Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:05:36 GMT

راهنمای تور سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۲۰۰۶

راهنمای تور سوئیس

سوئیس، کشوری است که در دنیا به لوکس بودن معروف است و با قلعه‌های تاریخی، موزه‌ها و مناظر بی‌نظیر کوه‌های آلپ، گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رز سفید جهان، یک سفر ۹ روزه به این کشور با تیم حرفه‌ای آژانس «رز سفید»، سفری فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

اولین شب لوزان با چاشنی «رستی»

شما در اولین روز این سفر پس از پرواز به ژنو با اتوبوس راهی لوزان می‌شوید و پس از آن می‌توانید گشتی آزاد در لوزان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اقامت در هتل بهتر است سری به بازارهای لوزان بزنید و گشتی کوتاه در این شهر زیبا داشته باشید، هر چند لوزان چندان مناسب پاساژگردی نیست اما مرکز خرید متروپل، مکانی است که بدون شک دست خالی از آن باز نخواهید گشت.

فراموش نکنید شب‌هایی که با رز سفید در لوزان هستید فرصتی مناسب برای چشیدن طعم غذاهای معروف این شهر است. «رستی» یکی از خوراک‌های معروف این شهر است؛ خوراک سیب‌زمینی که گاهی سرخ و گاهی مزه‌دار می‌شود و کنارش گوشت بیکن، پیاز و پنیر هم سرو می‌شود. روز اول سفر شما در لوزان با چاشنی خرید و حضور در رستوران‌های سنتی به پایان می‌رسد تا خود را برای روز دوم و سفر به یکی از دهکده‌های زیبای اروپا آماده کنید.

گشت در «گرویر» با چشم‌اندازی از آلپ

برنامه روز دوم تور سوئیس با گشت‌وگذار در قسمت قدیمی لوزان آغاز می‌شود. شما در این بخش علاوه بر بازدید از خانه‌هایی با معماری دوره رنسانس و کلیسای جامع، سری به موزه المپیک می‌زنید. موزه‌ای که شما را با تاریخ جذاب بازی‌های المپیک آشنا می‌کند. در ادامه برنامه روز دوم تور سوئیس شما به همراه رز سفید راهی گرویر می‌شوید، دهکده‌ای زیبا که سالانه میزبان صدها هزار گردشگر از سراسر جهان است. گرویر دهکده‌ای به یادگار مانده از قرون وسطی است که قلعه‌ای باشکوه و تاریخی را در دل خود جای داده است. تماشای این قلعه باشکوه در کنار لیدرهای حرفه‌ای «رز سفید» شما را با تاریخ و اسطوره‌های سوئیس آشنا می‌کند.

برای رسیدن به این قلعه باید از خیابان‌های سنگفرش شده و زیبای دهکده گرویر گذر کنید تا به قلعه‌ای برسید که از بالای آن منظره زیبای کوه‌های آلپ را می‌توان مشاهده کرد. عکاسی از مناظری که می‌بینید یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های این سفر است و لذت‌بخش‌تر از آن، مرور این عکس‌ها بعد از پایان سفر. فراموش نکنید ضمن بازدید از این دهکده، پنیرهای خوش‌طعمی را که در آنجا تهیه می‌شود را امتحان کنید.

به‌طورکلی سوئیس به پنیرهای متنوع و خوش‌طعمش در جهان معروف است و پنیر در بسیاری از غذاهای این کشور هم نقش محوری دارد. اگر از دوستداران شکلات هستید یک خبر خوش برای شما داریم و آن این که یک بازدید شکلاتی، پایان روز دوم این تور را برای شما شیرین می‌کند. شما به روستای «بروک» رفته و از کارخانه شکلات‌سازی «Cailler» بازدید می‌کنید، مقصدی که شما را به یاد فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی می‌اندازد.

شکلات با طعم ریحان را فراموش نکنید

در روز سوم، شما گشتی آزاد در لوزان خواهید داشت و می‌توانید به سراغ قسمت‌های جالب این شهر بروید. پیشنهاد ما برای روز سوم سفر شما آن است که سری به شکلات فروشی دوریگ و لا شکلاتیر زده، جذاب‌ترین شکلات آن یعنی شکلات با طعم ریحان را تست کنید و مطمئن باشید طعم آن را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. ضمناً پیشنهاد می‌کنیم شب را در منطقه فلون در کافه‌هایی که شب‌ها صدای موسیقی و شور و هیجان از آن‌ها به گوش می‌رسد، سپری کنید.

گردش در برن؛ شهری با نماد خرس

روز چهارم سفر شما در زوریخ و برن سپری می‌شود. بِرن، پایتخت سوئیس، شهری است که در همه جای آن نمادی از خرس مشاهده می‌شود و اگر با مردم این شهر هم‌کلام شوید داستان‌های زیادی درباره این نماد خواهید شنید. شما در سفر به برن همراه با لیدرهای رز سفید از گودال خرس‌ها بازدید خواهید کرد. گودالی که تعدادی خرس در آن نگهداری می‌شوند. در کنار این گودال، پارک خرس از دیگر مقاصد گردشگری برن است که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. برن تاریخ پرفراز و نشیبی با خرس‌ها داشته و این موضوع برای بسیاری از توریست‌ها جالب است. خرید مجسمه خرس از برن را در این سفر فراموش نکنید.

زوریخ شهری با تفریحات شبانه‌روزی

در ادامه این سفر رویایی شما از برن راهی زوریخ می‌شوید، شهری که می‌تواند لقب بهشت اروپا را از آن خود کند. این شهر با در اختیار داشتن ۶۵ بانک ملی و بین‌المللی قلب اقتصادی سوئیس است. با توجه به استقبال زیاد گردشگران از زوریخ، تفریحات در این شهر شبانه‌روزی است. شما پس از رسیدن به این شهر در هتل ۴ ستاره swissotel اقامت خواهید داشت. در روز پنجم علاوه بر گشت در منطقه قدیمی زوریخ که خیابان‌های سنگفرش زیبا و اماکن تاریخی تماشایی دارد، رز سفید شما را به آبشار راین یکی از معروف‌ترین آبشارهای اروپا می‌برد که به خاطر پهنای خود معروف شده است. پارکی به نام ادونچر (Adventure) نیز در ساحل شمالی آبشارهای راین وجود دارد که یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های طنابی بوده و تمام افرادی که به ماجراجویی و هیجان علاقه دارند، به آنجا می‌روند.

سفر به تاریخ با گذر در لوسرن و لوگانو

مقصد بعدی شما در تور سوئیس لوسرن و لوگانو است. در لوسرن نباید از جاذبه‌های طبیعی این شهر و همچنین ساعت‌فروشی‌های لوکس آن غافل بود. در واقع لوسرن هر آنچه یک گردشگر نیاز دارد در خود جای داده است. لوسرن یک شهر فرهنگی به تمام معناست و هر سال میزبان فستیوال‌های متعدد هنری است.

از نظر مرزبندی‌های مذهبی، از لوسرن به عنوان دروازه بین اروپای شمالی پروتستان و ایتالیای کاتولیک یاد می‌شود اما آنچه در سفر به این شهر هیجان‌زده می‌کند این مرزبندی‌ها نیست بلکه قایق‌سواری مهیج در طول دریاچه ۳۸ کیلومتری این شهر است که برای شما به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

ناگفته نماند که پُل چپل (Chapel Bridge) شاخصه اصلی این شهر است؛ یک پل چوبی تاریخی که از قرن ۱۳ بجا مانده و قدم زدن روی آن شما را به عمق تاریخ می‌برد. در سفر به لوسرن بازدید از موزه‌های مختلف این شهر را فراموش نکنید چرا که این موزه‌ها تکمیل‌کننده اطلاعات شما از تاریخ این شهر هستند.
پس از گشت و گذار در لوسرن راهی لوگانو می‌شوید و از بخش قدیمی این شهر بازدید می‌کنید. سفر به لوگانو سفر به دل تاریخ است.

قسمت قدیمی شهر را سه میدانی که تالار شهر را در برگرفته‌اند، تشکیل داده است. در این میان کلیسای جامع لوگانو به سبک رومانسک ساخته شده و بازدید از این کلیسا که در طول قرون متمادی تغییرات فراوانی به خود دیده، حس رازگونه بی‌نظیری در شما ایجاد می‌کند. پارک‌های زیبا و یک دریاچه آرام، بخش شمالی لوگانو را در بر گرفته است. مرکز کنوانسیون کاخ کنگره (Palazzo dei Congressi) و ویلای چانی (Ciani) (متعلق به سال ۱۸۴۳) که محل نگهداری مجموعه‌های هنری و تاریخی است نیز از جاذبه‌های لوگانا است که نباید آن‌ها را از دست بدهید. گاندریا نیز یکی از دهکده‌های لوگانو است که می‌توانید در آن جلوه‌های تاریخی سوئیس را به خوبی تماشا کنید. دهکده‌ای که از آن محافظت می‌شود و ورود ماشین به آن ممنوع است. جالب است بدانید بسیاری از این بازدیدکنندگان با قایق، خود را به این نقطه می‌رسانند.

گردش در سوئیس مینیاتوری

در لوگانو شما از سوئیس مینیاتوری نیز بازدید می‌کنید. این مکان نوعی باغ موزه به شمار می‌رود که در فضای باز در کوهپایه مونت سان سالواتوره قرار گرفته و مدل مینیاتوری از کشور سوئیس است. در این منطقه ۱۳۰ ماکت کلیسا، خانه‌های اربابی، قلعه‌ها و کوه‌های مشهوری مثل ماترهورن وجود دارد. یکی از قسمت‌های جذاب این پارک که به ویژه بچه‌ها را شیفته خود می‌کند ریل قطار مینیاتوری است که از سرتاسر پارک عبور می‌کند. شما در پایان این سفر و در مسیر بازگشت به لوزان برای برگشت به ایران آرامشی وصف نشدنی را احساس خواهید کرد آرامشی که با دیدن مناظر طبیعی آلپ دوچندان می‌شود.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رز سفید سوييس گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اعلام کرد: پیرو اطلاعیه انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر دومین اصلاحات و اضافات مربوط به آن در تارنمای مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir با تغییرات اساسی بارگذاری شده است.

با توجه به اینکه برای شغل‌های مرتبط با وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌های مشارکت کننده تغییرات اساسی در این اصلاحات و اضافات دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر انجام شده، مهلت ثبت نام و ویرایش شغل محل‌های انتخابی توسط داوطلبین تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

بنابراین آن دسته از متقاضیانی که تاکنون فرآیند ثبت نام خود را تکمیل ننموده‌اند می‌بایست نهایتاً قبل از پایان مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و آن دسته از داوطلبینی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اما حسب مندرجات در این اصلاحات و اضافات نیاز و یا قصد ویرایش شغل محل‌های خود را دارند می‌بایست با مراجعه به پروفایل خود نهایتاً تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تغییرات لازم در انتخاب خود را ثبت کنند.

شایان ذکر است با توجه به زمان‌های تمدید شده برای مهلت ثبت نام و ویرایش آن، تاریخ برگزاری این آزمون استخدامی به روز پنج شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ موکول گردید و داوطلبین شرکت در این آزمون استخدامی لازم است منابع آزمون را که در دفترچه راهنمای این آزمون استخدامی آمده مطالعه نمایند و با آمادگی کامل با سایر مشمولین رقابت کنند. همچنین کارت ورود به جلسه نیز از روز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و از طریق پروفایل کاربری قابل دسترس خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود اصلاحات و اضافات درج شده در این اطلاعیه، مربوط به وزارت نفت، بانک ملی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

تاکید می‌شود متقاضیان مشمول بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه ضمن اینکه ضروری است شغل محل‌های خود را متناسب با وضعیت تحصیلی و جغرافیایی خود و شرایط احراز همان شغل انتخاب نمایند. از آنجا که مهلت تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، آخرین فرصت جهت شرکت در این آزمون استخدامی می‌باشد، لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و در صورت نیاز، ویرایش شغل‌های انتخابی خود در روزهای ابتدایی اقدام نموده و به روزهای پایانی مهلت تعیین شده نهایی موکول نکنند و در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع را سریعاً به نزدیک‌ترین بنیاد محل سکونت خود اطلاع دهند.

کد خبر 6090537

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی