Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:24:05 GMT

تقدیر از ۱۵ استاد نظریه پرداز حوزه علوم انسانی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۳۶۷

تقدیر از ۱۵ استاد نظریه پرداز حوزه علوم انسانی

صبح امروز با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ۱۵ استاد نظریه پرداز در حوزه‌های علوم انسانی، معارف دینی و هنر تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، سومین کنگره نظریه پردازی، نقد و مناظره صبح امروز با حضور سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد، حجت الاسلام خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی و برخی از نظریه پرداز و اساتید حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش ضمن بررسی چالش‌ها و راهکارهای حمایت از کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علوم انسانی از ۱۵ استاد صاحب نظر در سه عرصه فوق تجلیل و قدردانی شد.

بر این اساس "دکتر محمد رضا پورجعفری " از دانشگاه تربیت مدرس، "مهندس عبدالحمید نقره کار" از دانشگاه علم و صنعت، "دکتر اصغر افتخاری" از دانشگاه امام صادق، "حجت السلام محمد علی رضایی اصفهانی" از دانشگاه جامعه المصطفی، "حجت السلام نجف لک زایی" از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دلیل نظریه پردازی و "دکتر محمد باقر سعیدی روشن" از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، "دکتر محمد حسن طالبی" از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، "دکتر عبدالحمید واسطی" از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، "دکتر فتح الله نجار زادگان" از پردیس فارابی دانشگاه تهران، "دکتر عباس ظهیری" از انجمن اصول فقه و حوزه، "آیت الله ابوالقاسم علیدوست" از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به دلیل نوآوری و "دکتر مهدی عبدالهی" از مؤسسه حکمت و فلسفه، "دکتر سعید رحیمیان" از دانشگاه شیراز، "دکتر احمد جامی ده آبادی" از پردیس فارابی دانشگاه تهران و "دکتر خالد غفوری" از پژوهشگاه علوم و فرهنگی به دلیل سه نقد در سه حوزه علوم انسانی هنر و معارف دینی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، ایجاد هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره بهمن ماه ۱۳۷۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و این هیئت فعالیت خود را هدف حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی‌ها در حوزه علوم انسانی وهنر و معارف و بحث آزاد اندیشی در راستایی تشکیل جنبش ملی نقد و نظریه پردازی در ایران راه اندازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرسی نظریه پردازی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در بازدید از مجتمع ابوالفتوح رازی(ویژه مادران) واحد یادگار امام خمینی شهرری با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع اشتغال، تحصیل و تدریس زنان در این مجموعه، نقش بانوان را در تعلیم و تربیت اجتماعی تشریح کرد.

وی از مجتمع ابوالفتوح رازی واحد یادگار امام خمینی شهرری به‌عنوان تنها دانشکده مختص مادران در دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و با تأکید بر نقش مهم بانوان در تعلیم و تربیت اجتماعی عنوان کرد: مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله امور زنان و خانواده نگاه ویژه‌ای دارد و موضوع تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم در دانشگاه است و یکی از پایه‌های آن بانوان هستند؛ بنابراین باید نقش خود را در پیشبرد تعلیم و تربیت اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده افزود: زنان به‌خصوص زنان دانشگاهی در سه طیف دانشجویی، استادی و کارمندی باید علاوه بر اثرگذاری از طریق ارتباط صحیح و درست در ترویج سبک زندگی دینی تلاش کنند.

قاسمی با بیان اینکه خانواده موضوعی مهم و جدی در سطح جامعه است، ادامه داد: معتقدیم بهتر شدن شرایط زنان و شرایط خانواده موجب تغییرات مثبت در شرایط جامعه می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه علم فعالیت دارند جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند، تأکید کرد: معلمان و استادان زن نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در جامعه دارند. سهم بانوان استاد در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، فرهنگ‌سازی، هویت‌بخشی به نسل نو، آینده‌سازی، مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر همه آسیب‌های تهدید کننده و توسعه کشور بسیار مهم می‌باشد.  

وی خاطرنشان کرد: هویت زن امروز جامعه ایرانی فارغ از جنسیت، هویّتی مبتنی بر کرامت انسانی بوده و قرار است در چشم‌انداز سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با تعریف این هویت، دوشادوش مردان در اثرگذاری اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در دو نهاد خانواده و جامعه نقش‌آفرینی کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان علاوه بر خانواده در جامعه هم اثربخش هستند، اظهار کرد: بانوان می‌توانند هم خودآگاهی و هم آگاهی‌بخشی را افزایش دهند. زن ایرانی یک هویت اجتماعی سیاسی دارد که در کنش اجتماعی تأثیرگذار است و در طول این چند دهه شاهد یک انسجام اجتماعی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است