Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:46:09 GMT

رشد ۱۳۰ درصدی بیمه‌های اعتبار صادراتی در سال ۱۳۹۷

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۵۲۸

رشد ۱۳۰ درصدی بیمه‌های اعتبار صادراتی در سال ۱۳۹۷

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که بررسی عملکرد این صندوق در سال جاری از رشد ۱۳۰ درصدی بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی در قیاس با سال گذشته نشان دارد.

به گزارش ایسنا، افروز بهرامی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته امسال بیمه‌نامه‌های صادراتی به رقم ۸۵۰ میلیون دلار رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین در حجم کلی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی این صندوق با رسیدن به عدد ۲۲۰۰ میلیون دلار رشدی ۲۵ درصدی در قیاس با سال قبل ثبت شده است.

وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین اهداف این صندوق در دوره فعلی حمایت از صادرکنندگان در شرایط تحریم است، توضیح داد: ما به عنوان تنها مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی ایران در حوزه صادرات غیرنفتی فعالیت جدی داریم و با وجود مشکلات بانکی و بیمه‌ای، به وجود آمده پس از تحریم‌ها تلاش کرده‌ایم که حمایت از صادرکنندگان ادامه پیدا کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: از این‌رو صندوق ضمانت صادرات تلاش کرده با فعال کردن دوباره خطوط اعتبار خریدار و متنوع‌سازی خدمات خود برای تأمین نیازهای صادرکنندگان در این مدت فعالیت‌های مناسبی داشته باشد.

به گفته بهرامی به وجود آمدن فضایی برای ارائه‌ی خدمات الکترونیکی به صادرکنندگان یکی دیگر از برنامه‌هایی بوده که با هدف تسهیل تجارت خارجی و حمایت از فعالان اقتصادی داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی هم‌چنین از نهایی شدن یک قرارداد کنسرسیوم میان صندوق ضمانت صادرات و معتبرترین شرکت‌های بیمه اتکایی جهان خبر داد و گفت: این قرارداد که برای نخستین‌بار در ۲۰ سال گذشته به امضا رسیده با محوریت شرکت بزرگ مونیخ ری نهایی شده و می‌تواند فضایی جدید برای حمایت از صادرکنندگان ایرانی به وجود آورد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های سنگین اقتصادی حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور است و این صندوق نیز تلاش کرده در مسیر اهداف خود و با هدف گسترش نفوذ کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی شرایط را برای حمایت حداکثری از فعالان اقتصادی فراهم کند.

بهرامی با بیان این‌که مبنای صدور ضمانت‌نامه‌های صادراتی ارز نیمایی است، تصریح کرد: هرچند پس از خروج آمریکا از برجام رتبه ایران در حوزه ریسک صادراتی کاهش یافت، اما تلاش کرده‌ایم با حمایت از صادرکنندگان شرایط را برای حفظ فعالیت‌های آنها فراهم کنیم.

به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در حال حاضر عراق و افغانستان جزو بازارهایی هستند که اولویت صادراتی کشور به حساب می‌آید و از این‌رو با کاهش نرخ کارمزد حق بیمه تلاش شده حضور صادرکنندگان در این فضا تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق ضمانت صادرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

وی با اشاره به حضور چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" افزود: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در استان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده تا بتوان از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه کرد.

رحمتی عنوان کرد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود بیان کرد: در بخش حاکمیتی در سالن ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری مسؤولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد که می‌تواند آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری افزود: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرزهای کشور و بالا بودن هزینه حمل و نقل امید می‌رود با همت مسؤولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویَژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

کد خبر 6089730

دیگر خبرها

  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری