Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «محبوبه مفتی»، سروزیر سابق ایالت جامو و کشمیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد دولت هند باید با دولت پاکستان و جدایی طلبان کشمیر برای حل تنش‌های ایجاد شده، گفتگو کند.

وی در این خصوص گفت: من واقعا احساس می‌کنم که هند باید یک مذاکره در سطح داخلی و همچنین خارجی با دولت پاکستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که یک روند سیاسی آغاز نشود، شرایط هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد.

محبوبه مفتی افزود: این نگرش که هیچ مذاکره و هیچ گفتگویی صورت نگیرد، اثراتی را به دنبال خواهد داشت. ما هر رابطه‌ای که با کشور پاکستان داشته باشیم، این مسئله تأثیری مستقیم بر جامو و کشمیر دارد و ما بیش از همه از این وضع رنج خواهیم برد.

محبوبه مفتی که از اوایل سال ۲۰۱۴ تا ژوئن سال ۲۰۱۸ سروزیر ایالت جامو و کشمیر بود، در ادامه این مصاحبه تأکید کرد: موضع سختگیرانه مقامات هندی فقط منجر به «آرامش سطحی» می‌شود که دوامی نخواهد داشت. هند در سال ۲۰۱۸، ۲۴۸ شبه نظامی را در کشمیر کشت که این بالاترین رقم در یک دهه گذشته است.

هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده و به این کشور که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است هشدار داده که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد. در عین حال پاکستان افراد نزدیک به «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت کرده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این خصوص اعلام کرد اسلام آباد اجازه نخواهد داد از اراضی پاکستان برای گسترش هر نوع از تروریسم استفاده شود. حملات هوایی اخیر هند اقدامی تلافی‌جویانه علیه پاکستان است که با اسیر شدن خلبان نیروی هوایی هند بوسیله پاکستان و سپس آزادی او و همچنین با افزایش تیراندازی‌ها و گلوله باران‌ها در منطقه نظامی مرزی دو کشور همراه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند