Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی شفیعی‌مطهر، رئیس بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه بازرسی فنی به عنوان پزشک صنعت، نقش مهمی در ایمنی و کارکرد تجهیزات دارد، گفت: نقش بازرسی فنی در فعالیت‌های این مجتمع بسیار چشمگیر است به‌طوری‌که در سال جاری، اثربخشی بازرسی فنی در پالایشگاه های پارس جنوبی به ۹۹.۳ درصد رسیده و این به آن معناست که تقریبا همه گزارش‌های بازرسی فنی مجتمع به صورت دقیق ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شفیعی‌مطهر، پشت این اثربخشی بازرسی فنی، ۱۶ برنامه اجرایی موفق بوده که استفاده از نرم‌افزارهای بازرسی فنی، بازرسی بر مبنای ریسک، مدیریت خوردگی و افزایش تعداد آیتم‌های تحت گارانتی بازرسی فنی، انجام ضخامت‌سنجی تجهیزات، استفاده از کوپن‌های خوردگی، استفاده از روش‌های حفاظتی رنگ‌ها و پوشش‌ها و... از مهم‌ترین این موارد است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت خوردگی به تشریح این مورد پرداخت و اظهار کرد: در اداره کل دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت، سندی با عنوان مدیریت خوردگی امضا شده که ۱۱ بند دارد و یکی از این بندها استقرار بازرسی بر مبنای ریسک است.

شفیعی‌مطهر با ذکر این مطلب گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در همین راستا از سال گذشته، کار خود را برای اینکه موضوع خوردگی را از مهندسی خوردگی به مدیریت خوردگی ارتقا دهد، آغاز کرده است.

وی افزود: با همکاری بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران، پالایشگاه دوم پارس جنوبی به‌عنوان پایلوت کار خود را برای استقرار سیستم مدیریت دارایی در سال جاری شروع کرده است.

وی با بیان اینکه در مدیریت خوردگی، کاهش هزینه‌های خوردگی نیز مدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این روند، متناسب با تعدادی از دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم انجام می‌شود.

به گفته او، هم‌اکنون مطالعات اولیه و ارائه مدل استقرار انجام و فاصله پالایشگاه با شرکت‌های پیشرو در دنیا مشخص و مدل استقرار نهایی شده است.

شفیعی در پایان گفت: از بهمن سال جاری، وارد فاز استقرار این مدل شده‌ایم که با نهایی‌شدن کارها این مدل در کل مجتمع بسط داده خواهد شد.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی