Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حسن پور، رییس پلیس آگاهی استان در این خصوص گفت: کلاهبرداران با بهره گیری از امکانات مخابراتی، تجهیزات رایانه‌ای و سوء استفاده از فضای مجازی قربانیان خود را شناسایی و با ارسال پیامک یا برقراری تماس‌های تلفنی تحت عناوین برنده شدن در قرعه کشی جشنواره‌های مختلف، خرید و فروش اجناس، کالاو ارائه خدمات از آنان می‌خواهند برای یک پرداخت جزئی به پای دستگاه عابربانک بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کلاهبرداران با به طمع انداختن آن‌ها به بهانه پرداخت و یا واریز وجه، اطلاعات مهم حساب شامل شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، عبارت CCV۲ و اطلاعات شخصی شهروندان را دریافت کرده و فرد قربانی را با ترفند‌های مختلف به عابر بانک هدایت و با انجام یکسری عملیات‌های بانکی مبالغی را از حساب‌ها برداشت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حرص و طمع، ساده انگاری و رسیدن به سود بدون زحمت، اعتماد به تماس گیرندگان غریبه، عدم مشورت با بستگان، عدم بررسی صحت و سقم تماس تلفنی، ارسال اطلاعات شخصی حساب به صورت پیامکی به افراد ناشناس، توافق با افراد ناشناس بدون مشاهده کالا واطمینان از هویت فرد تماس گیرنده، فریب عرضه و تبلیغ کالا‌های لوکس در فضای مجازی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار از جمله موارد دخیل در وقوع اینگونه کلاهبردرای‌ها هستند که هر شهروند باید نسبت به آن‌ها هوشیار و آگاه باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بر توجه بیشتر شهروندان نسبت به مراقبت از اموال شخصی، دقت در مبادلات کالا و پول در خرید‌های نوروزی، دقت مضاعف در پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های پوز و حفظ رمز کارت‌ها و مواردی از این دست تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

هشدار درخصوص کلاهبرداری پیامکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری، از صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید جعلی خبر داد و گفت: اغلب قربانیان رسیدهای جعلی از میان فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و لوازم الکترونیکی هستند.

وی با بیان اینکه با وصول شکایت‌های متعدد مبنی بر خرید طلا از طریق پرداخت بانکی جعلی با مشخصات یکسان، پرونده قضایی در شعبه هفت بازپرسی تشکیل و متهم این کلاهبرداری دستگیر شد افزود: این متهم از ۱۸ شاکی پرونده بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

معاون دادستان قم در خصوص شگرد این کلاهبرداری گفت: این متهم سابقه دار با جستجو در آگهی‌های سایت دیوار و شناسایی فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و اقلام با ارزش، برای اعتماد سازی بخش اندکی از مبلغ خرید را به عنوان بیعانه پرداخت و بقیه را به پرداخت الکترونیکی از سامانه موکول و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است.

وی با بیان اینکه هشدارهای مکرر در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان داده شده است تصریح کرد: در خرید و فروش‌های اینترنتی به خصوص در مبالغ بالا از دریافت وجه اطمینان کامل حاصل کنند و به هیچ وجه به وعده پرداخت‌های زمان دار مانند پرداخت بانکی پایا اعتماد نکنند.

کد خبر 6099439

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟