Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:05:27 GMT

کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال در سطح منطقه۲۲

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۲۰۹۷

کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال در سطح منطقه۲۲

شهردار منطقه۲۲ در مراسم کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال گفت: در دوسالی که مدیریت شهری بر سر کار آمده است ۱۹متر مربع به ازای هر نفر به فضای سبز منطقه۲۲ اضافه شده است.

به گزارش ایسنا علی نوذرپور در مراسم کاشت ۱۲۰ هزار اصله درخت در منطقه ۲۲ با عنوان درخت دانش که صبح امروز با حضور فرماندار تهران، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهری و ۸۸۰ نفر از دانش آموزان سطح منطقه در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد، گفت: بوستان جنگلی چیتگر با مساحت۷۷۰ هکتار در گذشته به دلیل عدم استقرار امکان تفریحی و گردشگری مورد استقبال شهروندان قرار نمی‌گرفت اما در حال حاضر با اقدامات ویژه مدیریت جدید شهری این بوستان جنگلی دارای امکانات تفریحی، گردشگری، دوچرخه سواری، اسب سواری و محلی برای تعاملات اجتماعی شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوذرپوربا بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر جزو سرمایه‌های ملی حساب می‌شود، اظهارکرد: حفظ و توسعه جنگل‌ها و فضای سبز منطقه از وظایف اصلی مدیریت شهری منطقه است و به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر به مرور زمان آسیب دیده است و باید ترمیم شود، ادامه داد: سازمان‌های خدمت رسان در دولت برای اینگونه خدمات به شهر تهران به کل کنار کشیده‌اند و شهرداری به تنهایی در حال حل این مشکلات است. امیدوارم با اجرای این گونه مراسم و حضور مدیران سایر نهادهای خدمتگزار به شهرداری کمک شود.

نوذرپور افزود: فضاهای سبز شهری نیز به عنوان عرصه‌های فعال و پویای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و باید توجه شهروندان و مدیران اجرایی را به اهمیت نگهداشت، حفظ و ارتقای فضای سبز جلب کرد.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار اصله درخت در منطقه۲۲ کاشته شده است،اظهارکرد: امسال با همکاری سازمان پارک‌ها ۱۲۰هزار اصله درخت در سطح منطقه۲۲کاشته می شود.

وی با بیان اینکه در حریم این منطقه ۳۵۰ هکتار به زیر کاشت درخت رفته است و در سال های آینده به بهره برداری می رسد، گفت: تمام عرصه جنگلی چیتگر با پساب منطقه ۲۲ سیراب می‌شود.

نوذرپور با بیان اینکه در دوسالی که مدیریت شهری بر سر کار آمده است ۱۹متر مربع به ازای هر نفر به فضای سبز منطقه۲۲ اضافه شده است، گفت: قبل از این به ازای هر نفر ۱۳۸ متر فضای سبز وجود داشت که با اقدامات مدیریت شهری در حال حاضر به ازای هر نفر ۱۵۷ متر فضای سبز وجود دارد.

وی فضای سبز شهری را جزو فضاهای ضروری و لاینفک پیکره شهرها دانست و اظهارکرد: کمبود فضای سبز شهری می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه پارک جنگلی چیتگر از لحاظ بافت پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی و عملکرد زیست محیطی مورد توجه جدی مدیریت شهری پایتخت است، خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی چیتگر یک تنفس‌گاه شاخص برای پایتخت است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲  در این مراسم که با حضور شهروندان تهران و دانش آموزان برگزار شد، درخت دانش با حضور رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، فرماندار تهران، آرش میلانی - عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران،معاون خدمات شهری و محیط زیست، معاون امور مناطق شهرداری تهران و مشاور وزیر آموزش پرورش کاشته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران کاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند