Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:55:38 GMT

جریمه مالی تاخیر دفاع پایان نامه‌ها بخشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۴۸۴

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، جریمه مالی تاخیر دفاع پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخشیده خواهد شد.

به گزارش مهر، محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه سومین کنگره کرسی‌های نظریه پردازی در واحد تهران – مرکز دانشگاه آزاد گفت: طی هفته‌های گذشته موضوع بودجه دانشگاه به صورت مستمر بررسی و روز گذشته نیز در این خصوص جلسه هیئت امنای دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که قبلاً اعلام شده بود، در سال پیش رو یک دوره ۵ ماهه بودجه‌ای و پس از آن با آغاز سال تحصیلی یک دوره مالی جدید خواهیم داشت.

طهرانچی بیان داشت: برای دوره مالی ۵ ماهه تصمیم گرفته شد که سپرده‌های دانشگاه نزد بانک‌ها به عنوان پشتوانه در بانک‌های قرض الحسنه قرار گیرد و بر اساس آن تسهیلات قرض الحسنه برای سرانه وام دانشجویی دریافت شود.

وی افزود: بر این اساس سرانه وام دانشجویی در دانشگاه آزاد به یک و نیم میلیون تومان در واحدها افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تصمیم دیگر اتخاذ شده برای دانشجویان در سال آینده تحصیلی این است که اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل دفاع نکردن از پایان نامه دچار وقفه تحصیلی شده باشند، جریمه‌های مالی آنها بخشیده خواهد شد.

تهرانچی اظهارداشت: برخی از دانشجویان به دلیل عدم دفاع از پایان نامه، باید بخشی از شهریه‌های ثابت را پرداخت می‌کردند که به دلیل این موضوع به دانشگاه مراجعه نمی‌کردند بنابراین جریمه‌های مالی این افراد در سال آینده تحصیلی بخشیده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشجویان تنها با پرداخت هزینه ترمی که واحد پایان نامه را می‌خواهند اخذ کنند می‌توانند درس خود را به پایان برسانند.

وی تاکید کرد: میزان جریمه‌های این دانشجویان حدود هزار و دویست میلیارد تومان بود که این جریمه‌ها از سوی دانشگاه بخشیده شد.

تهرانچی اضافه کرد: برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق که مجلس شورای اسلامی آن را اعلام کرده، اجرایی خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه آزاد جریمه پایان نامه دفاع طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند