Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ ابوالحسن داوودی درباره نحوه توزیع و پخش فیلم "هزار پا" گفت: هرچه من، تهیه‌کننده و مسئول شرکت پخش با آقای حسین پارسایی و مسئولان بخش نمایش خانگی وزارت ارشاد گفتگو و بحث کردیم، نتوانستیم این مساله را به این دوستان مدیر بقبولانیم که یک فیلم در زمان عرضه در نمایش خانگی می‌تواند نسخه طولانی‌تری از زمان اکران باشد و در همه جای دنیا چنین رسمی وجود دارد و کسی نه اخلاقاً و نه عرفاً و نه حتی قانوناً حق ندارد آن را به شکل دیگری تفسیر کند یا ساختار دیگری به فیلمساز و صاحب اثر تحمیل کند و به جبر آیین‌نامه قدیمی یک اثر سینمایی را تبدیل بکند به یک مینی‌سریال یا سریال!

تصمیم گرفتم در نسخه ویدئو و شبکه نمایش خانگی نسخه کاملی از فیلم ارائه کنیم که صحنه‌های حذف شده در زمان اکران را نیز دربر بگیرد و به شکل طبیعی از آنجا که از نظر حجمی در یک لوح فشرده (دی وی دی) امکان عرضه با کیفیت بالا را نداشت، می‌بایست نسخه کامل شده در دو لوح فشرده اما در یک بسته و یکجا و یک زمان عرضه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ارشاد فشار زیادی وارد کرد تا این فیلم را در چند قسمت ارائه کند حتی تأکید داشتند که فیلم به شکل یک مینی سریال پنج قسمتی عرضه شود و پخش‌کننده بخش خانگی از ترس اینکه قسمت دوم مجوز عرضه نگیرد، بدون اطلاع و مجوز من یا تهیه‌کننده قسمت اول را هم به دو نیمه تقسیم کردند! این گونه رفتار با یک فیلم سینمایی بسیار ناشیانه و غیرقانونی است اینکه وزارت ارشاد به زور در یک اثر سینمایی دست ببرد و بخواهد آن را تبدیل به یک سریال چند قسمتی بکند آن هم به این بهانه که قوانینش قدیمی است و زمان بالای 205 دقیقه را برای نمایش خانگی یک فیلم سینمایی به رسمیت نمی‌شناسد.

من و تهیه‌کننده فیلم هم هیچ رضایتی از این گونه عرضه فیلم هزارپا نداریم. باید پخش‌کننده ویدئویی فیلم در مقابل فشارهای وزارت ارشاد می‌ایستاد و از حقوق سازندگان فیلم دفاع می‌کرد. کاش همه مسئولین و کسانی که مسبب این گونه رفتارها و عملکرد غیرحرفه‌ای هستند نیز به مخاطبین احترام بگذارند و خودشان عذرخواهی کنند.

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه کننده نمایش خانگی ابوالحسن داوودی رضا عطاران هزار پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی

مهدی ضیغمی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده عرضه خودرو‌های برقی از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: فعلا عرضه خودرو‌های برقی در همان سامانه قبلی خودرو‌های وارداتی انجام می‌شود.

به گفته وی به زودی سامانه‌ای در زمینه عرضه خودرو‌های وارداتی راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی