Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: من معمولا از مردم دور نمی‌شوم و از پاویون سفر نمی‌کنم و بین مردم سفر می‌کنم، مسئولی که خودش را از مردم دور کند، ارزش خود را پایین می‌آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی در مراسم مانور تیم‌های بهداشتی سیار برای سلامت نوروزی اظهار داشت: در گذشته به سختی توانستیم بهداشت محیط وزارت بهداشت را فعال کنیم ‏و افتخار این را دارم که اداره کل بهداشت محیط را در وزارت بهداشت راه اندازی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وقتی می‌خواستیم لیوان‌های آب میوه و ‏فالوده را به یک بار مصرف تبدیل کنیم، دردسر‌های زیادی کشیدیم. ‏

وی با بیان اینکه یک بار یکی از کارشناسان به یک قصاب اعتراض کرده بود و آن شخص علیه کاردان بهداشت محیط شکایت کرده بود ‏و این کاردان ما به اتهام اخذ رشوه به شلاق محکوم شد گفت: من این پرونده را نزد آقای شوشتری بردم و گفتم اگر این کاردان ما رشوه ‏گرفته باشد و شلاق بخورد، خودم را در مقابل کاخ دادگستری آتش می‌زنم. آن قدر صبر کردم که برای کاردان بهداشت برائت گرفته و ‏برای قصاب حکم شلاق گرفتم. ‏

نمکی تصریح کرد: این کشور مدیون سربازان بهداشت کشور است. حضور هزار و ۵۰ مرکز و خانه بهداشت در مراکز روستایی داشتیم و ‏امروز حدود ۱۸ هزار مرکز بهداشت در سراسر کشور وجود دارد. دستاورد‌های حوزه بهداشت حاصل تلاش بی وقفه و شبانه روزی ‏افرادی است که در گذشته فعالیت کردند و ما مدیون همه تلاش‌ها هستیم. ‏

وزیر بهداشت ادامه داد: خدمت رسانی به مردمی که همه امیدشان به آرامش نوروزی است، بسیار اهمیت دارد. امنیت و سلامت مثل ‏آب برای ماهی و هوا برای انسان، تا وقتی گرفتاری نباشد، قابل لمس نخواهد بود. ‏

وی گفت: امسال به علت شرایط اقتصادی، کار کارشناسان بهداشت سخت‌تر از گذشته است. هرچیزی که گران‌تر می‌شود، نمونه ‏تقلبی آن هم وارد بازار می‌شود. هر چه فشار اقتصاد بیشتر باشد، تقلب و فشار هم افزایش پیدا می‌کند.

نمکی خاطرنشان کرد: تقاضای من به عنوان وزیر ‏بهداشت این است که ضمن حفظ ابهت در کار، به کاسبان بی احترامی نشود. ‏ من معمولا از مردم دور نمی‌شوم و از پاویون سفر نمی‌کنم و بین مردم سفر می‌کنم. حتی همراه خانواده به رستوران ‏می‌روم و خرید‌های منزل را خودم انجام می‌دهم. مسئولی که خودش را از مردم دور کند، ارزش خود را پایین می‌آورد.

وزیر بهداشت افزود: چندی پیش به ‏رستورانی رفتم تا با همسرم و پسرم غذا بخورم، رستوران دار هم اطلاعی نداشت که وزیر بهداشت هستم. مشتری هم در رستوران ‏حضور داشت. دو کارشناس بهداشت در آن زمان به رستوران آمدند و بسیار با ادب برخورد کردند و رستوران دار مقاومت کرد. ‏هرچه رستوران دار مقاومت کرد، کارشناسان بهداشت صبوری کردند. در نهایت رستوران دار شرمنده شد و فهمیدم که کارشناسان ‏بهداشت صبور و پاکیزه هستند و با نگاه بازرسی به رستوران رفته بودند و در عین حال ادب و نزاکت و قاطعیت و سلامت را حفظ ‏کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیم بهداشتی سلامت نوروز وزارت بهداشت سلامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان