۲۳ سینما بازسازی و ۱۰ سینما به مجموعه حوزه هنری افزوده شده است
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۱۱۰۵
حوزه هنری در جذب مخاطب سینمایی، با ۸ درصد افزایش میزان تماشاگر نسبت به دیگر سینماها روبه رو بوده و با این روند بزودی به رشد۴۰ درصدی از فروش سینمای کشور خواهد رسید. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در جمع مدیران سینماهای حوزه هنری در استانها در خصوص عملکرد بخشهای سینمایی حوزه هنری گفت: سال 97، سال پرجنب و جوشی برای دوستان سینمایی بوده و انگیزههای قویای را در این حیطه به نمایش گذاشته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: خوشبختانه، از زمانی که تصمیم بر اداره سینماها توسط موسسه بهمن سبز گرفته شد، شاهد شرایط جدیدی در این عرصه هستیم. این در حالی است که حوزه هنری در بخشهای مختلف سینمایی کشور بالاخص در عرصه نمایش صاحب رای و قدرت است و از این مهمتر، اعتمادی است که مردم به مجموعه سینمایی حوزه هنری پیدا کردهاند که با وجود تبلیغات منفی عدهای خاص علیه سینماهای حوزه هنری، در فروش فیلمها شاهد درصد بالای نسبت مخاطبان و مشتریانمان به نسبت سینماهایمان هستیم.
مومنی شریف خاطر نشان کرد: با اینکه سینماهای ما در بعضی شهرها، نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، مخاطب سالنهای ما در سال جاری 8 درصد بیشتر از سینماهای دیگر بوده و سهم 20 درصدی از فعالیت سالنها و سهم 28 درصدی از مخاطبان را به خود اختصاص دادهایم و انتظار میرود در سالهای آینده این رقم با رشد بیشتری همراه بوده و به رشد40 درصدی از فروش سینمای کشور و تعلق آن به حوزه هنری در سال جدید امیدواریم.
وی ضمن تاکید بر تلاشهای مسئولان سینمایی در موفقیت سینماهای حوره هنری خاطر نشان کرد: بخشی از این موفقیت به علت برخوردهای خوب و نحوه مواجهه مسئولان و کارکنان سینمایی حوزه با مخاطبان بوده که منجر به اعتماد مردم شده است؛ به هرحال سینمای ایران به شان و اعتقاد مخاطب احترام بگذارد و ما قادر هستیم این اصول را به سینما بیاوریم.
رییس حوزه هنری اظهار داشت: شعار سازمان سینمایی حوزه هنری و مجموعه بهمن سبز، سینمای خانواده است بنابراین آثار ما باید مناسب خانوادهها بوده و به صیانت و حفظ شان آن تاکید داشته باشد. خوشبختانه، در سالهای اخیر با وجود مشکلات اقتصادی کشور، مجموعه بهمن سبز در بازسازی سینماها و افزودن صندلیها موفق بوده است، تاکنون 23 سینما در حوزه هنری نیز بازسازی شده و 10 سینما بر این مجموعه افزوده شده است. در حال حاضر 11 هزار صندلی به سینماهای ما افزوده شده و بیشتر هم خواهد شد که نشان میدهد علیرغم مشکلات اقتصادی که همه کشور و صنعت سینمایی کشور را درگیر کرده، نمیتوان همه مشکلات را منوط به مشکلات اقتصادی دانست بلکه بهبود وضعیت به نیروهای انگیزهدار و معتقد به اهداف و وظایف نیز بستگی دارد. اگر تحریمهای اقتصادی نبود ما به پیشرفتی نمیرسیدیم چرا که گاهی تنگناها و کمبودها به بروز استعدادها کمک میکنند و فکر را به کشف راههای فراتر از آنچه که وجود دارد راهنمایی میکند.
شایان ذکر است در این گردهمایی؛ محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و مسئولان سینمایی حوزه هنری و بهمن سبز و مدیران سینماهای حوزه هنری در استانها حضور داشتند.
انتهای پیام/
R1356/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حوزه هنری
منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»