌توانند وارد این عرصه شوند و خدای ناکرده انجمن و تشکل خود را دراختیار افراد سیاسی نگذارید.

وی افزود: در مواردی که ضرورت دارد این سازمان‌ها باید وارد شده و منتظر نباشند که دولتی‌ها بگویند چه کنید، بلکه سازمان‌های مردم‌نهاد خط و مسیر را مشخص کنند و بگویند کجاها کمبود داریم و این سازمان‌ها مطالبه‌گر از دولت باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: طبق دستور استاندار مرکزی به جز شورای تامین که یک جلسه طبقه‌بندی‌شده است و ورود افراد به آن مگر اعضا ممنوع است، مابقی جلسات که مطلب محرمانه ندارند که بخواهد از مردم مخفی بماند،  از نمایندگان نهادهای مربوطه دعوت می‌شود تا در این جلسات حضور پیدا کنند و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بدون حق رای مطرح کنند که این موضوع تعامل نهادهای مدنی با بخش دولتی را تقویت می‌کند.

اکرمی بیان کرد: با توجه به اینکه وارد فضای جدیدی می‌شویم باید عملکردمان هم تغییراتی داشته باشد، بنابراین باید سامانه‌ای طراحی شود تا نهادها با هم بیشتر ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: 380 تشکل مردمی در استان وجود دارد و به جد دنبال این هستیم که فعالیت سمن‌ها را تقویت کنیم، دنبال کمیت نیستیم، کمیت زمانی ارزش دارد که توام با کیفیت باشد، در غیر این صورت کمیت به تنهایی چند عدد بوده، کیفیت مهم‌ترین بحث است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: انجمن‌های غیردولتی فعال مشخصا باید در عملکرد فعال باشند نه در اسم، اردیبهشت‌ماه انتخابات خانه سمن‌ها را داریم، کسانی می‌توانند آنجا شرکت کنند که مشخص شود فعال هستند، حتی اگر نیمی از این تعداد موجود ریزش کنند، بنابراین در یکی دو ماه باقیمانده از سمن‌ها تقاضا داریم که فعال شوند.

اکرمی خاطرنشان کرد: این جلسه به پیشنهاد استاندار مرکزی و درخواست وی برگزار شد و دستور دادند که به طور حتم نشستی برای دیدار با سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شود.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت