Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:01:37 GMT

چرام 1700 هکتار رویشگاه گیاه داروئی دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۰۹۱۴

چرام 1700 هکتار رویشگاه گیاه داروئی دارد

حبیب الله پیوسته گر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در 210 هکتار از این رویشگاه ها گیاهان داروئی کشت شده است.
وی گیاه باریچه، جاشیر و کرفس را از مهمترین ارقام کشت شده در این مراتع اعلام کرد.
پیوسته گر افزود: این گیاهان دارویی در مناطق روستا‌یی دمه سادات، چالی گرو، چاسه خار، ساورز، سردشت جوخانه و منطقه دامور کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در سال جاری 900 کیلو جاشیر و 100 کیلوگرم کرفس از مرتع شهرستان برداشت شده است.
پیوسته گر بیان کرد: شرکت طرف قرارداد، محصولات تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
وی حفاظت از ذخایر طبیعی گیاهان دارویی، جایگزین کردن محصولات اقتصادی با نیاز آبی کم به جای گیاهان غیر اقتصادی با نیاز آبی بالا، ایجاد اشتغال پایدار و ترویج کشت‌های اقتصادی از مهمترین اهداف کشت گیاهان دارویی اعلام کرد.
رئیس منابع طبیعی چرام گفت: تاکنون طرح جنگلانه در 135 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی چرام اجرا شد.
پیوسته گر اضافه کرد: در این طرح بیش از 200 نفر از دوستداران محیط زیست به منظور احیا و ترمیم رویشگا‌ه های جنگلی و مرتعی در عرصه‌های منابع طبیعی بذر کاشتند.
وی حفظ و توسعه جنگل، پیشگیری از پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط، ایجاد درآمد برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک با گونه مقاوم با توجه به شیب منطقه و تشویق بهره برداران به حفاظت از عرصه‌های جنگلی را از مهم ترین مزایای طرح جنگلانه اعلام کرد.
وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان چرام 115 هزار هکتار است که 86 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار مرتع است.
7531/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایجاد اشتغال جنگل درآمد دوستداران محیط زیست منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد