Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:06:09 GMT

بدهی ۱۵۰۰میلیاردتومانی قطارشهری مشهد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۳۱۷

بدهی ۱۵۰۰میلیاردتومانی قطارشهری مشهد

به گزارش خبرنگارمهر، کیانوش کیامرز دوشنبه ظهر در نشست خبری در محل شرکت قطار شهری مشهد اظهارکرد: معضلات زیادی در سال ۹۷ داشته ایم اما توانستیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: بودجه خط ۲ قطار شهری مشهد ۲۷۸ میلیون یورو بوده که ۱۴۱ میلیون یورو از این مبلغ را تاسال ۹۵ هزینه کردیم و امسال نیز توانستیم نواقص موجود را تا ۹۰ درصد رفع کنیم که ۱۰ درصد باقیمانده نیز تأثیری در مسافر گیری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیامرز به مشکلات قطار شهری مشهد در حوزه نوسانات ارز اشاره و عنوان کرد: نوسانات ارز خیلی ما را اذیت کرد، ما قراردادهای خود را قرار بود با دلار ۴ هزار تومانی تأمین کنیم اما منابع ارز دولتی شامل ما نمی‌شود اما توانستیم با دولت کنار بیاییم و از سامانه نیما استفاده کنیم.

وی به تحویل ۷۰ واگن به شرکت بهره برداری در خصوص تجهیز خط ۲ مترو اشاره و ابراز کرد: ۳۰ واگن مونتاژ شده است و فکر می‌کنم ۷۰ واگن در اردیبهشت ماه در مشهد باشد و ۳۰ واگن دیگر را نیز در سال آینده به شرکت بهره برداری تحویل خواهیم داد که در تعداد واگن‌های خط ۲ مترو افزایش داشته باشد.

کیامرز در خصوص واگن‌های خریداری شده تصریح کرد: این واگن‌ها ۷۰ درصد چینی هستند و ۳۰ درصد تولید ملی است اما شرکت واگن سازی تهران به دستاوردهای خوبی رسیده اند که می‌خواهند این درصد را به ۵۰ درصد برسانند.

مدیر شرکت قطار شهری مشهد به پروژه خط ۳ اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه‌های این خط در شرایط ارزی حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، در فروردین ۹۸ از بسیج رد می شویم که از بزرگ‌ترین کارهای ما خواهد بود برنامه‌های ما این است در حوزه غربی به ایستگاه امامت برسیم و دستگاه شرقی به پایانه امام رضا برسد و برنامه سه ساله‌ای برای مسافرگیری این خط داریم.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط مترو اظهار کرد: در برخی کمیسیون‌های شورا این بحث مطرح شده اما طرحی نیز مطرح شده است که هر نفر به اندازه مسافت هزینه را پرداخت کند اما قیمت بلیط پایین است اما به نسبت کارکرد ارزان‌ترین مترو دنیا است به همین جهت هزینه ما دوبرابر درامد ما است.

کیامرز به برنامه‌های قطار شهری در حوزه حمایت از تولید ملی اشاره و گفت: در حوزه ریل سازی ۴۰ درصد وابستگی داریم اما این قول را گرفتیم ریل را از خارج نخریم که تبعاتی نیز دارد اما با ذوب آهن اصفهان به توافق‌های خوبی رسیدیم و برای خط سه از ریل‌های داخلی استفاده می‌کنیم.

رئیس قطار شهری مشهد گفت: برنامه خوبی برای موضوع فرهنگی ایستگاه‌های مترو نداریم اما این موضوع به زودی حل خواهد شد در تمام خط ۲ نیز مکان‌هایی را درست کردیم که به عنوان نمازخانه از آن‌ها استفاده کنیم به همین جهت نیز برنامه‌های خوبی در حوزه فرهنگی پیگیری می‌کنیم.

کیامرز در پایان سخنان خود اظهار کرد: شهردار مشهد بدهی شهرداری را ۶,۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده اند که ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به قطار شهری است که به اوراق مشارکت مربوط است.

کد خبر 4565138

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار شهری شهرداری مشهد گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است