Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@16:41:03 GMT

هوای کرج و همدان در شرایط ناسالم قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۰۷۵۲

هوای کرج و همدان در شرایط ناسالم قرار دارد

تهران- ایرنا- امروز (20 اسفندماه) هوای شهرهای کرج با شاخص 119 و همدان 123 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: هوای شهرهای بیرجند با شاخص 28، سنندج31، کرمانشاه 32، گرگان 34، یاسوج 34، زنجان 37، ایلام 38، قم 38، یزد43، شیراز 50 و مشهد50 در شرایط پاک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«شینا انصاری» افزود: همچنین شهرهای زاهدان با شاخص 55، شهرکرد 56، قزوین57، ارومیه 65، خرم‌آباد 65، بوشهر 68، سمنان 71، اراک 72، رشت 73، کرمان 77، بندرعباس 82، اصفهان 88، تهران 91، تبریز 95 و اهواز 97 در شرایط قابل قبول قرار دارند.
وی یادآورشد: روز گذشته (19 اسفندماه) نیز هوای شهر یزد با شاخص 270 در شرایط بسیار ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشت.
وی درباره وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته نیز تصریح کرد: آلاینده‌های منواکسید کربن با شاخص 27 در شرایط پاک، ازن 35 پاک، دی‌اکسید نیتروژن 80 قابل قبول، دی‌اکسید گوگرد 21 پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون 59 قابل قبول و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 91 قابل قبول هستند.
انصاری به مقایسه وضعیت کیفی هوای تهران از ابتدای سال تا 20 اسفند ماه 97 پرداخت و افزود: در این مدت تهرانی‌ها 28 روز هوای پاک، 269 روز قابل قبول و 59 روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کردند که این شرایط در مدت مشابه سال گذشته 14 روز پاک، 236 روز قابل قبول، 98 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 8 روز ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است.
پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نیز نشان می‌دهد سامانه بارشی جدیدی اواخر همین هفته (پنجشنبه) وارد کشور می‌شود که ابتدا شمال غرب، غرب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار داده و به مرور بر نقاط دیگر کشور تاثیر می‌گذارد.
علمی**9014**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هوا ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۶۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۴۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6099970

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است