Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحت پیشه با تاکید بر ضرورت سفر رییس جمهوری به بغداد گفت: طبق آمارها ایران و عراق در طول سال ۹۷ بالاترین رشد مناسبات در حوزه های مختلف را در بین تمام کشورهای دنیا داشته اند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق گفت: بر اساس آماری که ما داریم در طول سال 97 بالاترین رشد مناسبات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی در بین تمام کشورهای دنیا بین ایران و عراق اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که خیلی از زیرساخت ها و موافقت نامه هایی که وجود دارد، نیازمند حضور رییس جمهور بود که حل شوند؛ مثلا بازگشایی مرزها، تعرفه های ترخیص، همکاری های راهبردی و همکاری های پسا تحریمی مسایلی است که با حضور رییس جمهور قابل حل شدن است.

 

وی تاکید کرد: برخی از مرزهای ما همانند مرز خسروی، چیلات و چنگوله هر کدام به تنهایی می توانند یک استان را نجات دهند و قطعا سازوکار این موضوع را رییس جمهور می تواند شکل دهد.

 

وی با اشاره به اینکه نامه ها و درخواست های کمیسیون امنیت ملی در مورد مرزها به هیئت اعزامی به عراق داده شده است، گفت: ما معتقدیم رییس جمهور باید موانع موجود بر سر راه توسعه مناسبات را برطرف کند، مثلا راه آهن کشور باید از شلمچه و خسروی به هم وصل شود که برخی از اتفاقات باعث شده است که این کار صورت نگیرد. راه خسروی تا دروازه بغداد 120 کیلومتر است ولی اگر این راه را با خط اعتباری که ایران اختصاص داده است در دو طرف یعنی هم مهران و هم خسروی ترمیم کنیم به راحتی به جای چند ساعت رانندگی با یک ساعت می شود به عتبات عالیات و بغداد رسید.

 

وی تاکید کرد: ایران می تواند در ساخت و احداث نیروگاه، پالایشگاه و سازوکارهای دیگر در عراق همکاری کند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما سالیانه 12 میلیارد دلار به عراق صادرات و حدود 100 میلیون دلار واردات از این کشور داریم که می توانیم بخشی از نیازهای دیگر را که به سختی از کشورهای دیگر تامین می کنیم از طریق عراق جذب کنیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون مساجد نماز جمعه خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب حشمت الله فلاحت پیشه عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان... - اخبار بازار -

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.  
وی افزود : در سفر رییس جمهور به اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن گزارش کاملی از وضعیت این شرکت ارائه نمودند که مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و بر این اساس و با دستور معاون اول ایشان، اصلاح نرخ گاز برای کوره بلندی ها و ذوب آهن اصفهان ابلاغ شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور ادامه داد : ذوب آهن اصفهان در دو جبهه کلیدی و عمرانی کشور که ساخت مسکن و توسعه خطوط ریلی می باشد به واقع خوش درخشیده است. تیرآهن های بال پهن تولیدی این شرکت ایمنی، تسریع در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده ساختمان را در پی دارد که همه این پارامترها در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و بلندمرتبه سازی ها، بنیادی هستند.  
ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید  
امید سحرخیز اضافه کرد : ریل ذوب آهن اصفهان کلیه خطوط متروی کشور و راه آهن سراسری را پوشش می دهد، محصولی که سالیان قبل وارد می شد اما بدست کارگران و مهندسین پر تلاش ایرانی ساخته و خط بطلان بر واردات آن کشیده شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند مطرح در بخش صادرات و ارزآوری برای کشور نیز موفقیت های ارزنده ای کسب نموده است و نام بلند جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی نموده که قطعاً برای توسعه آن نیز برنامه ریزی خوبی در دست اقدام دارد.  
وی گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلندی به مواد اولیه متفاوت نیاز دارد و در این زمینه مجموعه وزارت صمت نیاز است حمایت بیشتری از این شرکت داشته باشد و ما هم به عنوان مجموعه دولت همواره از این بنیان گذار تولید فولاد در ایران حمایت می کنیم.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • میلاد از همان اول حق کاپیتانی را ادا کرد
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان