Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین کرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در مراسم ازدواج دانشجویی ۵۰۰ زوج دانشگاه تهران که امروز در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: دفتر مقام معظم رهبری و دفتر دانشگاه تهران در تلاش است تا حداکثر کمک را به دانشجویان داشته باشیم؛ در همه این دوره‌ها تلاش کردیم با ترغیب جوانان به ازدواج و با نشاط و امید به آینده مراسم‌هایی ساده‌ را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات مالی که با آن درگیر هستیم تعداد زوج‌های متقاضی ازدواج دانشجویی افزایش داشته و این امر نشان از آسان گرفتن ازدواج در این برهه دارد؛ در این بین مهم‌ترین رکن این اتفاق آگاهانه بودن آن است، خوشبختانه کم‌ترین طلاق و جدایی را در ازدواج‌های دانشجویی داشته‌ایم و امیدواریم این موضوع به صفر برسد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: سال گذشته ؛ دفتر مقام معظم رهبری برای به صفر رساندن آمار جدایی در بین ازدواج‌های دانشجویی برنامه‌ای تنطیم شد تا نه فقط کسانی که ازدواج کرده‌اند، بلکه برای تسهیل دانشجویانی که قصد ازدواح دارند،‌ با تاسیس مرکز پیوند مهر در بهبود انتخاب‌ها به دانشجویان کمک کند.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران گفت: به دنبال آن هستیم تا زمینه اسکان دانشجویانی که در طول دوره تحصیل اقدام به ازدواج کردند را فراهم کنیم و در حال تلاش برای وقوع این موضوع هستیم؛ مطابق هر سال افراد در سفری سه روزه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و در طی این چند روز از کارگاه‌های خوانواده استفاده خواهند کرد.

در ادامه مراسم نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: امروز شاهد مراسم هستیم که چند سالی هست و به لطف خدا در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و مایه خوشبختی دانشگاه است.

وی ادامه داد: زندگی دانشجویی انتظارات مادی انسان را منطقی‌تر می‌کند و قطعاً اثر این رفتار منطقی و باعث پایدار شدن روابط و در نهایت خوشبختی آن‌ها می‌شود ازدواج باعث می‌شود انسان‌ یار و همراهی در زندگی داشته باشد تا در مواقع مختلف در زندگی در کنار سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

نیلی احمد آبادی تاکید کرد: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین خوابگاه متاهلین را دارد و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های سطح کشور خوابگاه‌های متاهلین خود را تعطیل کردند، اما دانشگاه تهران با توجه به اهمیت این موضوع بنا دارد خوابگاه‌های متاهلی را پابرجا نگه دارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر کمک دولت و همراهی خیرین را داشته باشیم قطعاً به فکر گسترش و بهبود وضعیت این خوابگاه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل

در اینجا تصاویری از جشن عروسی اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید؛ این مراسم در سال ۱۲۷۳ شمسی یعنی درست ۱۳۰ سال قبل برگزار شد.

به گزارش فرادید؛ عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.

دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعد‌ها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم