Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:39:00 GMT

پروژه آبخیزداری اگره دامغان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۸۱۹

پروژه آبخیزداری اگره دامغان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مجد بعدازظهر دوشنبه طی ششمین روز از هفته منابع طبیعی در آئین جشن درختکاری به میزبانی تالار همایش‌های الغدیر دامغان بابیان اینکه حوزه آبخیز اگره در شمال این شهرستان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: برای اجرای عملیات حوزه آبخیز اگره دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه چهار هزار و ۵۵۱ متر مکعب عملیات سنگ و ملات اجرا شد که در جلوگیری از فرسایش و تغذیه سفره‌های رسوبات نقش و تأثیر فراوان دارد.

فرماندار دامغان بابیان اینکه حجم عملیات اجرایی بند خاکی منطقه مهمان‌دوست ۱۱ هزار و ۹۰۰ متر مکعب و ۳۵۰ متر مکعب نیز سرریز سنگ و ملات است، ابراز داشت: طی سال جاری نیز چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب سنگ و ملات برای اجرای بند خاکی نعیم‌آباد در شرق دامغان به اتمام رسیده است.

مجد با بیان اینکه پنج هزار نفر همیار طبیعت در بخش‌های دانش آموزی، مروج و محافظ منابع طبیعی در دامغان هستند، خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای سبز تاکنون شش بوستان روستایی در سطح ۱۴ هکتار شامل محمدآباد، علی آبادو، جزن، حسین‌آباد حاج علی‌نقی و تویه رودبار احداث‌شده است.

وی فضای سبز موجود دامغان را ۲۴۰ هکتار بیان کرد و افزود: ۷۰ درصد فضای سبز موجود با سیستم نوین آبیاری و مابقی با تانکر آبرسانی می‌شود و همچنین باید گفت سالانه پنج درصد به میزان فضای سبز این شهرستان افزوده‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در تقویم ملی هفته منابع طبیعی از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند و شعار این هفته منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی نامگذاری شده است.

کد خبر 4565243

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم