Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - سومین کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد با عنوان 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' با تمرکز بر حمایت های انسانی و تقویت فرایند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل برای حل و فصل مناقشه در این کشور از فردا(سه‌شنبه) به مدت سه روز در بروکسل برگزار می ‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اتحادیه اروپا، این کنفرانس که از روزهای 12 تا 14 مارس برگزار خواهد شد تلاش دارد عرصه را برای همکاری‌های جامعه بین‌الملل در حمایت از مردم سوریه و کسب یک‌ راه حل سیاسی پایدار در سایه قطعنامه 2254 شورای امنیت فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این کنفرانس بیش از هزار شرکت‌کننده از جمله نمایندگان جوامع مدنی از سوریه و منطقه، وزرا و تصمیم سازان کشورهای همسایه، حامیان مالی بین‌المللی، سازمان ملل و صلیب سرخ شرکت دارند و بر تمامی جنبه‌های کلیدی بحران سوریه از جمله یافتن راهکاری سیاسی، بهبود وضعیت انسانی و تقویت توسعه منطقه‌ای تمرکز خواهد داشت.
این کنفرانس در ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل برگزار می شود و نتیجه گفت وگوها متعاقباً در کنفرانس خبری روز پایانی اعلام خواهد شد.
از جمله سخنرانان بلندپایه شرکت‌ کننده در این کنفرانس می‌توان به فدریکا موگرینی مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا ، 'مارک لوکوک' معاون امور کمک های انسانی دبیر کل سازمان ملل متحد، 'سعد حریری' نخست‌ وزیر لبنان، 'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه و 'ایمن الصفدی' وزیر امور خارجه اردن اشاره کرد.
پیام «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به صورت ویدئویی در این کنفرانس پخش خواهد شد.
در ادامه این کنفرانس قرار است نشست‌های جانبی درباره تقویت فضای اجتماعی، آموزشی و به‌طورکلی حقوق شهروندی مردم سوریه برگزار شود.
بر اساس این گزارش فدریکا موگرینی مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا و «گی‌یر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه در قالب ضیافت شام با فعالان زن سوری و تعدادی از وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی و نمایندگان سازمان ملل ملاقات خواهند کرد.
موگرینی ماه گذشته طی اظهاراتی بر همکاری بین سازمان ملل و نماینده ویژه آن در امور سوریه به ‌منظور فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه و علاوه بر آن حمایت از تحول سیاسی در این کشور تأکید کرده است.
وی گفته است که با گی‌یر پدرسن درباره استمرار کمک‌های بشردوستانه و تأکید بر راه‌های حمایت از روند تغییرات سیاسی در جریان کنفرانس پیش رو رایزنی کرده است.
با وارد شدن جنگ داخلی سوریه به نهمین سال، وضعیت فاجعه ‌بار انسانی در آن کشور هر لحظه وخیم‌تر می‌شود.
اکنون بیش از 11 میلیون سوری نیازمند کمک‌های بشردوستانه بوده و بیش از پنج میلیون آواره در کشورهای مختلف پراکنده ‌شده‌اند.
اولین کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه در بروکسل در ماه آوریل 2017 (اردیبهشت 1396) با اعلام جمع ‌آوری شش میلیارد دلار اعتبار برای حمایت از فعالیت‌های انسانی و توسعه‌ای در سوریه برگزار شد.
در آن کنفرانس مبلغ 3.7 میلیارد دلار کمک نیز برای سال‌های 2018 تا 2020 اعلام شد.
اتحادیه اروپا خود را متعهد به یافتن راه‌ حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه می‌داند و از سال 2011 تاکنون مجموعاً 17 میلیارد یورو در این زمینه بسیج کرده است.
اروپام ** هـ ن ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه اروپا سازمان ملل متحد كنفرانس سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است